Hey meiden, Ik vroeg me af wie hier zwanger is geworden m.b.v. Puregon en Pregnyl wil nu weer zwanger worden/is al zwanger of alweer bevallen. Zijn jullie de tweede keer weer zwanger geworden m.b.v. Puregon of hadden jullie na de bavalling wel een eisprong van jezelf? En als jullie uiteindelijk weer de MMM ingegaan zijn, hoelang hebben jullie moeten wachten voordat jullie weer naar de gynaecoloog mochten? Of zijn jullie niet doorgestuurd door jullie HA en hebben jullie zelf contact opgenomen met de gyn? Wat een vragen, maar jullie snappen mijn reden van vragen vast: ik ben zelf zwanger geworden d.m.v. Puregon en ben dus benieuwd wat ik kan verwachten mocht ik weer zwanger willen worden. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Bugsy
Het lijkt erop dat er nog maar weinig meiden twee keer zwanger zijn geworden (of willen worden) m.b.v. Puregon... Aangezien ik van de week toch even langs de dokter moest, heb ik het gelijk maar even gevraagd. Dus voor degene die willen weten wat de mogelijkheden zijn, hier het antwoord van mijn HA: Zodra wij weer serieus aan de klus wilden voor een twee kindje, moesten we bellen en kregen we direct een verwijzing naar de gynaecoloog. Ik was blij dit te horen! We hoeven dus niet te wachten op mijn eventuele eigen eisprong. Hoop voor alle meiden die in hetzelfde schuitje zitten dat ook hun HA hen ook direct willen doorsturen. Groetjes Bugsy
Hier diegene die meeschrijft in dat toppic Ik had je oproepkje de eerste keer niet gezien. Ik ben zwanger geworden van Elise na 2 jaar zelf, een operatie om myomen te verwijderen en 2 jaar MMM. Ik ben uiteindelijk "gewoon" zwanger geworden door spuiten van puregon en pregnyl en zelf klussen. Omdat ik bijna 34 ben wilde we niet te lang wachten en heb ik zelf in november de FA weer gebeld. was geen probleem. Ik was nog niet ongesteld geweest maar omdat ik had voor de zwangerschap ook geen cyclus (2 keer per jaar ongi) had ik in november al provera gevraagd aan de HA. Uitgelegd waarom en dat ik dan ook altijd van de FA kreeg en ze snapte dat ik het "schoon" wilde hebben. Intake gesprek in december bij de FA was prima. Wel weer bloedprikken en mijn man moest ook wat afstaan maar verder geen belemmeringen. Ook niet eerst weer een hele cyclusanalyse ofzo. Omdat onze FA afdelingen met kerst gesloten was ben ik eerst een maandje aan de pil gegaan en in januari hebben we de eerste poging gedaan. Ik ben van Elise zwanger geworden van 100 en we zijn nu wel begonnen met 75 omdat ik nog wel in mijn "9 maand af" zit aldus mij FA. De eerste ronde werd het hem niet en nu meteen door voor ronde 2. Ik zou dus gewoon de FA bellen als je er toe bent.