Nou nu het allemaal zo echt wordt heb ik besloten ook maar mijn eigen topic aan te maken. Wil de topics van anderen ook meer gaan volgen want ik voel dat ik echt behoefte heb aan medestanders en het uitwisselen van ervaringen. Ons verhaal tot nu toe: In november 2007 gestopt met de pil. Mijn cyclus bleek daarna enorm onregelmatig, variërend van 15 dagen tot wel 6 weken. Enorm veel zwangerschapstesten later besloot ik toch maar eens mijn dokter te bezoeken. Ik had gelezen dat als je cyclus langer dan 6 weken duurt je waarschijnlijk geen eisprong hebt. Ik ging dus in juli al naar de huisarts. Die was heel begripvol en stuurde me meteen door naar de gynaecoloog. Daar kregen we onmiddellijk alle tests: interne echo, bloedonderzoeken, uitstrijkje, bacteriologisch onderzoek en zaadtest. En het advies voor mij om af te vallen. Toen begon het lange wachten en op 14 oktober kregen we eindelijk de uitslag. De uitslag was niet helemaal goed, maar ook niet heel erg slecht. Mijn tests waren allemaal goed. Geen hormoonafwijkingen, geen PCOS, geen oude SOA... niks. Bij vriendlief was er minder nieuws. De hoeveelheid sperma was ruim voldoende. Ook het aantal bewegende soldaatjes was goed. Helaas hadden ze allemaal een muts op volgens onze (grappige) gynaecoloog wat ze langzaam maakte. Officieel heten ze receptoren. Met de techniek van tegenwoordig kunnen ze deze receptoren eraf wassen. De enige mogelijkheid om zwanger te worden is dus KIE. Vooralsnog denk ik dat mijn gyn KIE bedoelde en niet IUI. Maar ik ga dit nog navragen. Omdat mijn eisprong totaal onlogisch is en we voor inseminatie daar wel inzicht in moeten hebben ga ik aan de Clomid. Voordat ze hier echter mee wil starten moet ik eerst een HSG maken. Heb nu net 10 dagen Provera geslikt en vandaag ongesteld geworden. Volgende week, 4 november, heb ik de HSG en ik ben enorm zenuwachtig. Als de uitkomst goed is krijg ik Clomid. Is de uitslag niet goed dan volgt eerst een kijkoperatie... Zuur genoeg heeft mijn schoonzusje dezelfde gyn... Zij heeft PCOS en had verkleefde eileiders. Vandaag heb ik mijn baas en al mijn collega's ingelicht. Ik werk alleen met mannen dus dit was moeilijk, maar ik heb het gewoon verteld. Ze zijn allemaal heel lief en ik krijg de vrijheid vrij te nemen voor alle onderzoeken. Zonder vragen. Ben ondertussen ook met Weight Watchers begonnen en ben 3kg kwijt! Nu dus maar wachten op dinsdag!
Hey meis, Wil je even heel veel sterkte en succes wensen in de MMM. Ik ga je topic volgen. Ik begrijp dat je zenuwachtig bent voor de HSG maar het is voor iedereen verschillend dus ga niet te veel op de vervelende ervaringen hier af. Misschien valt het bij jou hartstikke mee. Ikzelf heb de HSG 15-9 gehad. En afgelopen donderdag 23-10 de kijkoperatie. Ook die viel erg mee, al hoop ik natuurlijk dat dat bij jullie niet nodig is. Hoeveel kilo moet je afvallen? Succes ermee! Liefs Zora
Hey van mij ook veel sterkte en succes in de MMM. Ik heb morgen "het" gesprek met de gyn. Ik verwacht dat ze bij mij ook over mijn gewicht gaat beginnen, hoewel dat tot nu toe niet ter sprake is geweest. Maar goed, heel veel succes volgende week dinsdag ! Grtz, Suus
hoi hoi wat goed dat je het gewoon gelijk tegen je baas en collegas hebt verteld! wij zijn er ook vanaf het begin eerlijk in geweest en ervaren dit beide als erg prettig ik hoop dat je onderzoeken positief zijn en wens je veel succes
Thanks meiden voor jullie steun. In principe is het het beste als ik minimaal 20 kg afval, dus ik ga mijn best doen
Hoi Nuage, Ik wil je heel veel sterkte wensen met je onderzoeken en het afvallen. Goed dat je het op je werk hebt verteld......als je een keer een flinke baaldag hebt hoef je niet allemaal smoezen te bedenken. Heel veel succes! gr Maaike
Nou ik ben ondertussen al 3 kg kwijt Heb wel veel last van mijn menstruatie, veel meer dan ik gewend ben. Waarschijnlijk komt het door de medicijnen dat het nu zo heftig is? Merk ook dat nu we echt die MMM ingaan mijn emoties ook hoog oplopen. Ben nu al een emotioneel wrak hahaha hoe moet dat als ik ooit zwanger word?! Heb ook een nadeel ontdekt van openheid van zaken geven. Mijn ouders leven totaal niet met me mee (hoor niks van ze) en dat doet best pijn. Misschien is dat wel het voordeel van dingen voor je houden heb ik me nu bedacht. Maar zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar, ben een open boek
Nuage, wat knap dat je al 3kg kwijt bent! jeeej dat je ouders zo op jou openheid reageren, kan me voorstellen dat dit erg pijn doet. Dikke knuf!
Ik wil je heel veel succes wensen in de MMM ook met afvallen, ik weet uit eigen ervaring dat het heel erg moeilijk is maar het gaat je lukken! Ik ben ook met de Weigth Watchers 26 kg afgevallen heb er wel een jaar over gedaan! Het is echt een hele fijne methode om af te vallen, je mag eigenlijk toch alles maar wel met mate. Tel ze! Het gaat je lukken, kop op en heeeeeel veel succes! Gr. Sabrien
nuage ik wil je heel veel succes wensen meid...het is best even slikken allemaal. helemaal als je ouders dan zo anders reageren dan je had gehoopt. als jij het fijn vind om het aan mensen te vertellen moet je dat zeker doen.. ik heb dat ook gedaan en ja soms dacht ik achteraf had ik maar niets gezegd maar het is gewoon fijn als je je eigen ding kunt doen... en niet hoeft te liegen tegen mensen.. ik hoop dat je in ieder geval steun zult hebben aan je zus? zij weet wat het echt betekent om dit soort problemen te hebben. wat goed trouwens dat ze tegenwoordig de techniek hebben om het probleem van je vriend aan te pakken zeg! dat klinkt eigelijk supergoed. ook mooi dat het aantal en de beweeglijkheid goed is, dat werkt alleen maar positief mee. en aan cyclussen in tegenwoordig ook veel te doen. dat gaat echt goed komen meid.. en supergoed dat je al 3 kg kwijt bent he? lekker volhouden! groetjes Jose
Hey meis, Knap hoor al 3 kilo! Petje af. Misschien meot je het naar je ouders toe aan geven dat je het vervelend vindt dat je niets hoort (weet niet hoe de band met je ouders is?). Mijn schoonouders zwijgen het onderwerp nl. ook dood, maar niet omdat het ze niet interesseert maar ze vinden het moeilijk en weten niet hoe ze er mee om moeten gaan. Daarom heb ik tegen mijn ouders gezegd dat ze dat dus niet moeten doen. Succes!
Oh jullie zijn zo lief! Ik ben echt enorm blij dat ik dit forum heb gevonden want ik heb er nu al zo enorm veel steun aan. Moet er niet aan denken alles door te maken zonder dit te kunnen delen met vrouwen die toch een beetje hetzelfde meemaken. Ik heb mijn vader ondertussen aangesproken op zijn gedrag. Mijn ouders zijn gescheiden trouwens. Maar hij snapte er niets van dat ik dat zo voelde. Hij heeft wel geluisterd dus ik hoop dat het iets zal veranderen. Van de week begon hij alleen maar over andere stellen die een miskraam hadden gehad of een tweeling dankzij IVF en dat dat eerste toch gewoon erbij hoort en dat dat tweede nogal erg is.... Voelde alsof hij bij ieder woord wat hij zei op mijn hart ging staan... Heb hem nu dus duidelijk gemaakt dat hij dit soort verhalen achterwege mag laten en dat hij me gewoon soms een knuffel moet geven en zeggen dat het wel goed komt. Meer vraag ik ook niet. Mijn moeder laat ik maar even zo, daar heb ik toch een vreemde band mee. Ondertussen tel ik de dagen af tot de HSG. Heb er geen zin in maar hoop dat ik daarna meteen met Clomid kan beginnen. Wil zo snel mogelijk van start
Dankjewel meis. Wat lief dat je eraan dacht. Ik kijk er tegenop als een berg en tegelijkertijd kan ik niet wachten tot het voorbij is, dan kunnen we verder. Van dat eeuwige wachten wordt je zo gek en ondertussen wordt iedereen om me heen zwanger lijkt het wel...
Ja, irritant is dat he? Niemand in je vriendengroep wil kinderen totdat jij gaat proberen en het lukt niet en dan zijn zij ineens allemaal zwanger. (ok beetje overdreven misschien maar zo voelt het wel). Het is zo voorbij morgen en als alles goed is kun je weer verder....
Ja zo voelt het inderdaad hahaha De buren zijn ook opeens zwanger. Die hadden 4 maanden terug geroepen dat ze met de pil waren gestopt en gewoon even gingen kijken hoe het ging. Nu is ze 3 maanden zwanger... En willen die bekende Nederlanders ook stoppen met fokken? hahahaha zie alleen nog maar zwangere vrouwen op tv... Chantal Janssen, Ellemieke Vermolen, Nance, Bridget, Tooske, Renate Verbaan....
Haha...inderdaad, dat heb ik ook hoor, zit ik Popstars te kijken komt er weer een dikke buik voorbij. Om gek van te worden.
Sterkte vandaag Nuage! Las je topic over bikinilijn en toen zag ik je topic dus ik dacht ik schuif even aan. Over het verhaal van je ouders...mijn ouders stonden niet achter mijn beslissing om bammer te worden nee dat is ook niet ideaal dat weet ik, maar door mijn leeftijd heb ik geen tijd meer om op mr right te wachten. Uiteindelijk heb ik besloten een brief te schrijven en het contact geheel te verbreken. Toen brak mijn moeder een maand later haar heup. Op eigen geweten contact weer opgezocht en vlak erna raakte ik zwanger en liep het mis met mijn zoontje. Eind van het verhaal. Ik heb mijn ouders helemaal terug. De relatie is nog nooit zo als daarvoor nu. Ze staan 100% achter me en steunen. Willen mee met onderzoeken e.d. helemaal super. Dus houd moed met je openheid! Ooit gaat het voor je werken! Nou hoop dat je er iets aan had aan dit positieve verhaaltje! Nogmaals sterkte vandaag en duimen voor een goede uitslag!
Dankjewel Sens voor je berichtje! Ik ben terug uit het ziekenhuis en heb de HSG gehad. Het was niet leuk, maar vond het te doen. De gyn was onder de indruk dat ik geen kik gaf Ik kwam alleen te snel van de tafel af waardoor ik bij het omkleden ineens bijna flauw viel. Dat had ik niet zien aankomen, voelde me prima. Dus weer op de tafel liggen en koud washandke in mijn gezicht. Toen ging het weer. Was pissig op mezelf dat ik toch nog bijna neer ging hahaha Nu voel ik me best goed. Wel pijn in mijn buik maar niet overkomelijk. Kruip wel weer lekker op de bank. Voel me soms nog wel even zwaar worden dus doe het rustig aan. Maar nu het belangrijkste: de HSG is helemaal goed! Daar ben ik heel erg blij om! Dus geen kijkoperatie! Nadeel was dat mijn vervolgafspraak door verkeerd plannen van de assistente ook voor vandaag stond gepland. Die is nu dus verzet maar dat kon pas op 24 november... dus nu moeten we weer een tijd wachten. Maar ja, het is niet anders. Meiden ik ga de bank weer op!