Wat moet je wanneer allemaal regelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miekiepluis, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hallo dames!

Hier Pluis, of paniekmiek, of ik-ben-net-3uurzwanger-en-ik-heb-ineens-allemaal-vragen...Kortom, ik zoek een site of iemand de een mooi overzicht heeft waarin staat wat je allemaal moet regelenen ook hoe? Ik had een tijdschrift waarin dit allemaal stond, maar die heb ik aan een vriendinnetje gegeven die zwanger was... Domdomdom..
    Ik weet wel dat je kaamhulp, kinderopvang e.a. dingen moet regelen, maar wanneer doe ik dit en hoe? Voel me ineens zo dom.. Heb zoveel gelezen al over zwanger zijn en nu weet ik dit soort dingen allemaal niet!

Liefs, Pluis

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Op de site www.oeiikgroei.nl stond onder elke week een tip wat je die week kan regelen... dat heb ik een beetje aangehouden... VK gaf ook ruim op tijd aan wat ik moest regelen ;)

Gefeliciteerd met e zwangerschap!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi relax... En gefeliciteerd!

Je hoeft nu in ieder geval nog helemaal niets te regelen, dat scheelt!
    Als je echt perse ergens mee bezig wilt kun je wel vast een verloskundige uitzoeken en een afspraak maken, maar daar kun je ook nog prima 2 weken mee wachten. Sommigen doen de intake al(?!) met 8-10 weken.
    En bijvoorbeeld naar mogelijkheden zoeken voor kinderopvang, als je strax wilt blijven werken. De wachtlijsten kunnen erg lang zijn bij kinderdagverblijven, dus daar kan het wel handig voor zijn om vroeg mee te beginnen.

Verder heeft t allemaal nog lang geen haast, ga maar eens googlen naar babysites. Er zijn er zoveel met allemaal tips met wat voor wanneer geregeld moet worden. Maar in de eerste 3 maanden hoeft echt nog helemaal niets.

Eerst maar eens lekker genieten van het feit dat je zwanger bent!

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je verloskundige zal je alle informatie die je nodig hebt verstrekken op de 1e afspraak, geen zorgen, vanaf dan hoef je pas dingen te gaan regelen dus ;)

5. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Hihihi ;) Gefeliciteerd meid!

Je hoeft nu in elk geval nog niks te regelen want je bent pas 4 weekjes.. Dat is nog maar heel pril...
    Als je de eerste afspraak bij de VK hebt gehad idd dan hoef je pas te beginnen met dingen te regelen.. Geniet eerst nog maar lekker van dat je zwanger bent.

Have fun!

xx

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hai, hoe herkenbaar, hihi!
    allereerst: proficiat!
    en: relax, het komt goed. ;)

je bent nog heel prik zwanger nu, dus wat je nu alleen hoeft te regelen is:
    -alcoholvrije drankjes voor jou
    -stoppen met roken als je rookt
    -foliumzuur gaan slikken (als je dat al niet deed)
    -je even verdiepen in wat je nu niet mag eten (in het kort: geen rauw of halfrauw vlees, bijv. biefstuk, filet américain, tartaar etc. geen rauwmelkse kazen -staat op verpakking-, geen rauw ei -zelfgemaakte mayo, beslag van cake etc.-, geen voorverpakte -vacuum- vis bijv. zalm, paling. Verse mag wel! -vd visboer, even navragen dan-. niet teveel zout -ivm bloeddruk- en dat wa shet geloof ik wl zo'n beetje.)
    -als je medicijnen gebruikt: je huisarts bellen of dat nu kwaad kan. als je niet standaard dingen gebruikt: je mag nu behalve paracetamol helemaal NIKS meer.
    -bedenk of je mee wilt doen met Moeders voor Moeders, en bel die als je mee wilt doen. info te vindne op internet.

over een week of twee:
    -verloskundige bellen, en je huisarts even inlichten (telefoontje aan assistente).
    je krijgt daar een intake (man mee!) en zij vertelt je wat er verder te gebeuren staat.

Ik ben zelf met een week of twaalf kinderdagopvang gaan regelen; de wachtlijsten hier in de buurt zijn lang, dsu op tijd opgeven hiervoor is belangrijk.
    Verder heb ik mijn zorgverkeraar gebeld ivm regelen kraamzorg en kraampakket.
    Ik heb mijn werkgever ingelicht, en ben dingen gaan regelen voor vervanging als ik straks met verlof ben.
    Hier in de buurt kan mijn kindje straks over vier jaar gewoon terecht op een school, maar in sommige regio's is dan ook voller dan vol. Even informeren dus! En zo nodig vast inschrijven (ja, belachelijk, ik wete het. Maar soms wel nodig!).

Ehhhhm, nou, dat was het wel zo'n beetje denk ik. Als ik dingen vergeet: sorry, zwanger, dus dement. :D

Sterkte, enne... probeer een beetje te genieten. De tijd vliegt, écht.

7. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    MEIDEN! ONTZETTEND BEDANKT! Zoiets zei mijn lief ook al..."Stresskip, dat kan allemaal nog hoor! Je bent nog maar 3 uur zwanger!" En Noatje, dank je wel, dat is inderdaad een fijne! En Lien, bedankt voor je moeite! heb er veel aan en fijn dat jij het ook herkent! Spannend allemaal hè! Vind ik wel!
    ik ga eerst maar eens werkelijk beseffen dat ik zwanger ben! HOEI!
    Liefs, Pluis

8. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik kan nog geen antwoord geven op je vraag, maar gefeliciteerd!

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    :) :)

Ik had precies hetzelfde...nachtenlang heb ik op internet informatie zitten opzoeken toen ik net zwanger was :)
    Er zijn 3 dingen die ik tussen de 6 en 10 weken zwangerschap geregeld heb:

- Het beebje ingeschreven bij zo'n beetje alle kinderdagverblijven in de omgeving (heel raar, want je weet nog niet eens of het goed zit met de zwangerschap, maar goed...)
    - Mij aangemeld bij een verloskundige.
    - Mij aangemeld voor kraamzorg. Ik geloof dat ik dat heb gedaan toen ik voor het eerst bij de verloskundige was geweest.

Dit is eigenlijk het belangrijkste... Als je dat eenmaal hebt gedaan gaat het balletje vanzelf rollen, zeg maar.

Met 20 weken zwangerschap zijn we trouwens nog naar het gemeentehuis gegaan om de erkenning te regelen, zodat ik na de bevalling niet meehoef naar het gemeentehuis, als mijn vriend ons kind gaat aangeven (we willen dat hij zijn achternaam krijgt). Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit voor jou geldt...

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Het belangrijkste is trouwens genieten en niet bij alles zorgen maken... (al is dat soms makkelijker gezegd ;))

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

12. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Voor de 10 weken is het verstandig om:
    verloskundige
    kraamzorg
    kinderopvang

te regelen. Na 15 weken:
    werk op de hoogte stellen
    zwangerschapscursus
    borstvoedingscursus eventueel

Deze laatste 2 dingen zaten bij mij vorig jaar al heel erg vol toen ik met 20 weken ging kijken. Kun je dus beter eerder doen!

Fijne zwangerschap!

Deel Deze Pagina