Hee! Even een vraagje. Morgen hebben we de 20-weken echo. Moet je daarvoor nu wél of géén volle blaas hebben? Ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden op deze vraag. Ben overigens behoorlijk zenuwachtig. Straks is er iets niet goed met ons kindje... We willen nog niet weten of het een jongetje of een meisje is, maar als het maar gezond is. Ben zo zenuwachtig, kan er bijna om huilen... Groetjes, Sonja
He, Ik heb volgende week de 20 weken echo en dacht dat ik de enige was die er zenuwachtig voor zou zijn maar ben gelukkig niet de enige. maar voor het antwoord op je vraag ik heb ze niet tegen mij horen zeggen dat je een volle blaas moet hebben het is namelijk nu al zo goed zichtbaar dat dat niet meer nodig is. In het begin moet het vaak met een volle blaas dan kunnen ze goed zie waar de baarmoeder en de blaas zit kunnen ze het beter onderscheiden. succes morgen ik hoop dat alles goed lijkt groetjes fimke
Hoi Prinsessebes, Ik heb mijn 20-weken echo 3,5 weken geleden gehad en heb van te voren specifiek gevraagd of ik een volle blaas moest hebben. Er werd mij verteld dat dat absoluut niet nodig was, dus ik denk dat je gewoon van te voren naar de WC kunt. (is wel zo prettig ). En wat die zenuwen betreft: ik herken het helemaal. Ik heb vorig jaar een miskraam gehad en was misschien daardoor wel extra zenuwachtig voor de 20-weken echo. Mijn vriend en ik waren allebei ook al om 04.30 uur 's ochtends wakker en ook bij mij stond het huilen me nader dan het lachen. Gelukkig was ons ukkepukkie helemaal gezond en zat alles er op en eraan. Toen de echo net begon en ze de baby nog aan het zoeken waren, dacht ik op een gegeven moment zelfs dat ik 2 hoofden zag! Kun je nagaan hoe zenuwachtig ik was. Misschien helpt het om te bedenken dat de kans dat het goed is het allergrootste is. Zo probeerde ik me althans wat op te peppen. Ik wens je heel veel succes, maar vooral ook heel veel plezier toe morgen! (want als het goed is, dan zweef je echt op een roze wolkje weer naar buiten). Marla
Hoi Marla, Dankjewel voor je reactie. Ik ga morgen dan maar lekker plassen vantevoren! Wel een geruststelling dat jij ook zenuwachtig was. Ik heb soms het idee dat iedereen het alleen maar leuk vindt, omdat mensen dan hun kindje zien, en horen of het een jongetje of een meisje is. Ik hoef niet te weten wat het is, ik wil alleen weten of het gezond is. Je hebt helemaal gelijk, de kans dat het goed is met ons kindje is het grootste. En inderdaad, als het goed is, dan zweef ik op een roze wolk weer naar buiten! Liefs, Sonja
Hey Sonja, Ook ik had het gevoel dat de meeste mensen de 20-weken echo echt als iets heel leuks zien en dat ik een van de weinigen was die er zo tegen opzag (al weken van te voren). Aan het begin van de test werd mij gevraagd of wij ons er van bewust waren dat het een medische screening was en geen pret-echo. Nou, dat was echt een understatement..... dat wist ik als geen ander. Wij wilden in eerste instantie het geslacht ook niet weten. Als het maar gezond was, dan was het allang goed. Op het laatste moment hebben we toch besloten om toch te vragen wat het wordt en eigenlijk is dat ook wel heel leuk. (we krijgen een meisje!) Je kunt dan wat gerichter tegen de baby praten. Maar je moet vooral doen waar jullie je het beste bij voelen, want het is natuurlijk ook leuk om het een verrassing te houden, dan kun je je ook niet verspreken. Heeel veel succes vandaag! Ik ben erg benieuwd hoe het is gegaan. Liefs, Marla
hoi goed dat je van te voren ff hebt geplast. 20 wkn echo duurt best lang en al helemaal als je dan ook nog een volle blaas hebt waar steeds op geduwd wordt! Hoe is het gegaan? twinny
Beste allemaal, Alles is goed! Ik was superzenuwachtig, maar dat ging gelukkig redelijk snel weg! We hadden een hele lieve echo-mevrouw, die alles goed uitlegde en ons goed gerust kon stellen. Ze heeft ons alles laten zien, behalve het geslacht. Precies zoals afgesproken. De placenta ligt aan de voorkant, vandaar dat het ook wat langer duurde voor ik het kindje kon voelen. Ik voel het kindje dan ook alleen aan de zijkant schoppen. Ik vond het geweldig! Ons kindje lag druk te wiebelen, te schoppen en te zwaaien. Ik was voor we naar het ziekenhuis gingen nog even naar het toilet gegaan, maar na de echo zei de mevrouw: 'Ik ga even een verslag maken, als jullie hier blijven zitten ben ik zo terug. En daar is het toilet als je nodig moet, want ik zag dat de blaas niet leeg was!.' Toch wel lollig dat ze dat kon zien. Tja, ik ben dan ook een enorme zeikerd, en ben dus inderdaad naar het toilet gegaan. Ik zit inderdaad helemaal op een roze wolk! Nu mag ik van mezelf verder met de kinderkamer en kan ik leuke kleertjes uitzoeken. Dankjewel voor al jullie reacties! Liefs, Sonja
Ik had de echo met een lege blaas, maar dat was omdat ik veselijk nodig moest. Voorkeur van het bureau was nl. wel een volle blaas. Maar een volle blaas, en daarop drukken met de echokop... nee, dat raadden ze me toch maar af .
gek dat het overal verschillend is, mij is ook met de afgelopen 12 weken echo en de toekomstige 20wk echo verteld dat ik een volle blaas moet hebben En toen ik dat bij de 12 weken echo niet had, kreeg ik commentaar van de echoscopiste!
Volgens mij is het bij een echo rond de twaalfde week ook belangrijker om een volle blaas te hebben. Als je een lege blaas hebt is het dan soms heel moeilijk om te zien. Bij je 20-weken echo is je baarmoeder al ver boven het schaambeen uit en heb je waarschijnlijk al een echt buikje, dus kunnen ze alles toch wel goed zien. Liefs, Sonja
Hoi Sonja, Ik ben even niet meer on-line geweest en kan dus nu pas reageren. Ben zooo blij voor je dat alles goed was! Geweldig, he, zo'n echo! In het begin van de echo was ik zo enorm bang, maar later kon ik wat meer ontspannen en hoe verder we omlaag gingen door de baby, hoe meer vertrouwen ik kreeg. Ik werd in de nachten na de echo vaak wakker van een intens geluksgevoel en kon dan gewoon niet meer slapen. Wat grappig dat de echo-dame kon zien dat je naar de wc moest. Wel handig dat ze je na afloop meteen liet gaan. Heb je nog veel foto's meegekregen? Wat die volle blaas betreft: ik moest de eerste echo's (tot 13 weken) ook zorgen voor een volle blaas en 1 liter water van te voren drinken. Bij mij hoefde dat gelukkig bij 20-weken niet vanwege dezelfde reden die Sonja aanhaalt, want een half uur is wel lang wanneer er zo op je buik gedrukt wordt. Sonja, geniet nog van je zwangerschap en ga maar snel aan de slag met het babykamertje. Na de 20-weken echo kon mijn vriend ook niet meer wachten om te beginnen.... Liefs, Marla