Hoeveel cryo's mogen er teruggeplaatst worden?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Baby09, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Volgens mij zorgverzekering mogen er de eerste 2 pogingen maar 1 embryo worden teruggeplaatst. Maar geld dit ook voor de cryo's? Ik krijg namelijk mijn poging niet vergoed!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij geldt dit verzekeringtechnisch niet voor cryo's, maar een en ander is wel afhankelijk van in welk ziekenhuis je onder behandeling bent.
    Het ziekenhuis waar ik mijn ivf heb gehad plaatst bij cryo's namelijk altijd slechts 1 embryo terug. Dit omdat de zwangerschapskans bij cryo's nauwelijks hoger wordt als je er twee terug plaatst (bij een verse terugplaatsing is er wel verhoogde kans op zwangerschap bij terugplaatsing van twee).
    Staat dus los van de verzekering.

Maar, bedenk ik me nu, als je je poging toch al niet vergoed krijgt, waarom maak je je dan nig wel druk over de verzekering? Of zie ik kets over het hoofd?

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Nou.. De poging is al geweest. In het buitenland. En ik wist niet dat er maar 1 embryo teruggeplaatst mag worden omdat het in 2013 nog 2 was. Dus wij zijn voor 2 embryo's/cryo's gegaan. En nu blijkt dus dat we het niet vergoed krijgen.
    Had ik dat geweten dan was er maar 1 teruggeplaatst

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Toen wij bezig waren met behandelingen, inmiddels alweer 7 jaar geleden, mochten er sowieso twee cryo's teruggeplaatst worden.

Behandelingen in het buitenland worden toch altijd niet of maar deels vergoed? Ik denk dat het niks te maken heeft met het aantal cryo's wat je teruggeplaatst hebt gekregen.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien zit je idd 'gewoon aan de max wat er vergoed wordt?
    Buitenland wordt zeker wel vergoed, maar conform de nederlandse tarieven. Zit je rekening daarboven, dan betaal je de rest zelf.
    Wel dik zuur dit!

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Nee ik zit niet aan de Max. Dat is echt hun reden die ze opgeven. De behandeling word idd niet helemaal vergoed wel het deel wat het in nl ook kost. Dat zou betekenen dat ik nog rond de 250 euro terug zou krijgen (wat weer van mijn eigen risico afgaat) maar dat bedrag krijg ik dus niet.

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    De rekening is ook al betaald dat moet meteen in Belgiƫ. Ik ben nu aan het mailen met een fertiliteitsassistent en die zegt ook dat cryo's buiten die regeling vallen. Nu alleen dus nog op papier hebben dat dat zo is. Ik ben blij dat ook al heb ik alleen de echo's daar gedaan dat zij mij toch helpen!

8. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Eerste 2 ivf pogingen altijd maar 1 terugplaatsing ongeacht hoeveel cryo's je hebt. Alleen ben je boven de 38 dan willen sommige ziekenhuizen wel instemmen met 2 cryo terugplaatsingen. Dit omdat idd wat al eerder gezegd werd meestal er alsnog maar 1 van innesteld. Ik heb hier zoveel mee gebelt en gedaan naar de zorgverzekering. Missi een idee omdat te doen? Die leggen het altijd wel aardig uit en de rekeningen voor het buitenland ook.

9. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik kreeg wel gewoon 2 cryos teruggeplaatst hoor hier in NL. Nog nooit iets
    Hoeven betalen. En zwanger van 2 cryo's geworden ;)

10. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Dit is het dus, maar dat wist ik niet! In 2013 ook 2 cryo's terug geplaatst gekregen en kreeg het toen wel vergoed. Maar goed het is niet anders.. Helaas heeft de poging niet zijn werk gedaan (of de natuur het is maar hoe je het bekijkt ;))

@sammy maar ik zie dat jij 4 x icsi hebt gedaan. Dan mag het dus wel :) Gelukkig! Anders Had je nooit je 2 mooie wondertjes gehad :)

Deel Deze Pagina