hoeveel cola mag je tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamalyn, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik ben nogal gek op cola, drink het de laatste maanden al met mate maar nu ik zwanger ben kan ik nergens een duidelijk antwoord op vinden.
    Wel hoeveel koppen koffie, etc.
    Maar in koffie zit veel meer cafeine dan in cola.
    Ik zag net op de site van " coca cola" dat je als zwanger niet meer dan 12 glazen mag drinken.
    Ik moest wel lachen, 12 glazen cola op 1 dag?hoe krijg je het weg whaha.
    Maar goed, iemand een idee want 12 glazen cola lijkt mee heel sterk...en ongezond;)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou meid 3 glazen per dag mag gewoon hoor.ik mag van de vk 2 blikjes hebben niet dat ik er op kom maarja

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat cola iets minder cafeine bevat dan thee (25 per glas cola, tegenover 30-40 per kop thee). Wat dat betreft kun je beter die cola drinken.

Maar dit vond ik op internet :
    Daarom is cola ook zo slecht voor jonge kinderen. Hun botten (en andere dingen) kunnen zich dan minder goed ontwikkelen..

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Je mag wel cafeine per dag, maar dat zou ik aan je vk vragen.

Ik laat zelf voor de zekerheid de cola staan, maar ben er ook niet zo gek op. ;) Thee drink ik max. 3, 4 koppen per dag. Koffie drink ik sowieso niet.

Ik drink nogal veel water, ook voor de stoelgang.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mn oudste dronk ik 2liter per dag weg...echt!
    Bij de 2e moest ik er niet aan denken!
    Drink het nu niet meer eigenlijk...alleen toen in de zomer s avonds 1 glaasje!

6. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ik drink eigenlijk alleen groene thee en kruidenthee. Heerlijk en ook nog eens gezond... zit nl. geen caffeine in!

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ook! ik drink vooral veel rooibosthee, echt heerlijk en dorstlessend.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Je hebt ook cafeine vrije cola. Tenminste de light versie. Ik drink deze nu altijd. Ik ben echt een cola fan namelijk...

9. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik drink 3bakjes cafeine vrije koffie per dag(smorgens) en 2kinderglaasjes cola

10. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    die vind ik dan weer niet lekker..

ik ben ermee begonnen omdat ik migraine had, en de huisarts zei dat je van zwarte thee meer of vaker hoofdpijn kon krijgen omdat het vocht afdrijft... ze had wel gelijk, ik heb veel minder vaak hoofdpijn nu ik niet meer zo veel zwarte thee drink...

Ik drink dat alleen nog 'buitenshuis' omdat ze niet overal groene thee hebben hier, en het zo stom staat als je je eigen zakjes meeneemt naar een restaurant ofzo!

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik drink zelf plm. 4 koppen koffie per dag... De ene keer wat minder... de andere dag wat meer...

Daarnaast drink ik plm. 3 flessen van anderhalve liter aan cola in de week...

Ben nu 24 weken en mijn kindje zit qua gemiddelden precies goed!

Ik maakte me er wel zorgen om toen ik zwanger wou worden en dat niet lukte... maar nu eigenlijk niet meer...
    Het kindje doet het goed... ik voel me goed...
    En dat is het belangrijkste...

12. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik drink ook per dag 4 glazen cola ofzo.. bij me vorige zwangerschap ook gedaan, en helemaal gezond en prima op het gemiddelde...

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    OOh koffie drink ik trouwens ook zo 6 á 8 koppen van weg....en nog steeds!
    Ik laat verder alles staan, maar mn koffie gaat er in! haha

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik drink 2 glazen cola per dag, wel grote glazen :)
    Ik drink niet die caffeine vrije, want dat is light, en zoetstoffen schijnen schadelijker te zijn dan caffeine. Ik drink dus helemaal niks light meer, ben benieuwd of ik snel af val na de bevalling als ik weer op de light ga :D

15. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Zoals al eerder gezegd werd: ik drink ook gewoon cafeïne vrije cola, die met het gouden etiket! Ik drink geen liters maar vind een glaasje vaak wel lekker :)

Thuis drink ik sowieso ook cafeïnevrije koffie (altijd al). en vaak groene thee.

Mijn VK zei 4 kopjes koffie per dag mag, dus ik houd het op 4 kopjes "cafeïnehoudende drank" per dag (koffie, zwarte thee of cola) als ik geen decaf bij de hand heb.

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik drink 2 glazen cola per dag.
    Ik drink geen koffie, maar wel thee. De hoeveelheid thee verschild. De ene keer 2, maar de andere keer 6....

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Groene thee bevat wel cafeine...!

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Geen cafeïne maar theïne volgens mij, en daar mag je ook weer niet teveel van.. Vind het soms een beetje ondoorzichtig met al die theesoorten. Ik drink voornamelijk rooibos en kamillethee, daarvan weet ik zeker dat het onbeperkt mag.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Cafeine en theine zijn scheikundig gezien dezelfde stof ;)

Maar je mag best een paar koppen gewone thee per dag, dus ook groene thee. Gewoon niet overdrijven en de hele dag aan groene/zwarte thee!

Maar ik heb heel wat periodes gehad in mijn zwangerschap waarin ik (te) veel van 'verboden' producten nam.
    Een tijdje heel veel zwarte thee, een tijdje veel ijskoude cola light, een tijdje heel veel worteltjes... Tja, als dat een van de weinige dingen is waar je op dat moment een beetje tegen kan of de misselijkheid een beetje mee kan bedwingen... Mijn VK zei toen steeds 'gewoon doen'!
    Kijk, als t nou alcohol of sigaretten zijn :(

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik ben helemaal gek op frisdrank sinds ik zwanger ben. Maar drink geen cola.

Maar goed ik denk altijd maar zo. Alles waar té veel voor staat is niet goed voor je. Té veel cola, té veel dit, té veel dat. Dat is ook niet goed voor je als je niet zwanger bent.

Deel Deze Pagina