Ik ben 23 weken zwanger, en de baby is al 4 weken erg actief. Mijn dochter van 8 heeft het 1 keer gevoeld door haar hand op mijn buik te leggen. Puur geluk denk ik, m'n buik beweegt ook al wat Maar zodra mijn vriend zijn hand erop legt doet onze beeb helemaal niets meer. Wanneer z'n hand er af gaat begint die direct weer. Als ik mijn hand erop leg dan voel ik ook wel beweging, en als dan m'n vriend zijn hand er direct oplegt weer niks. Hebben jullie dit ook gehad? Of moeten we toch nog eventjes geduld hebben (vriendlief dan iets meer dan mij) haha.
Haha heel herkenbaar! Ik kon de baby zelf goed van de buitenkant voelen vanaf een week of 18, maar als mijn man zijn handen op mijn buik legde stopte ze abrupt met bewegen Met 23 weken heeft hij het uiteindelijk voor het eerst gevoeld. Nu nog heb ik het idee dat ze veel sneller op mij reageert: wanneer ik mijn handen op mijn buik leg reageert ze meestal binnen 15sec wel. Mijn man moet nog steeds echt mazzel hebben, als ze erg druk is blijft ze wel bewegen, maar nog steeds reageert ze niet spontaan bij hem.
Nu nog steeds niet met je 31e week zwanger zijn? M'n vriend wil het zo graag voelen.. Onze beeb is best wel druk in m'n buik en voel ieder plopje met name als de kinderen op bed liggen en ik rustig op de bank lig.. Ook stopt die met bewegen als ik m'n shirt omhoog doe. Is dit ook herkenbaar bij jullie? Zodra shirt weer omlaag is dan begint hij weer.. (Wat een schatje hè )
Soms reageert ze spontaan op hem, maar hij moet wel echt geduld hebben dan. Vaak alleen 's avonds in bed en dan duurt het echt wel een paar minuten soms voor ze reageert. Laatst kwam ze wel heel lief helemaal tegen z'n warme handen aan liggen (normaal schopt of duwt ze er tegen aan, of kan hij haar voelen schuiven) Als ze al lekker druk is, blijft ze tegenwoordig wel gewoon bewegen als mijn man even komt voelen, dat is dus wel stukken beter dan in het begin
Was hier hetzelfde, ik noemde t maar "papa pesten" maar daar hield t niet bij op. Mijn moeder voelde dr pas bij 36 weken. Zodra ze in de buurt kwam stopte die kleine abrupt met bewegen terwijl t een heel druk kind is en ik sinds week 18 aan alle kanten aangevallen wordt van binnenuit. Dat met shirt omhoog is ook heel herkenbaar, voel af en toe ineens een onderdeel uitsteken en als ik dan ga kijken wat ze aan t uitspoken is (lijkt me leuk om echt zo'n voetje te zien) dan is ze snel pleite en stil.
Was hier ook. Maar ik wist ook precies waar ik moest voelen omdat ik hem natuurlijk ook van binnen uit voelde. Verder was het gewoon ook een rustige baby en draaide een paar keer per dag met zijn kontje en dat was het.
Mijn man had het in het begin ook, maar kan nu steeds vaker de uk voelen. Hij stopt nu niet altijd meer (maar lijkt wel ietsje rustiger dan wanneer ik zelf mn hand erop leg). Maar hij moet ook wat meer geduld hebben dan ik voor hij reageert. Soms ga ik 's nachts met mn buik tegen mn man zn warme billen liggen, en gaat de baby hem heel hard schoppen. Hij is er al een keer wakker van geworden Van shirtje omhoogdoen herken ik ook wel dan wordt ie stuk rustiger. Maar heb toch al wel een aantal keer kunnen filmen dat mn buik een heel eigen leven leidt
Dit, hoewel wij er een avondritueel van hebben gemaakt haha! Ik denk trouwens dat het te maken kan hebben met ademhaling. Dat je onwillekeurig je adem inhoudt als anderen gaan voelen en de baby daar juist op reageert door niet te bewegen. Geen wetenschappelijke onderbouwing verder, iets wat mij opvalt bij onze uk.
Hahaha, zo herkenbaar. Hij kon nog zo druk zijn, maar als mijn vriend in de buurt kwam, leek het wel alsof hij alleen maar sliep! Na 25/26 weken lukte het af en toe met geluk, maar sinds 28-30 weken echt wel volop hoor!!
Precies dit. Je gaat anders ademhalen. Toch spannend en jij wilt ook dat de ander wat voelt. De baby reageerd op jouw ademhaling en houding. Ik geloof niet dat de baby door heefn wie de handen zijn of dat dat de baby ook maar iets uit zou maken
Hier ook heeeeel lang gehad. Als ik ging filmen of kijkeb stopte hij. En als ij dan weg keek of de camera uit deed begon hij weer. En als mn man hem wou voelen kon het soms wel 10 minuten duren voor hij schopte terwijl het een onwijs druk kind is in mn buik. Sinds hij echt ruimte gebrek krijgt in mn buik zie je het heel goed. En kan mn man hem goed voelen. Hoe hij op andere handen dan mij of mn mn reageert weet ik niet. Ik vind het vreselijk als mensen aan mn buik zitten dus dat test ik niet haha
Ja hoor, herkenbaar. Ik denk dat ik onbewust ook mijn adem een beetje inhield, uit pure afwachtendheid of het die keer zou lukken mijn man de baby ook te laten voelen. Baby zal wel gedacht hebben: Hier gaat iets gebeuren.
bij ons was het andersom als ik mijn handen erop legde dan weinig reactie. Als mijn vriend het deed voelde ik in no time bewegingen
Haha. Leuk dat ie er zo bij betrokken kan worden he? Ondertussen pak ik elke avond wel even mn mans hand om op mn buik te leggen, als ik voel dat de baby zn speelkwartiertje heeft. Wordt het voor hem ook iets 'echter' dat er echt een levend wezentje in die buik zit Dat van die ademhaling klinkt indrdaad wel aannemelijk (en eels herkenbaar). Ga ik ook eens op letten
Herkenbaar ik heb er 4 de 2de kon mm vriend al voelen met 17 weken die reageerde heel sterk op papa, zelfs als mn buik tegen hem aankwam voelde je hem draaien naar dat punt. Maar de jongste heeft mn vriend nooit gevoeld, die was heel rustig en voelde ik zelf ook pas toen ik al ruim over de 20 weken heen was.
Bij m'n partner is de kleine vaak stil, bij m'n oudste schopt hij er op los. Alhoewel de kleine in m'n buik rustig is. (Vergeleken met eerdere zwangerschappen)
Herkenbaar hoor, hier ook vaak zo.. En mn man is ook niet heel geduldig aangelegd dus dan wordt het ook lastig
Hier juist andersom. Met 17 weken voelde ik de kleine voor het eerst, mijn man met 18 weken. Als mijn man zijn hand op mijn buik legt gaat de kleine altijd iets doen. In eerste instantie duwde hij zich helemaal in de hand van mijn man, nu gaat hij meteen enthousiast liggen wiebelen en trappelen. Hij beweegt ook als mijn man thuiskomt na zijn werk... Volgens ons komt het door mijn reactie op mijn man, omdat ik blij met hem ben ofzo.