Hoeveel cm ontsluiting na verliezen slijmprop?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beay, 15 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Hoi hoi!

    Ik ben zaterdagochtend de slijmprop verloren. Zaterdag op zondag af en toe wakker door kramp. En mijn suikerspiegel is steeds extreem te laag. Zondagochtend niets aan de hand, in de middag zat ik met flinke regelmaat in de weeën, maar ik vond ze nog niet lang genoeg en zeker nog niet pijnlijk genoeg. Helaas verdwenen ze dan ook weer. Het enige wat wel bleef, was dat ik na elk hapje eten voor toilet nmr 2 moest.
    Vandaag is er (behalve het toilet) helemaal niets aan de hand (beetje grieperig dat wel) . Ik heb de hoop dus maar opgegeven. Morgen bespreken we het inleiden (diabetes en kanker gehad).
    Nou zou het toch wel tof zijn als ik al voldoende ontsluiting heb voor het breken van de vliezen, zodat ik geen ballon hoef.
    Mijn gevoel zegt dat ik misschien al wel 3 cm ontsluiting heb.
    Nou heb ik dus hartstikke behoefte aan jullie ervaringsverhalen, dus kom maar op!

    Bedankt alvast!
     
  2. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.240
    368
    83
    Lastig te zeggen .
    Het zegt helaas niets over wanneer je bevalling begint.
    Sommige verliezen de prop met 35 week al.

    Ik zou morgen wel even vragen of ze wil kijken hoeveel ontsluiting je hebt.
    Maar ik hoop voor je dat het snel op gang komt zodat inleiden niet hoeft.
     
    Beay vindt dit leuk.
  3. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.285
    1.714
    113
    Vrouw
    Helaas zegt dat niks. Sommige verliezen al vroeg sommige helemaal niet voor dat bevalling zich aan dient. meel was ik vier keer grieperig gevoel dag voordat de bevalling begon misschien bij jou ook wel:)

    je kunt morgen vragen of ze willen checken. Misschien is er idd al begin. Zou fijn als ze je vliezen al kunnen breken. Goede bevalling gewenst.
     
  4. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ik heb hem inderdaad al veel te vroeg in de zwangerschap verloren en had het nu niet meer verwacht. Maar toch kwam hij (opnieuw) nu.
    Al zouden we de ballon mogen overslaan zou dat al fijn zijn!
     
  5. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ik ben hem inderdaad al eerder deze zwangerschap verloren. Inclusief wat bloed en wat weeën maar er gebeurde toen niets, gelukkig want dat was te vroeg.
    Spannend! Ik had bedacht dat dit dan misschien poging 2 was, maar we zullen geduldig afwachten.
     
  6. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Voor iedereen die dit googled en baalt dat er vervolgens geen antwoord in de reacties staat:
    Dit was inderdaad een voorbode op de bevalling.
    Zaterdag slijmprop,
    Zondag weeën die niet hebben doorgezet,
    Woensdag geplande inleiding, maar door drukte in het ziekenhuis ben ik weer naar huis gestuurd.
    Die nacht zijn thuis mijn vliezen gebroken, zoals in de film! Daarna kwamen de weeën en ben ik die middag (gistermiddag dus) bevallen.
    In stuit, maar dat is niet relevant voor dit verhaal... Haha!
     
    MB91 vindt dit leuk.
  7. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    797
    506
    93
    Gefeliciteerd met jullie zoon. Fijn dat het uiteindelijk zo goed gegaan is en dus zonder inleiding. Lekker genieten nu.
     
    Beay vindt dit leuk.
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.060
    2.195
    113
    Gefeliciteerd! Dat is nog een hele weg geweest, maar hij is er.

    voor als later nog eens iemand zich hierover iets afvraagt: ik ben alleen bij mijn eerste kind echt merkbaar de slijmprop verloren. Ik had geen idee dat dat bestond en moest het echt even googelen.
    Nog geen half uur later begonnen de weeën en dat ging best snel best hard. Na 1,5 uur kwam de verloskundige en toen had ik al 8 cm ontsluiting en heeft ze de vliezen doorgeprikt. Nog een uur later had ik een baby.
     
    Beay vindt dit leuk.
  9. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.285
    1.714
    113
    Vrouw
    van harte gefeliciteerd
     
    Beay vindt dit leuk.
  10. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ooh wauw! Dat is toch ook wel een droombevalling!
     
  11. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    3.002
    3.076
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd TS!

    Bij nummer 1 verloor ik de slijmprop, maar gebeurde er niks (tot aan inleiding). Bij nummer 2 verloor ik de slijmprop en steeds meer en meer, braken mijn vliezen spontaan en ging de bevalling ook razend snel.
     

Deel Deze Pagina