Hoeveel cc?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Eonah, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Een vraagje, vaak lees ik dat je lichaamsgewicht x 150 moet doen gedeeld door het aantal voedingen wat je geeft om te weten hoeveel ze ongeveer binnen moeten krijgen.

Nu weegt ons meisje 6300 gram, en ben ik sinds gisteren 4 voedingen aan het proberen (ze dronk nml niet alle flessen meer leeg). Als ik dat met bovenstaande formule doe zou ik op 236 cc per fles moeten zitten met 4 voedingen. Echter op het pak met voeding (Jumbo Forte, voor hongerige baby's), staat dat ze vanaf 6 kilo af moeten kunnen met 4 x 180/6.

Hoeveel zou ze nou eigenlijk (minimaal) ongeveer per fles moeten krijgen??
    Gisteren heeft ze rond de 210 cc per fles (aangemaakte voeding) gedronken, dan zou ze rond de 840 cc op gehad hebben, terwijl ze volgens de formule 945 cc zou moeten drinken. (overigens, ze was verder tevreden met deze hoeveelheid,en heeft ook goed geslapen en gespeeld dus het zal denk ik wel genoeg zijn voor haar, maar ik vraag me toch af hoe het nou precies zit met die hoeveelheden :))

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Maximaal mag je 1 liter klaargemaakte flesvoeding per 24 uur geven. Dit kun je verdelen over 5 x 200 ml (180/6). Wanneer je kindje toe is aan 4 voedingen per 24 uur (meestal tussen de 4-6 maanden) kun je 4 x 200 ml of max. 4 x 235 ml geven. Gemiddeld 800 ml per 24 uur is prima. Het belangrijkste is dat ze tevreden is en goed groeit.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina