Erg ongerust

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pilar, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pilar

Pilar Lid

29 jul 2008
    54
    1
    0
    Beste verloskundige,

Ik heb een paar dagen geleden een vraag gesteld over harde buiken. Ik heb ze erg veel, meestal wordt het uitgelokt, bijvoorbeeld door een volle blaas, plotseling bewegen, als ik naar het toilet ben geweest etc. Soms heb ik ze spontaan als ik in bed lig. Als ik ze niet heb is mijn buik redelijk gespannen, behalve als ik zit of lig. Omdat ik het toch niet vertrouwde ben ik bij mijn VK geweest. ZIj vindt het redelijk normaal, ook bij haar onderzoek voelde mijn buik er gespannen en dat vond ze niet zorgwekkend. Wel moet ik het iets rustiger aan doen.
    Nu wil ik haar graag vertrouwen, maar hoor ik van iedereen horrorverhalen over verstreken baarmoedermonden, ontsluiting e.d. en dat ik me moet laten doorverwijzen naar het ziekenhuis.
    Ik wordt hier erg ongerust van. Ik wil natuurlijk graag haar oordeel vertrouwen, maar ik moet er niet aan denken dat ik ontsluiting krijg hierdoor of echte weeen. Wat adviseer jij me?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Pilar,

Wat je goed in de gaten moet houden is of het geen blaasontsteking is maa rik verwacht dat dat al meerdere malen gecontroleerd is
    Neem inderdaad voldoende rust.
    En tel de harde buiken. Komen ze regelmatig? Indien je het niet vertrouwd bel je wederom je verloskundige zij kan je evt doorverwijzen naar de gynacoloog.

Imke

3. Pilar

Pilar Lid

29 jul 2008
    54
    1
    0
    Als ik loop komen ze voortdurend, maar ik voel ook altijd de irritatie aan de blaas. Als ik lig dan heb ik ze bijna niet.
    Blaasontsteking is 1x gecheckt door de huisarts, was niets te vinden.
    Nu hoor ik dat het beter op kweek kan worden gezet. Is het verstandig nogmaals mijn urine te laten checken?

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi pilar,

Ja dat is zeker aan te raden! vaak komt er niets uit het eerste onderzoek maar wel uit de kweek. En het klinkt wel heel erg als een blaasontsteking! gelijk morgen doen hoor!
    (eventueel gaan starten met cranberrytabletten deze versterken de blaas)

Imke

Deel Deze Pagina