Hallo, Ik ben 1 maand geleden geleidelijk aan de BV beginnen afbouwen, omdat ik terug moest werken. Ik ben ondertussen volledig overgeschakeld op flesvoeding, maar dit loopt helemaal niet vlot. Mijn zoontje drinkt zo weinig! Hij wilt telkens maar zo'n 110 ml per fles, de rest laat hij staan. Af en toe drinkt hij 150 ml en eigenlijk is zijn laatste voeding de beste: dan drinkt hij half slapend zo'n 200 ml op! Dus hij kan het wel, maar overdag lukt dit niet... Ik kom totaal niet aan de hoeveelheden die hij zou moeten drinken voor zijn gewicht. Aan de borst wist ik uiteraard ook niet hoeveel hij dronk en misschien heeft hij altijd zo weinig gedronken, maar toch maak ik me zorgen. Hoe ging dat bij jullie? Ging de overgang van borst naar fles vlot? Dronken jullie baby's onmiddellijk grote hoeveelheden? Hebben jullie ook iets gelijkaardigs meegemaakt? Bedankt voor jullie hulp!!!
Geen ervaring met kunstvoeding maar mijn zoontje van bijna 10md drinkt op kdv ook maar flesjes bv van 120-150cc. Misschien kost het even tijd voor hij grotere flessen gaat drinken. Als hij goed groeit en voldoende plast zou ik het even wat tijd geven en wat vaker en klein flesje aanbieden tot hij grotere porties op kan.
Hoeveel flesjes drinkt hij totaal en met welke inhoud? Sommige kindjes, ook die fv gewend zijn, drinken simpelweg veel liever kleine beetjes.