hoeveel dagen na conceptie positieve test?

Discussion in 'Zwangerschap' started by nata, Oct 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nata

nata Actief lid

Oct 22, 2007
    493
    0
    0
    Hello allemaal,

Ik snap er niets meer van. Wie kan mij dit uitleggen..
    Hoeveel weken na de conceptie (sperm meets egg) hadden jullie een positieve test? Op alle bijsluiters staat vanaf 1 dag na NOD. Maar ik was aan de pil dus mijn NOD is onbekend. Heb wel een idee van de conceptie, voor zover je dat kan inschatten, maar hoeveel dagen moet ik daar bij optellen zodat ik weet of de test niet te vroeg is gedaan?
    Twee weken na conceptie? Maar uit jullie banners maak ik soms op dat jullie pas veel later een positieve test hebben gehad. Klopt dat?

Ik snap er niets meer van! Please help! :(

2. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,289
    263
    83
    Ligt aan ieder zijn eigen cyclus. :D
    Standaard ligt zo rond de 2 weken na de eisprong.
    LIEK

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij wordt aangeraden om 19 dagen na de vermoedelijke conceptie een test te doen (dus 19 dagen nadat je seks hebt gehad, als je je cyclus niet weet of je NOD niet weet.)

Succes!

NB: zwangerschap wordt in Europa gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie. Iemand die 4 weken zwanger is, zit dus eigenlijk pas 2 weken na de conceptie. De 1e 2 weken zijn gratis! Vandaar dat het voor jou lijkt dat wij allemaal pas laat positief testen.

4. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ik heb ergens gelezen dat je pas na ongeveer 11 dagen na de conceptie, genoeg hcg aan maakt om te kunnen testen met een gevoelige test. maar vaak is dit toch wel wat later.
    Ik teste 12 dagen er na licht pos. maar da's geloof ik best vroeg.

5. nata

nata Actief lid

Oct 22, 2007
    493
    0
    0
    Ahaaaa! Eind-de-lijk duidelijkheid!
    Hmm. Volgens mij komt die 19 dagen als volgt tot stand: als je seks hebt gehad en zeg twee dagen later is je eisprong, dan kan er ook conceptie plaats vinden. Dus een paar dagen na de 'daad' en dan nog de gebruikelijke twee weken = 19 dagen.

Hmm. Zit vandaag op 18,5 dag en testte vanmorgen negatief. Nu drie dagen wachten en kijken of het dan echt negatief is. Volgens mijn huisarts wel echt zwangerschapsverschijnselen en woensdag afspraak om te testen, maar dan heb ik maandag toch al wel zekerheid, lijkt me dan.

Dank jullie wel!

6. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    4,747
    0
    0
    Hoi Nata,

Ik had 10 dagen na mijn eisprong een posi test maar volgens mij is dat wel extreem snel... succes het is zo verschillend per vrouw!

Share This Page