125 groenten genoeg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Katje2, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

Katje2 Actief lid

20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Hoi,

Mijn zoontje is 4.5 maand oud en hij eet sinds 3 weken groentepap, dit gaat heel goed, hij eet zo'n potje van 125 gr helemaal leeg, soms ook meer als ik vers maak. hij krijgt hierna soms nog een flesje aangeboden van 150/5 wat soms helemaal nog opgaat soms beetje over.
    Verder krijgt hij nog 3 flessen van 210/7, die gaat niet altijd volledig op, zou hij nu voldoende voeding binnenkrijgen?

De laatste dagen is hij echter ziek geworden, verkoudheid en sinds eergisterennacht koorts gekregen. Nu zit ik me af te vragen of dit gewoon die ziekte is waar hij zo last van heeft, of zou hij ook tandjes kunnen beginnen krijgen? k zie in zijn bovenkaak achteraan dat het wit afgetekend staat, maar niet gezwollen of rood. soms durft hij wel es blozende kaakjes hebben, mss van de koorts? en knabbelt op alles wat hij in zijn mondje stopt.
    Hij krijgt soms zo ineens een pijnscheut, echt krijsen, k geef hem dan dafalgan pediatrie en hij klaart gelijk op, dus duidelijk pijn dan toch?
    Ik weet het niet wat ik ervan moet denken, hij is wel ziek maar eet gelijk anders, mss iets minder melk, maar patatjes gaan even goed, smullen maar.

sorry voor het lange verhaal, maar ik wou gewoon het es vertellen.
    dank je voor het luisteren

katje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Vervelend dat je zoontje niet helemaal lekker is op het moment. Het kan inderdaad zijn dat er tandjes doorkomen. Dit kan soms even een paar dagen duren. Hou het even in de gaten. Het is niet erg als je kindje tijdelijk wat minder drinkt /eet. Over het algemeen als je zoontje 700-800 ml drinkt krijgt hij alle voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft. Mocht hij dan wat meer willen hebben kan dit. 1 liter is de maximale hoeveelheid.
    Nou beterschap!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina