hey meiden, Ik had even een vraagje, mijn schoonzusje krijgt dit weekend een tp na icsi. Ze plaatsen of 2 matige of 1 goede terug. Weet iemand hoe ze nou bepalen of een embryo goed/matig/slecht is? Ik vind het een beetje een vage omschrijving voor een kindje...
Dat ligt aan de fragmentatie en het aantal cellen van het embryo. In ons ziekenhuis hanteren ze dezelfde "regel". Als er meerdere goede zijn dan kunnen ze misschien nog wat invriezen. Zo niet, dan is het zonde om ze "weg" te doen en krijg je er dus twee terug. Het klinkt dus misschien wat vreemd in de oren maar het is wel "gebruikelijk". Succes met je schoonzus! Wens haar maar veel geluk van mij! Elmo
Elmo heeft het al uitgelegd, maar wil nog even zeggen dat goed/matig of slecht iets zegt over de kwaliteit van een bevrucht eitje....en niets over het kindje wat er evt uit mag groeien. Zo kan een embryo van matige of slechte kwaliteit als die zich goed innestelt en verder deelt uitgroeien tot een prima gezond kindje! Heel veel succes voor je schoonzus....spannende tijd de aankomende weken. Groetjes, Eva.