Gelijk proberen na ma of 1 ronde wachten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door mamakaatje, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden,

Op 30 aug bleek ik een ma een te hebben Zou 11 wkn zijn. Was alleen een leeg vruchtzakje te zien op de echo. Helemaal in het begin is het al misgegaan. Door middel van mif en cyt is het er op zaterdag 3 september allemaal uitgekomen. Lichamelijk ben ik weer bijna de oude. Heb nog een heeeeel klein beetje bruin bloed verlies, maar verder geen echte klachten meer. 21 sept mag ik terug voor een echo bij de gyn. Alleen ik wil zooooooooooo graag weer proberen om zwanger te worden.
    Hebben jullie echt die 1e menstruatie afgewacht of zijn jullie er gelijk weer voor gegaan?
    Wat is jullie advies?????

Alvast bedankt!

Liefs mamakaatje

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Wij zijn er gelijk weer voor gegaan na een miskraam (EUG), geen cyclus afgewacht. Enige nadeel, wanneer je zwanger wordt zonder een normale cyclus te hebben gehad, weet je dus niet hoe lang je zwanger bent. In mijn geval deden ze een vroege echo, op zich een mooie oplossing, mede vanwege voorgeschiedenis, maar vroege echo's hebben ook het nadeel dat wanneer je iets minder lang zwangre bent dan wellicht gedacht, het een hoop onzekerheid met zich mee kan brengen.
    Persoonlijk zou ik nooit weer een echo willen voordat ik denk dat ik in ieder geval 8 week zwanger ben, ben je dan toch korter, dan is de kans groot dat er wel een kloppend hartje te zien is.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben de van de VK het advies gekregen een maand te wachten na een VMK bij 5+2 weken. Dit hebben we gedaan, na precies 4 weken was ik weer ongesteld en een maand daarna zwanger!

Ik vond het ook fijn om mijn lichaam weer te "vertrouwen".

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij gingen er gelijk weer voor de vorige keer, maar mijn lijf had zo'n optater gehad van al het bloedverlies bij de miskraam, dat ik uiteindelijk pas in ronde 6 zwanger was, (pas, want zowel bij Thirza als bij die zwangerschap was ik in ronde 3 zwanger).
    Deze keer gaan we eerst even wat onderzoeken afwachten. Moet zeggen dat ik er emotioneel nu ook anders in sta en gewoon te bang ben dat we een derde keer een miskraam gaan krijgen en daar heb ik mijn buik wel even vol van momenteel, (of nouja: juist niet dus eigenlijk :().

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij zijn na mijn eerste ma meteen weer verder gegaan, de eerste ronde heb ik volgens mij niet eens een eisprong gehad... de maand erna weer zwanger.
    na mijn vmk in juni zijn we gewoon doorgegaan, ook omdat dat niet heel erg voelde als mk omdat de test zo ontzettend licht bleef dat ik er zelf nooit echt in gelooft heb...
    nu bij mijn tweede ma gaan we er op zich ook gewoon weer voor, maar niet supergericht, we doen waar we ons goed bij voelen. ik ga niet aan de slag met tempen of schemaatjes, maar een maandje overslaan gaat me iets te ver ;)

6. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn er meteen weer voor gegaan, maar wel 1x ongesteld geworden.
    Daarna meteen zwanger, helaas ging dat ook mis met 5 weken.
    Daarna er weer zwanger en deze blijft al heel lang zitten! Na de 2e miskraam niet meer ongesteld geweest, dus dat kan snel gaan!

Heel veel sterkte toegewenst!

Kijk naar wat je zelf fijn vind. De eerste keer wilde ik meteen door. Als ik na de 2e miskraam nog een keer ongesteld was geworden had ik dat niet erg gevonden.
    Je krijgt psychisch zo'n optater dat je ook rust moet kunnen nemen om alles een beetje te verwerken! Dat heb ik de 2e keer niet gehad.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij zijn er ook gelijk weer voor gegaan ipv een maandje te wachten.
    Was gelijk raak dus gelukkig geen spijt van gehad.
    Heel veel succes nog!

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Wij zijn er ook meteen voor gegaan; maar al snel bleek dat ik nog hcg had en moest opnieuw gecurreteerd worden. Ik zal je de details besparen maar raakte na ma van 13 wk direct zwanger, deze zwangerschap eindigde in een vmk. toen weer direct zwanger en een gezonde zoon gekregen. daarna een lange bv periode en weer direct zwanger.. nu een MA (gisteren gehoord) bij 11 weken... en nu...
    ik wil niks liever dan meteen weer zwanger raken... maar zitten helaas nog niet in die fase...

maar ik ben dus elke keer direct zwanger geworden!

Deel Deze Pagina