Hi allemaal, We hebben een nieuwe keuken en hangt de afzuigkap 74cm vanaf het werkblad. Oogt nu vrij hoog maar manlief zegt dat aan mij ligt. Dus als je t ter vergelijking wilt opmeten graag. Dankjewel. Gr vruchtje
de mijne hangt zo'n 70 cm boven het blad en had hem liever toch iets hoger gehad.. en ik ben niet groot..
Wij hebben hem zelfs op 59 staan... Ik ben ook erg klein en voor mij is dat prima...maar als we straks een andere keuken krijgen wil ik hem hoger rond 80 cm.
Hier net verhangen en hij hangt nu oo 75 ongeveer, hij hing op 65 zo wat irritant was dat gewoon te laag hoe vaak ik mijn hoofd wel niet heb gestoten wanneer ik in de achterste pan wilde kijken. Ik ben blij dat hij hoger hangt vind ik en mooier en stukken practischer
Hier op 75 cm. Als je een goede keukenman hebt, kijkt die samen met je wat de goede hoogte is. Ik moest net doen alsof ik in een pan stond te roeren en aan de hand daarvan heeft hij de hoogte bepaald. Heb nog nooit mijn hoofd gestoten aan de afzuigkap, kan er precies onder. Bij mijn zwager en schoonzus hangt ie hoger, omdat zij een stuk langer zijn.
FF meten. 75 cm. Nooit problemen mee gehad. Wat korenbloem zegt, is hier ook gebeurd. Maar dan op basis van mijn man's lengte. (1m92) Als je je hoofd stoot, is het te laag.
Hier 69 cm. Ik ben wel blij dat ie niet hoger zit, want op de afzuigkap is bij mij de enige plek om dat zaken veilig op hoogte en toch bereikbaar weg te zetten maar als ik meer kast ruimte had gehad was iets hoger ook prima geweest.
Hier hangt 'ie op 62 cm, maar wij hebben een hele oude keuken (toen was dat denk ik nog normaal ofzo). Ik vind het verschrikkelijk irritant, ik stoot elke keer m'n hoofd. We zijn nu een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe keuken en dan wil ik de afzuigkap zeker een stuk hoger hebben!
Hier 72 cm bij een vrij hoog aanrecht (94 cm als ik t goed herinner), werkt voor ons uitstekend, we zijn allebei ergens tussen 1.65 en 1.70 lang
Ik vind praktisch gezien de maat goed 74cm ertussen. Maar t oogt gewoon vrij hoog. Denk toch kwestie van wennen