hoeveel cc?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door iris85, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris85

iris85 Lid

14 mei 2010
    47
    0
    0
    onderwijsassistente
    Groningen
    Goedenavond,

Ik ben moeder van een heel lief manneke van 5 week oud. Ik heb de eerste 2 week volledig borstvoeding gegeven en daarna vanwege pijn aan mijn tepels en het langdurige drinken van mijn zoontje, de voeding afgewisseld met 3 flesjes kunstvoeding. Voor mij was dit op deze manier prima vol te houden. Maar nu is Luuk al 3 dagen erg huilerig en onrustig. Als ik hem de borst heb gegeven en hij huikt nog steeds dan geef ik hem nog een flesje van 40 cc. Dit drinkt hij ook nog helemaal op soms. Ik weet van het sprongetje rond 5 week, alleen heb ik echt het idee dat hij te weinig borstvoeding krijgt. In de flesje krijgt hij 120 cc. Dit drinkt hij ook steeds volledig op. Als ik kolf heb ik soms 80cc en soms meer. Ik kolf elke borst ongeveer 15 min.

Nu is mijn vraag; zou hij te weinig uit mijn borsten krijgen? Gebeurt het vaker dat de voeding plots minder wordt?

Alvast bedankt voor uw reactie,

Groeten Iris

2. iris85

iris85 Lid

14 mei 2010
    47
    0
    0
    onderwijsassistente
    Groningen
    Guttegut zit ik zelf in het onderwijs....zit mijn verhaal na te lezen en ontdek allerlei spelfoutjes:) Het is al laat en het bericht erg snel getypt omdat ik graag wil slapen. Excuus!

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Iris,
    Het is ook moeilijk als je niet precies weet wat je zoontje binnenkrijgt. Vrijwel ieder kindje drinkt wat hij nodig heeft. Hoe meer hij bij je drinkt hoe meer melk eraan gemaakt wordt. Rond de 5-6 weken hebben kindjes vaak een aantal dagen de behoefte om meer te willen drinken. Wanneer je dan meer kolft/ je kindje vaker aanlegt wordt vraag en aanbod opnieuw op elkaar afgestemd.
    Bij twijfel kan je het consultatiebureau vragen. Zij houden oo de groei van je kindje in de gaten houden, mocht je je daar zorgen over maken.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina