Hey allemaal, toen ik mij eisprong had paar weken geleden heb ik 2 eieren voelen springen.... Hebben jullie dat ook al eens gevoeld? Zoals jullie zien ben ik nu 6 weken zwanger ben echt benieuwd of er ook 2 eitjes bevrucht kunnen zijn liefs Ramona
Je kunt niet voelen of je een dubbele of een enkele eisprong hebt gehad. Een eisprong voel je vaak overal in je buik en niet specifiek aan een bepaalde kant. En als je een dubbele eisprong hebt, is dat vaak tegelijk aan dezelfde kant en niet aan elke kant apart.
jippie dat is niet helemaal waar.. ik had deze ronde ook 2 eitjes en die zaten echt links en rechts.. ik slik clomid dus daar zijn ze dus achter gekomen dmv een echo, maar zoals ik zie ben jij zwanger geworden van icsi dus dat weet jij wel ten tijden van mijn eisprong heb ik echt zware buik pijn gehad en had pijn aan me gehele buik.. maar als ik een enkele eisprong heb, voel ik wel duidelijk of het links of rechts is
Het kan inderdaad wel eens voorkomen dat je aan elke kant een eisprong hebt, maar meestal is er één bepaalde eierstok dominant tijdens die cyclus en is een dubbele eisprong vaak aan dezelfde kant. Maar het is niet onmogelijk.
nou ben jaloers, dus ik moest lachen toen ik het las. (echt niet rot bedoeld) het is altijd wat he, de een voelt er geen 1 de ander voelt er 2
ik denk dat je topic verkeerd staat moet bij zwangerschap staan. ik denk dat je daar ook meer reacties krijgt
ik heb het deze periode ook gevoeld alleen was dit niet op dezelfde dag. De ene was op woensdag (vette Positieve ovulatietest) en andere op zaterdag (ook positief). dacht dat het helemaal niet kon maar ben op internet gaan zoeken en er waren meer vrouwen die dit hebben gehad. nu is het natuurlijk de vraag of het zo is maar zal al blij zijn als ik maar 1 eisprong heb gehad
Ik heb het nog niet eerder gevoeld. Ik voel mijn eisprong altijd aan één kant, maar je kunt natuurlijk ook twee eitjes hebben uit 1 eierstok. Spannend, Ramona!
Op zich kun je niet twee aparte eisprongen hebben met een aantal dagen ertussen. De LH-piek (waardoor je ov-test positief wordt) wordt zo'n 48 uren voor de eisprong ingezet. Als je eenmaal een eisprong gehad hebt, kun je niet weer een eisprong krijgen. Het zou wel kunnen dat je ovulatietest een aantal dagen positief gebleven is, dat komt wel eens voor. Ook heb je altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, waardoor je altijd een streepje op de test kunt hebben. De ovulatietesten van Kruidvat schijnen niet heel erg betrouwbaar te zijn, omdat ze heel lang of vaker positief aan kunnen geven.
Ik ben een keer zwanger geweest van een twee-eiige tweeling. Ik voel altijd mijn eisprong, toch heb ik deze maand het niet meer of extra gevoeld. Het was gewoon hetzelfde als altijd. Wel na mijn eisprong veel meer krampen gehad dan bij een enkele bevruchring (lag soms dubbel van de pijn), maar ik weet niet of dat komt doordat er twee eitjes waren gesprongen of doordat het een van de vruchtjes zich in mijn eileider had ingenesteld.