Misschien ben ik nu een hele domme doos hoor. Maar kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Zojuist een plaatsingscontract gekregen van het KDV. (uren zijn aangepast, vandaar dat we een nieuwe hebben) Nou staat er: Opvanguren per week: 8 Opvanguren per jaar: 416 Als ik 8 uur keer 4 weken doe kom ik op 32 uur per maand. 32 x 12 maanden = 384 uur per jaar? Waar komen dan die 416 uren per jaar vandaan?
een jaar heeft altijd 52 weken, een maand niet altijd 4. Daarom moet je het berekenen per jaar. 52 x 8 = 416.
Ah, oké. Domme doos dus Nu nog even het volgende. Ik moet het aantal uren per maand doorgeven aan de belastingdienst. Dat is dus niet 32 uur per maand? Maar dus 416 delen door 12 = 34,66 per maand? Maar je kan alleen maar hele getallen opgeven. Moet ik dan naar boven afronden en er 35 van maken?
. Daar durf ik eigenlijk geen antwoord op te geven, want 35 x 12 =420 dus dat zijn dan toch 4 uren meer. Ik weet niet of de belastingdienst daar moeilijk om zou gaan doen. Je kan natuurlijk altijd het risico nemen, want mocht je aan het einde dan toch een stukje toeslag terug betalen dan kan het nooit veel zijn.
Volgens mij kan je wel 34,66 doorgeven en anders staat er inderdaad aangegeven dat je naar boven moet afronden
Maar ja, het kan misschien ook een keer voorkomen dat onze zoon een keer een ochtend extra heen moet? Dat is alweer die 4 uurtjes? Of heeft de Belastingdienst daar schijt aan. Maar 4 uur te veel opgeven. Dat is misschien inderdaad nog te overzien qua wat je terug moet betalen. Dat is toch een flut bedrag lijkt me?