Hoihoi.. ik ben nieuw op dit forum.. We zijn bezig voor ons 2e kindje... tot dusver ondanks pco en onregelmatige en lange cyclus 2 keer zwanger geweest, 1 keer van mijn zoontje en 1 keer werd een miskraam (maart dit jaar). Nu had ik gisteren een afspraak bij de gyn, omdat we twijfelen, wel of geen clomid.. ik heb nl maanden geen eisprong (aug-jan) toen gelukkig in 1x wel en raak ook.. maar dat liep mis en nu is mijn cyclus een rommeltje.. onverklaarbaar spotting enz.. Ik doe wel ovulatietesten, en had afgelopen vrijdag een lh piek op dag 23.. zowel sensitest als cb digatal. Ook erg veel last van mijn eierstokken, met name rechts, en vruchtbaar slijm. Ik dacht dus.. yes.. een eisprong! Voor mijn gevoel had ik die zaterdag.. Gisteren, 3 dpo, bij de gyn, zag hij tijdens de echo dat mijn baarmoeder er goed uitzag, ik had wat vocht achter de baarmoeder wat idd wees op een eisprong, en mijn slijm was nogsteeds wel toegankelijk vond hij.. Hij dacht ook aan een ei, maar wilde voor de zekerheid even bloedprikken op progesteron, omdat ik wel kralenkransen had.. Dag 3 dpo dus bloedgeprikt en mijn waarde was 5.9! Gyn zei " geen eisprong, dus menstruatie even afwachten en dan clomid".. Maar ik ben er van overtuigd dat ik een eisprong had.. Hou ik mezelf nou voor de gek, of kan het zijn dat hij gewoon te vroeg heeft geprikt?
Ik ben alleen maar altijd op dag 7 getest, en dat was altijd boven de 90, dus ik kan je niet helpen. Maar in een ander topic staat iemand die een hele lage waarde had en een paar dagen later ineens boven de 100. Dus dan zou dag 3 wel te vroeg zijn om een conclusie te trekken. Zeker weten dat het 3 dpo was? Wel jammer dat je gyn wil afwachten tot je menstruatie, als er echt geen eisprong is geweest dan kan dat lang duren.
Geen idee. Ik word altijd op 7 dpo geprikt, omdat tussen 5 dpo en 7 dpo je progesteron een piek heeft en dus het beste gemeten kan worden. Er zijn wel progesteron waarden waaruit een gyn direct na een mogelijke eisprong kan opmaken dat er een eisprong is geweest, maar hoe hoog die waarde moet zijn weet ik echt niet.
Ik heb ook vermoedelijk op 2 of 3 dpo bloed laten prikken, en mn waarde was 6. Mijn gyn durfde wel te stellen dat ik een eisprong had gehad, alleen een beetje laat.. Maar hij zegt ook dat progesteron komt ergens vandaan. Vorige ronde toen had ik echt geen eisprong, toen was mn progesteron lager dan 1. 2 of 3 dpo is eigenlijk te vroeg op progesteron te prikken.. dus hou moed hoor meid! Kan je niet vragen of je vrijdag of maandag nog een keertje bloed kan laten prikken?
Ik heb vanmiddag gebeld met de poli, en kreeg een assistente die niet heel veel leek te weten van afwijkende cyclussen.. Ze bleef maar herhalen "de eisprong is normaal op dag 14, we testen altijd 7 dagen na de eisprong op dag 21 en jij zat gisteren al op dag 26, dan zit je al 12 dagen na je eisprong".. Ik heb geloof ik een keer of 10 uitgelegd dat ik nooit een eisprong heb op dag 14 en dat mijn lh piek afgelopen vrijdag was.. Ik snap werkelijk niet waarom zo'n mens op die plek zit.. Dus mijn voorstel om vrijdag nogmaals bloed te prikken vond zij onnodig.. Ik twijfel nu of ik morgen terug bel..
Jeetje zeg wat stom. Als ik zo je cyclus even bekijk in je handtekening is het echt geen onnodig idee volgens mij om nog een keertje te laten prikken. Ik zou gewoon nogmaals bellen eerlijk gezegd.