na een tijd lang rustige nachten is het deze maand weer raak. ons zoontje van 1,5 is iedere avond/ nacht wakker en kan me soms uren bezig houden ik sta er in de nacht alleen voor want mijn man word nergens wakker van eigenlijk denk ik dat ik hem eens moet laten huilen want nu went hij hieraan en kan dat wil ik niet maar ik kan hem echt niet langer dan 10 min laten huilen en zelfs dat kost me veel moeite daarnaast vraag ik me af waarom word hij telkens wakker van iemand tips ervaringen
paar minuten laten huilen, er heen gaan en hem zonder oogcontact te maken neerleggen en zeggen; 'welterusten, lekker slapen en weer weglopen. als hij weer begint, terug gaan en alleen 'welterusten' zeggen (geen oogcontact) en vanaf de 3e keer alleen nog er heen gaan zonder iets te zeggen of oogcontact te maken, alleen instoppen en dit blijven hrhalen als ie weer begint. de 1e paar nachten moet je echt even doorzetten maar je zult zien dat ie op een gegeven moment doorkrijgt dat wakker worden en huilen niks aan is als ie geen aandacht krijgt. kindjes van 1, 5 zijn slimme donders
dat is nu juist het punt ik vind dat heel lastig ik weet dat ik dat ook beter kan doen en even moet doorzetten en ga het ook doen maar aangezien mijn man niet wakker word en ook slecht wakker is te krijgen sta ik er alleen voor wat het extra moeilijk maakt want er is niemand die me tegen kan houden als ik er wel heen wil Dankje voor het advies we zullen zien.
sorry, ik word soms zo boos om jouw tweede zin. Dat je dat pikt! iedereen wordt wakker van een flinke duw, gewoon zeggen dat het zijn beurt is om op te staan.
Als je zoontje dit gedrag in geen maanden heeft laten zien, is er waarschijnlijk iets wat hem idd triggerd om wakker te worden. Mijn oudste werd elke keer 's nachts wakker als we iets nieuws of indrukwekkends hadden gedaan/meegemaakt. Dat verwerkte hij in zijn dromen. En dan hielp maar 1 ding (ik weet dat hier nu de nekharen van alle supermoeders van omhoog gaan staan); hem bij ons in bed leggen...Maar al deed ik alles volgens het boekje, tut er opnieuw induwen, sussen, zachtjes zeggen dat hij weer moest gaan slapen, troosten als het echt heel erg was, kalmeren door even een boekje te lezen, noem maar op..alles geprobeerd. Al lag hij voor 90% in dromenland...als je maar richting zijn bed durfde te stappen om hem terug te leggen begon de paniekerige heisa opnieuw. Toen heb ik voor mijn eigen nachtrust gekozen en leg hem in die situaties nu direct bij mij in bed (uiteraard proberen we eerst de tut erin te duwen, maar als het paniek is ga ik geen half uur of langer meer naar gehuil luisteren). Onze zoon doet dan direct zijn ogen dicht en slaapt alsof er niets aan de hand is...oftewel hij voelt zich heel erg veilig. Uiteindelijk is moeder dan goed uitgerust, het kind niet meer in paniek, de buren hebben geen overlast. Voor ons werkt dat het beste, maar je moet goed naar je eigen kind kijken. Ik weet gewoon dat alle goede tips van hierboven in de situatie waarin mijn zoontje wakker wordt (oftewel een heftige droom) totaal geen nut hebben...Maar er zijn natuurlijk ook kinderen die gewoon hun grenzen moeten leren kennen...en daar zijn wij als ouders voor..om ze die aan te geven. Maar voel idd ook eens of je zoontje geen tandjes erbij krijgt? Of misschien heeft hij honger? Mijn dochtertje had dat na de vakantie ook een tijdje dat ze 's nachts om half 2 steeds wakker werd, en dan hielp alleen een fles...nu krijgt ze gewoon 's avonds laat een zwaardere papfles...dat helpt haar de nacht door. Heel veel succes!! En doe vooral wat voor jezelf goed voelt! Oh, en luister goed naar mensen die dicht bij je staan en je vertrouwd. Probeer het gewoon uit..niet geschoten is nl. altijd mis!!
ga eens een goed gesprek aan met je man dat jullie dit ptobleem samen aan gaan pakken. Dus op moment dat zoonlief wakker wordt por/duw/shop je manlief uit bed. En gaat hijd e aankomnde 2 uur er mee bezig zoals hierboven beschreven. En dan hou je gewoon licht aan in je eigen kamer en houdt manlief zich maar wakker met een boek ofzo.
hier ook zo'n man hoor die van niets wakker word.ik kan mij de situatie ook zo voor stellen. En dan kan er wel gezegt worden, van een flinke por word iedereen wakker van....DAAR KAN IK DAN WEER PISSIG OVER WORDEN!! Maar wat heb je eraan als je overdag allebei rond loopt met slaap te kort... Als de een ervan wakker word waarom zou je de ander dan wakker moeten maken. waarschijnlijk slaapt de moeder toch niet als pa-lief naar de kneine toe gaat. Dus wat schiet je er mee op.
Sja. Wij hadden hier ook een huilkindje gehad en daar hielp alleen volgens een tijdschema werken, met de kookwekker erbij, en niet blijven hangen bij je kindje. consequent (mits je zeker weet dat er niks ergs is) weer weggaan nadat je een aai over t bolletje gegeven hebt en weer hebt ingestopt. Eerst na 5 min huilen erheen, de tweede keer na 10 min, dan na 15 min enz enz. Wij hebben nu naast onze dochter een zoontje van 3 maanden en mijn vriend slaapt ook diep. Ik laat hem toch ook vaak doorslapen, omdat hij er vroeger uit moet dan ik. En ik weet dat we bij onze dochter beide oververmoeid waren omdat we het eruit gaan deelden. Nu maak ik hem alleen wakker als ik het zelf een paar keer heb geprobeerd en het niet lukt. Zo is iig een van ons een beetje fit. Daartegenover staat dat ik in de weekenden kan uitslapen en hij de kindjes neemt, en s avonds als de kleinste onrustig is neemt hij hem en kan ik even wat voor mezelf doen of een keertje vroeg naar bed. Mijn vriend wil wel helpen en zegt ook vaak genoeg dat ik hem wel wakker moet maken maar ik vind deze manier een veel betere. ik ben toch al wakker omdat ik borstvoeding geef...
Tja, onze dochter van inmiddels 28 maanden wordt ook bijna iedere nacht wakker. Dit doordat ze heel veel droomt, en soms echt gillend wakker wordt. Hier komt ze dus ook bij ons in bed, slaapt vrijwel direct verder, maar sommige nachten wordt ze dan nog zeker 5 keer wakker. Laten huilen en dan elke 5/10/15 minuten heen gaan, of wat sweetmarijke voorstelt werkt hier niet. Resulteert hooguit in een hele bult was doordat ze gaat overgeven.
Al die onzin van even laten huilen en tuut er in... Ik begrijp daar niks van. Als je kindje altijd doorsliep zal er nu wel echt iets zijn waardoor het zich niet fijn voelt. Een kindje van 1,5 is nog heel klein. Neem het gewoon lekker bij jou in bed, dan slaapt iedereen. Die fase gaat vanzelf wel weer voorbij en als de tijd er rijp voor is slaapt je kindje vanzelf wel weer in het eigen bedje. EN HET IS NIET WAAR DAT ZE ER AAN WENNEN!! (ik spreek uit ervaring)
Heb niet alles gelezen en ook niet zozeer tips mbt het dooslapen maar wel een tip mbt je man: gef hem eens een schop onder zn hol! Jullie hebben toch samen een kind? Om en om lijkt e niet meer dan fair of ook al is het maar af en toe een paar dagen dat jij bij kan tanken als je daar tevreden mee bent. Die van mij wordt er ook niet zo snel wakker van maar die zegt zelf: als ik het moet doen moet je me wakker maken he! (hij slaapt altjd gewoon door maar soms in een sprong een weekje niet ofzo) Dus ik zeg: je man aanpakken!!!
Je kindje heefr verder nergens last van? Tanden, kiezen, oren, verkouden, koud, warm oid? Misschien een klein lampje aandoen? En als dat het allemAl niet is dan misschien evendoorzetten.. En je man een schop onder Zn kont geven
Die van mij wilde een paar weken achter elkaar weer een nacht fles hebben. Nadat ik hem een fles in zijn bed aangegeven had, sliep hij weer lekker verder. Misschien eens proberen ??
Neem hem eens bij jou in bed? Misschien heeft hij een fase dat hij zich minder veilig voelt? Omdat je zegt dat hij het nooit deed en nu wel. Laten huilen zal ik dan echt niet doen en heeft waarschijnlijk ook geen effect. Zijn onveiligheidsgevoel gaat er niet van weg, maar wordt versterkt. Of geef hem wat te drinken, desnoods klein flesje melk?
Ze kunnen er wel degelijk aan wennen, die van ons deden dat wel. Ik zou inderdaad die 10 minuten regel toepassen ( als al het medische is uitgesloten). Wij hebben ook zo'n periode gehad. Was echt niks aan de hand, en we werden er gek van. Heel hard maar we hebben op een gegeven moment oordoppen ingedaan, en laten huilen.
En hier ook een man die overal door heen slaapt. Maar die krijgt eens in de zoveel tijd dus echt wel een flinke duw om er uit te gaan. Kom nou zeg, zijn ook zijn kinderen en ik slaap ook altijd weer slecht in als ik wakker ben geworden
Snachts zo on aan trekkelijk mogelijk maken. Geen licht aan flesje water gaan ze klieren gelijk naar bed. Hier ook wel eens gebeurt dat ze gillend wakker werd en ik haar probeerde te sussen maar hielp niet. Dus er uit in het donker of donker genoeg en op de schoot water geven even boeren en ze ging me toen klieren gelijk naar bed toe. Snachts is niet om te spelen maar slapen.