Osteopaat in de Kraam week?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MamaChantal, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    21 juni is ons zoontje geboren, het was een super snelle bevalling van totaal een uur, waarbij hij ook nog vast gezeten heeft en gelanceerd is :(
    Tijdens de zws heeft hij ook klem gezeten in mn bekken en met zn voetjes.
    Dat zien we aan zijn hoofdje&teentjes.

Maar, hij is ontzettend onrustig, kan zich niet ontspannen en heeft naar ons idee gewoon pijn.
    logisch als je zijn hoofdje ziet (hij heeft een punthoofd en er zit ook een vochtbult)
    Dat moet haast wel pijn geven ergens.

Dus kraam begon over een osteopaat, maar ze wist niet of die al in de kraamweek kwamen.
    Morgen overlegt ze met de vk, via hun kon ik dan ook sneller bij de osteopaat terecht.

Weet iemand of een osteopaat ook al in de kraamweek behandeld?

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ja, die van ons zei dat hij toen hij in de VS stage liep daar in het ziekenhuis moeder en kind al nakeek en indien nodig behandelde. Dat doet hij als mensen het willen in NL dus ook.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Mag ik advies geven over de vochtbult?
    Ga die masseren! Mijn dochter had ook een bult, en die is nu helemaal verkalkt. Nu heeft ze een voorhoofd met een grote bult erop! Het zh heeft ons nooit aangeraden dat te doen, en ben pas na 3 maanden bij de ostheopaat geweest, en toen was bijbal grotendeels verkalkt.

Mijn ervaring is dat het erg ingrijpend is voor een kleintje, ze ging hier zo veel slapen dat ze 2 voedingen op de therapie dag oversloeg.

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Ja hoor, je kunt in de kraamperiode gewoon al naar de osteopaat!
    Wij zijn met onze jongste op dag 7 geweest ivm extreme voorkeurshouding.
    De osteopaat gaf aan dat het juist goed is om zo snel al te komen.
    hoe jonger het kind, hoe makkelijker het lichaampje te manipuleren is en hoe sneller het effect.
    Als ik je verhaal zo lees zou ik zeggen :doen! Hij kan er zeker baat bij hebben!

gefeliciteerd met je kleine mannetje hoor!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Zeker weten ik zou een osteo bellen en je hebt best kans dat hij / zij thuis zou willen langs komen dat is voor jou natuurlijk ook het fijnst.

Enn gefeliciteerd met jullie mannetje!

Deel Deze Pagina