Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel cc jullie kleintje nu drinkt? Noa is nu 5,5e week oud en drinkt ongeveer 130cc per keer en dat 5/6 keer per dag. Meer krijg ik er echt niet in (volgens het cb zou ze meer moeten drinken). Gelukkig heeft ze haar gewicht wel mee ze weegt nu 4960 gram en is 56 cm lang.
Iman is vandaag 10 weken oud, ze weegt 4400 gram en is 55,5 cm lang en drinkt 6 x per dag 150cc, maar ze laat heel vaak 20/30 cc over in de fles.
Tijmen is 2 maanden oud. Hij drinkt altijd netjes zijn flesjes leeg, per fles 165 cc en soms wil hij 10 cc meer per fles. Hij is bijna 5 kilo en ik vermoed dat hij zo'n 55 cm is (weet ik pas zeker als ik volgende week weer naar het CB ga).
Hoi Selin, Sem is nu 2 maanden en drinkt 150cc en de laatste fles 160cc voor de nacht, hij krijgt nog 5 flessen per dag. Tenzij hij voor de nacht nog komt, dan krijgt hij een extra voeding. Sem weegt 5234 kg en is 57 cm lang.
Onze dochter drinkt 7 flesjes van 100cc. Dit werd aangeraden door het consultatiebureau. Als ik het vergelijk met jullie lijkt het zo weinig! Ze is pas 4 weken, maar is wel ongeveer net zo groot als jullie kindje; 4400 gr en 55 cm. Ik heb soms ook het idee dat ze er niet genoeg aan heeft. Ik zit te denken om haar 6 flesjes van 135 cc te gaan geven. Dan krijgt ze per dag wat meer.
Cyenna is nu 4 maanden, de laatste keer (2 weekjes terug) woog ze 5430 gram en was ze 59 cm. en ik geef 4x180 met 6 scheppen, dus eigenlijk 4x200.
Tsjong wat een verschillen. Maar hoe zwaar zijn ze dan geboren enzo? En geven jullie alleen fles of ook borst? Ik geef hem nu zo'n 6/7x per dag de borst en voor slapen gaan de fles (120cc) en eventueel in de nacht. Bij geboorte: 3160 en 50cm. Kaye weegt nu 3750gram en is 53,5 cm... en hij is bijna 5 weken
Stijn was bij de geboorte 3500 gram en 50 cm. Hij is nu bijna 12 weken en weegt ongeveer 6500 gram en is zo'n 63 cm Hij drinkt meestal 5 X 170 cc ( en soms in de nacht nog een flesje van 100 ) xxx
Ik denk dat je niet zo naar cb moet luisteren hoor, Alyssa woog 3800 bij haar geboorte en ze heeft heel lang op voedingen van 120cc gedaan. Zeker tot ong. 4 weken geleden en toen was ze 3 maanden! En dat ook 5x, meer kreeg ik er gewoon niet in. Door de bezoeken aan het ziekenhuis en met een kinderarts gesproken te hebben ben ik niet zo bang meer dat ze niet genoeg binnen krijgt, ze groeit gewoon hartstikke goed. Als ze rond de 6 kilo zijn, zouden ze 180cc mogen hebben en dat 5x, maar het ene beebje is het andere niet, blijkt wel weer..
Leuk dat er zoveel mensen hebben gereageerd Zo te zien is de hoeveelheid die Noa drinkt best normaal. Het consultatiebureau geeft je meteen zo'n raar idee als ze zeggen dat je kindje te weinig drinkt. Maar blijkbaar drinkt ze wel genoeg, ze heeft in ieder geval haar gewicht mee hahaha
Inderdaad wat een verschillen hier zeg! Lucas was bij zijn geboorte op 15sept 2690 gram. (Tja het is niet veel) Vorige week dinsdag 3 okt woog hij 3020 gram en morgen mag ie mee naar het CB. Ben erg benieuwd. Hij krijgt op dit moment 7 voedingen per dag en dat is dan ongeveer een 80 cc per fles. Meer lukt ook niet echt, omdat z'n maagje dat niet helemaal aan kan. Maar volgens het CB is het genoeg... Greetz Ingrid
Rick drinkt nu 5 x 180 ml! Hij woog vandaag 5680 gram; in vergelijking met een maand geleden is hij nu 1130 gram aangekomen . (maar hij woog dan ook 4000 gram bij zijn geboorte ) Rick was met 4 weken 58,5 cm (bij zijn geboorte zo'n 56 cm) en hoe lang hij nu is weet ik niet precies maar ik schat toch wel zo'n 60 cm...
Sem woog bij zijn geboorte 3025 kg en was 50 cm lang, nu is hij ruim 8 weken oud en hij weegt nu iets van 5400 en is 57 lang. Inmiddels zit sem ook op 170 cc voeding overdag, zijn nacht fles is nu 180 cc, zo 5 flesjes per dag! \/ Hij slaapt nu zo goed dat hij meer trek heeft
Lynn weegt nu 3600 gram en is 50 cm. Bij de geboorte woog ze 2440 en 44 cm. Ze krijgt nu 6 flesjes met 100/110 erin, dus om de 4 uur, want 's nachts wil ze ook nog. Liefs Juud
Joey is ruim 2 maanden en een week, hij woog vorige week maandag op het CB 6860 gram en was 59 cm lang. Hij drinkt 5x 165cc flesvoeding en 1x 200cc borstvoeding (laatste fles voor de nacht) momenteel per dag. Ik ben hem iets minder gaan geven omdat hij drinkt wat ik hem geef. Als ik hem dus 200cc geef, drinkt hij het ook op 6x per dag. Hij groeit erg hard, zit helemaal bovenin de curve. Niet dat dat erg is, ze zijn tevreden op het CB, maar hij begon ondanks dat hij zijn 200cc ook met gemak wegdrinkt toch steeds iets meer terug te geven na het drinken. Nu ik hem 165cc geef heeft hij wel iets sneller honger, maar hij krijgt nog steeds 6 voedingen en hij geeft minder van de voeding terug