Hoe Kolven?

Discussion in 'Voeding' started by missyb, Apr 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Zijn hier ook mensen die kolven met de hand? hoe doe je dat?
    ik geef nu de borst maar ik ben bang dat ons meisje te weinig voeding krijgt.
    en hoeveel geven jullie dan afgeklovde melk?

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Waarom ben je bang dat ze te weinig krijgt?

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Plast ze nog goed? Is ze als ze wakker is goed wakker, niet suf?

Als je je productie wil opkrikken moet je haar vaker aanleggen, zo vaak als zij wil, wil zij niet vaak genoeg dan haar gewoon zelf pakken en aanleggen. Omdat ze nog zo jong is zou ik er overdag 2 tot 3 u tussenlaten, zeker niet langer. Snachts mag er dan wel wat meer tijd tussen zitten. Kolven met de hand zorgt niet voor een hogere productie daarvoor moet je je meisje echt aanleggen.

4. missyb

missyb Niet meer actief

Ze is erg allert als ze wakker is daar ligt het niet aan.
    ze groeit ook goed en heeft plasluiers.
    ik voed haar om 6.00/9.00/12.00/15.00/18.00/21.00/0.00 uur en snachts word ze meestal nog 1 keer wakker.
    de tijden verschillen soms ook wel omdat ze dan honger begint te krijgen en begint te happen.

5. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    Waarom denk je dan dat ze te weinig krijgt, als ze tevreden is en goed groeit en veel plasluiers heeft heb je geen reden tot ongerustheid hoor. Kolven zou ik nog niet doen, na een aantal weken wel maar ze is nogmaar 5 dagen, lekker vaak aanleggen en niet teveel zorgen maken!
    Succes

6. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ehm... wat is nu het probleem?

Ze drinkt dus 8x, heeft goede plaluiers, is alert en komt goed aan.

Klinkt mij perfect in de oren :D

7. Zeeuwsmeisje

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Klinkt allemaal heel goed hoor... als er echt reden tot zorg was zou de kraamhulp het ook wle hebben aangegeven.

Moeder zijn is die eerste weken maanden gewoon behoorlijk intensief en het kan je flink onzeker maken maar zoals ik het vanaf hier kan beoordelen doe je het hardstikke goed. Als je nog meer twijfels over bv hebt misschien eens kijken op het borstvoedingsforum.nl

8. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is dat echt zo? dat je met kolven geen hogere productie krijgt? Hmm hoe moet dit straks dan want ik kan Justin nu nog maar nét bijbenen met de melk.. :(

9. Zeeuwsmeisje

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zij heeft het over kolven met de hand, dat is iets heel anders dan kolven met een machien.

Maar nogsteeds geldt dat een baby het makkelijkste de productie opkrikt, met een kolf kan het wel maar dat wordt vaak als intensiever ervaren en het duurt langer over het algemeen. Als je zegt dat je je zoontje nu nog maar net kan bijbenen qua melk (waar merk je dat aan?) zul je waarschijnlijk zeer binnekort een regeldag krijgen (beetje een foute naam, is wel langer dan 1 dag over het algemeen) Als je zoon aangeeft vaker te willen drinken gewoon aan toe geven, hoe makkelijker je daarin bent, hoe vaker hij mag drinken/zuigen hoe sneller de regeldagen voor bij zijn.

Share This Page