Dreumes 19 mnd. nog fles om 19.00

Discussion in 'Flesvoeding' started by 2g4e, Jul 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ons meisje geniet nog enorm van haar laatste fles om 19.00. Ze krijgt maar 130cc dan ofzo. Laatst keken we wat haar reactie was als we haar zonder laatste fles naar bed wilden doen maar dit accepteerde mevrouw niet. Tot wanneer gaven jullie die laatste fles?

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ben eigenlijk nog wel jaloers hihih.
    Mijn zoontje wilde vanaf een maand of 12 a 13 geen fles meer.
    Vond het heel jammer dat dat moment ervanaf ging:(

3. Storm

Storm Niet meer actief

Nou, mijn oudste is inmiddels 33 maanden en krijgt dan wel geen fles meer, maar nog steeds zijn beker melk voor het slapen gaan. Vind ie heerlijk. Waarom niet. De jongste drinkt ook nog altijd een beker melk voor het slapen gaan.

4. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Mijn dochter is 18 maanden geweest en krijgt voordat ze gaat nog een fles warme halfvolle melk..........word ze rustig van en ze wil m nog erg graag dus ik stop er ook niet mee

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik ben dus niet de enige zie ik.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Elise wilde met 10 maand haar fles niet meer, ze ging steeds rechtop zitten )en kon nog niet zelf drinken) Vanaf dat moment zijn we naar een rietjesbeker gegaan maar nu met thee met melk. Krijgt ze elke avond voor het slapen. Ik denk dat het bij elk kindje bij het ritueel hoort en die fles wordt vanzelf een beker

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter stopte daar al met 11 maanden mee volgens mij... Maar je moet gewoon kijken wat een kindje nodig heeft.
    Lekker laten drinken ;)

8. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    mijn dochter is 2,5 en die krijgt m ook nog... ik heb een paar weken terug hem niet meer gegeven en dat vind ze op zich prima maar dan slaapt ze soms om 11 uur nog niet :O dus ik ben m weer gaan geven en hup gelijk slapen.. ze word er nog heerlijk doezelig en rustig van dus ik vind het wel prima zo ;)

9. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Ten eerste, wat een mooie naam heeft je dochter!!! ;)

Mijn dochter geniet ook van haar flesje van 19.00, ze kruipt dan heerlijk tegen mij aan en gaat daarna lekker slapen Ik had dus dezelfde vraag. Als ik dat zo lees ga ik er heerlijk mee door, kan er zelf ook geen afscheid van nemen :)

10. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij zijn er met ongeveer 14 / 15 maanden mee gestopt. Dennis kreeg zijn flesje (120 cc) dan wel later want hij bleef heel lang gewend aan het borstvoedings ritme en werd 's avonds rond 22.00 altijd nog wakker. Maar omdat hij ook steeds vroeger wakker werd 's ochtends (4.30 in 't ergste geval ;)) hebben we vanaf toen alleen z'n speentje gegeven en niet meer een fles. De eerste dagen werd hij nog zo vroeg wakker en waren we bijna van plan de fles er maar weer in te gooien maar toen was het ineens een paar dagen achter elkaar na 6.00 u. dat ie wakker werd en zo is het gebleven.
    Hij krijgt overigens 's ochtends als hij wakker wordt (of een half uurtje later ongeveer want dan gaat ie liggen keten in bed) nog een klein papflesje (120 cc) en daar vraagt ie ook echt om. Al moet ik zeggen dat we deze ook binnenkort lekker laten vallen, het eten gaat 's ochtends nu zo goed, hij eet zo anderhalve boterham tegenwoordig.

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Jouw dochter heeft dezelfde naam of niet??? Hihi...

Maar idd, als ik de reacties lees ga ik hoer gewoon nog lekker mee door.

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier ruim 16 maanden en ik kom er niet van af. Deze meneer gaat niet slapen zonder dus ik ben wel bang dat het gewenning is geworden helaas...

Mijn zoontje heeft het flesje niet echt nodig gezien hij op de +2 lijn zit dus zelf ben ik er wel mee bezig.

Ik leng hem wel heel erg aan met water en hij krijgt 130 cc, klein flesje.

Charlie

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

ik ken kindjes van 3.5 jaar die nog eentje drinken.

hier is dochter bijna 1 jaar en sinds een week wil ze sochtends en savonds geen fles, alle ze wil geen melk. dus zolang je kindje dat wil zou ik dat geven

gr

14. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou dat erg zijn dat flesje?

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Mijn zoontje is ook 19 maanden en krijgt ook nog steeds een fles voor het slapen. Het is echt even een rustmomentje voor hem en hij vind het nog heel lekker.
    Wij warmen gewoon halfvolle melk op in de magnetron en dan drinkt hij 200 cc ongeveer.
    Zolang hij dit wil, krijgt hij het gewoon, zie er geen probleem in.

16. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

Sep 1, 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Bruce vraagt er ook nog steeds om hoor (22mnd). Hij heeft altijd een tv-momentje na het eten van een half uurtje, lekker bij papa op de bank. Halverwege komt ie echt wel naar me toe en maakt smak geluiden - hij zegt een hoop maar dat niet;) Wil gewoon graag zn flesje, warm of koude melk maakt m dan niet zo veel uit. Sja ach, ze worden snel genoeg groot hoor

17. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female

Haha ja idd :)

19. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Mijn dochter is 37 maanden en krijgt hem ook nog lekker. Haar buurmeisje is ook bijna 3 en die heeft ook nog een heerlijk flesje. Ik blijf het geven tot mijn dochtertje het zelf niet meer wil. Mijn zoon is 9 maanden en die drinkt er nu steeds minder van en ik verwacht wel dat die er sneller mee zal stoppen. Het maakt mij niet uit dat flesje, als zij die behoefte heeft vind ik het prima.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wij geven onze zoon van 19 maanden ook een fles volle of halfvolle melk (net wat er voorradig was in de supermarkt) voordat hij naar bed gaat, ook zo rond 19:00 uur.
    We hebben geprobeerd om het op een andere manier te geven, uit zo'n antilek-bidon, tuitbeker of uit een gewone beker maar hij wil gewoon die fles. Nou, hij krijgt hem altijd thuis voordat hij gaat slapen, lekker even zijn momentje, ik vind het wel best!

We doen er overigens ongeveer 150-180 cc in en dat gaat de ene keer wel en de andere keer niet op. Met heet weer krijgt hij het koud en met frisser weer warm.

Share This Page