Volgens het voedingscentrum mag een zwangere vrouw max. 300 m., caffeine per dag. Hier staat hoeveel caffeine waarin zit, dus kan je zelf uitrekenen uit hoeveel glazen cola je per dag mag: Kopje koffie (125 ml) 85 mg Kopje thee (125 ml) 45 mg Glas chocolademelk (150 ml) 30 mg Glas cola (150 ml) 5-35 mg Lijkt me best veel trouwens.... in cola (light) zit overigens veel suiker (of zoetstoffen) dus ik zou er geen 10 glazen per dag van drinken!
Is helemaal niet aangetoond dat light producten slecht voor je zouden zijn in de zwangerschap. Gewoon niet overdrijven dan kan het best.
Zoetstoffen zijn sowieso niet goed voor je, volgens mijn verloskundigen kan je beter suiker binnen krijgen dan zoetstoffen tijdens je zwangerschap.
Het is nog onduidelijk wat al die light producten doen. Van mijn dietist (at slecht tijdens zwangerschap door geen honger) mocht ik 2 glaasjes light frisdrank, maar dan niet met cyclamaat gezoet. Dat mocht helemaal niet. En bij rooibos thee moet je altijd goed op de verpakking kijken, want bij sommige kruidentheeen stoppen ze er alsnog gewone thee in..
Je bedoeld gewoon de light versie toch? Drink heel weinig cola maar altijd light. Vind ik persoonlijk lekkerder. Drink geen koffie (lust ik niet) drink zo'n 3 a 4 koppen aardbeien thee. Ben ik dol op
In groene thee zit wel cafeine, tenzij uitdrukkelijk op de verpakking staat dat het er niet in zit. Verder is groene thee wel gezond hoor, met name door de anti-oxidanten (of zoiets). Ik probeer ook kruidenthee te drinken, maar dat lukt niet altijd Het klopt trouwens dat in light-dranken zoals cola-light zit een zoetstof die erg schadelijk voor je is. Je kan beter suiker drinken dan die schadelijke zoetstof. (Ik heb het boek Skinny bitch gelezen, sinds dien heb ik het gevoel dat alles wat ik eet en drink niet goed is. Leuk boek, maar ik probeer het maar met een korrel zout te nemen omdat je anders niks meer mag )
Oh, eigenlijk stond alles er al wat ik geschreven had, ik val in herhaling. Had niet alle berichten gelezen. Ik gooi tegenwoordig alles op zwangerschapsdementie, of het terecht is.....?