Start clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rosie28, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosie28

Rosie28 Nieuw lid

23 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Wij proberen inmiddels al 2 jaar en 4 maanden om zwanger te worden. Vorig jaar eerste onderzoeken gehad op fertiliteit, daar bleek het zaadonderzoek niet goed te zijn en moest na 3 maanden herhaald worden. Vlak voor het tweede onderzoek bleek ik ineens zwanger te zijn. Dit liep helaas af in een miskraam bij 6+2. Omdat ik een keer zwanger was geweest en de uitkomst van het tweede zaadonderzoek beter was moesten wij het weer een jaar lang zelf proberen.
    Nu zijn wij gisteren na een jaar weer terug geweest bij fertiliteit. Ik heb een cyclus tussen de 31 en 36 dagen en dat vind de arts te lang, daarom mag ik starten met clomid 50mg. Ik moet dat gebruiken vanaf dag 3 tot en met dat 7 in de cyclus en dan op dat 10 langskomen voor een echo en dan elke 2 dagen een echo en na de eisprong bloed prikken.
    Ik vind het best wel spannend allemaal het zijn toch hormonen en die hebben nou eenmaal bijwerkingen. Ook ben ik wel een beetje bang voor overstimulatie. Zijn er meer mensen die hier nu middenin zitten of het al doorgemaakt hebben?
    Ik hoop dat we met een clubje lotgenoten kunnen schrijven en ben ook heel benieuwd naar de ervaringen.
    Liefs, Rosie

2. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Het ligt er net een beetje aan hoe jouw lichaam op de chlomid gaat reageren.
    Bij de een zorgt 50 Mg al voor overstimulatie en een ander heeft 150mh nodig.
    Vandaar ook dat je zo vaak in het begin een controle echo hebt.
    Ik ben ooit met 50 begonnen, en uiteindelijk op 150 gezet.
    Wel eerst 75,100 en 125 in de tussentijd hoor ;)
    Zelfs 150 zorgde maar voor 1 follikel maar die zat wel netjes tussen dag 14/16 in.
    Hou rekening met dat je je vermoeid kan voelen, opvliegers enz... maar ook die kwaaltjes / bijwerkingen is per persoon verschillend.
    Mocht je nu echt niet goed gaan reageren op chlomid, door te veel klachten bijv. Zou je altijd nog over kunnen op spuiten.

Bloedprikken na de eisprong is om te kijken hoe je progestoron wordt aangemaakt en dus kunnen ze uit die waardes halen of je een goede of slechte eisprong maakt.
    Hier heb ik maar een paar keer bloed moeten prikken na de eisprong 3x intotaal dus volgens mij is dit niet iets wat ze elke ronde weer opnieuw zullen doen.

Heel veel succes en hopelijk met de hulp van het fertilitejtstraject geeft het jullie het wondertje waar jullie al zolang op wachten.

3. Rosie28

Rosie28 Nieuw lid

23 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Heel fijn! Snap het nu al allemaal een beetje beter.
    Ik ben heel benieuwd hoe ik op de clomid ga reageren omdat ik van mezelf ook een eisprong heb, maar het is dus echt per persoon verschillend.
    Ik hoop ook gewoon zo dat dit gaat werken!
    Ik zie dat jij zwanger bent? Gefeliciteerd!!

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben gestart met Clomid 50 en daarna 100mg. Dit deed beiden niets. Ik werd er echt hekserig door, maar ook opvliegend, boos, chagrijnig en ik zat mezelf echt in de weg. Omdat het toch niets deed ben ik na 2 rondes overgestapt op hormooninjecties. Wat een verandeming: ik had daar helemaal geen gekke bijwerkingen van. Het is echt per persoon verschillend. Bij de een slaat 50 mg super goed aan en heb je geen bijwerkingen, maar bij mij deed het niets en werd ik er gewoon een vervelend persoon van.

Ook bij een tweede wil ik absoluut niet aan de Clomid, maar direct weer injecties: ik ga het niets eens meer proberen. ;). Jij hebt van jezelf wel een eisprong (ik had dat niet) dus wellicht pakt het voor jou veel minder negatief uit dan voor mij!

Deel Deze Pagina