hoeveel cm is jullie buik vanaf schaambot?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lindabreusers, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Hoeveel cm is jullie buik vanaf het schaambot en bij welk aantal weken? Ik wil namelijk een beetje vergelijken. Ook al is iedereen anders zwanger. En is iedere buik anders.

Week 26= 25 cm
    Week 30= 27 cm
    Week 33= 37 cm!

Aangezien er bij mij zo'n grote groei is geconstateed heb ik afgelopen vrijdag in het ziekenhuis een echo moeten laten maken. De baby loopt qua groei gewoon gelijk met de zwangerschapsduur en ook het vruchtwater is normaal. Ze hebben me wel geprikt op zwangerschapssuiker. Hier krijg ik morgen de uitslag van.

Ik vond zelf ook wel dat mijn buik in een paar weken echt enorm geworden was, maar zoveel had ik niet verwacht. Ik voel me nu echt al hoogzwanger (qua buik dan) terwijl ik nog 6 weken moet.

Groetjes, Linda

2. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik kreeg met 13 weken te horen dat baarmoeder 2vingrs boven schaambot uitkwam
    wat ik zelf minimaal vindmaar vele zeggen dat dit goed zit

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    inimine kon je dat zelf al voelen? n wat voelde je dan?
    het lukt mij niet om te kunnen voelen waar je schaambot ophoud... het voelt allemaal zo zacht...

x jose

4. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    als je even plat op je rug gaat liggen,ga je ongeveer voelen waar je schaamhaar stopt,en dan houd die botgang op,en daar eindigd dus je schaambot ;) moet je soms wel even wat duwen en voelen,want nu voel je het mischien iets minder snel,wegens de groeiende baarmoeder

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik ben zo,n muts

had echt het idee dat dat bot doorloopt tot minstens boven je schaamhaar... maar dat is dus niet zo..
    heb even een plaatje van een vrouwlijk skelet opgezocht..het loopt helemaal niet ver door..

ik denk dat het m,n baarmoeder al is die een beetje naar boven komt zetten want ik voel iets beginnen waar het bot ophoud... het is daardoor ook erg moeilijk te voelen en ik durf niet zo hard te duwen..

gaat de verloskundige erg hard op je buik duwen?

gr Jose

6. shy

shy Actief lid

21 apr 2008
    106
    0
    0
    Harderwijk
    25 Weken 22 cm
    28 Weken 27 cm

Ik ben al op suiker getest maar dat was verder niet aan de orde. Mijn buik ligt iets voor op groei, maar het kindje ligt verder op schema. Met de pretecho van 26 weken was het niet te groot en niet te klein.

7. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ja zelf had ik dat ook,dat ik niet hard durfde te duwen,maar verloskundige en vooral me gyn duwt er goed in hoor,om alles goed te voelen,maar dat geeft niks,je baby is goed ingepakt hoor,en tussen de 12 en 14 weken ongeveer(verschilt per vrouw) groeit je baarmoeder langzaam achter je schaambot vandaan,maar dat zie je toch wel direkt hoor,krijg je ene soort kussentje(bolling) daar :D

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

37,5 week en 32 cm, vanochtend gemeten bij de vk :)

9. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

17weken 17 cm

10. Bijna 27 weken en gisteren 23cm...

11. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Bij ons meten ze je buik niet maar voelen ze gewoon of alles goed is. Ze houden het gewicht goed in de gaten en je suiker. Maar ik weet dat ik bij Gwen echt op het einde een enorme buik had. Had zelf elke keer mijn omvang gemeten en op het laatst was het 1.33 meter.... :) hoezo zwenkt uit...

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    24 weken - 23 cm
    27 weken - 25 cm
    30 weken - 27 cm
    32 weken - 33 cm
    34 weken - 35 cm
    36 weken - 40 cm

daarna niet meer gemeten ben met 38 weken ingeleid omdat het al dik over de 8 pond was

mijn buikomvang was aan het einde 145 cm (rond)

13. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Uitslag van suiker is goed. Gelukkig! Er is dus eigenlijk geen reden voor mijn grote buik.

14. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    16 weken - 20 cm vanmorgen gemeten bij de vk.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    misschien toch een ovaalvormige buik ofzo (dat je wat meer de hoogte in draag) je weet het soms niet, het is goed dat ze hett hebben gechecked kan je nu weer rustig genieten van je grote buik :D

16. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Bijna 12 weekjes en drie vingers boven schaambot (gister bij VK geweest). Ik heb het ook kunnen voelen en vriend ook, heel grappig. Wist niet dat het nu al boven het schaambot:D

17. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    30 weken-28cm

Deel Deze Pagina