Positieve ovulatietest, geen eisprong. Kan dat???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Poppenkop, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    #1 Poppenkop, 6 sep 2011
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
    Even een vraagje, want ik heb alle scenarios de revu al laten passeren, maar ik kom er niet uit!

Kun je een positieve ovu test hebben, maar dat je ei vervolgens niet springt? Komt dat voor?
    Op 12 aug. had ik een positieve ovulatietest. Volgens mijn cyclus had ik de 14e m'n eisprong moeten krijgen, dus dit komt redelijk overeen.
    Nu ben ik al 10 dagen overtijd, maar ik heb nog steeds geen positieve zw test! 1 vage kruisjestest van KV, waarin ik geen vertrouwen heb.
    Ben bij mijn huisarts geweest, althans haar vervanger en daar werd ik niet veel wijzer. De vervangende arts wist niet eens wat een ovulatietest was?!?!? Ging het, waar ik bij zat, opzoeken op Google!!!
    Nu moet ik donderdag of vrijdag weer terug komen, bij hopelijk mijn eigen dokter, want anders weet ik nog niks

2. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ja dat kan wel degelijk. Ik heb het namelijk zelf al een aantal keren gehad. En aan gyn gevraagd. Die zei dat het kan. Dan rijpt het eitje wel maar dan springt hij toch niet. Heel frustrerend. Ik heb ook steeds positieve test en dan druk klussen waarop er dan vervolgens niks gebeurd of te zien is op echo..

Vind het trouwens wel een slechte zaak dat die vervangende arts niet eens weet wat een ovu test is en het dan gaat opzoeken.

Maar je zegt ook een vage kruisjes test te hebben gehad?.. Betekend dat dan niet toch dat je misschien zwanger bent? Ik wil je geen valse hoop geven, maar zou anders toch over een paar dagen een andere test doen. Heb je een foto van die test? Ik hoop het zo voor je.

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Inderdaad heel frustrerend!
    Heeft jouw gyn ook verteld wat daar de oorzaak van is?
    En hoe verloopt dan je verdere cyclus? Kan ik mijn eisprong dan nu weer over 4 dagen verwachten?

Mijn zakte open vorige week. De arts vroeg me hoe ik zo zeker wist dat ik een eisprong had zien aankomen. Dus ik vertelde over de positieve ovu. Hij vroeg echt letterlijk: wat is dat voor een soort test?
    Bij mijn eerste zwangerschap testte ik ook pas na een week positief, vandaar dat de arts nog even wilde afwachten.

Dit is een vage foto van m'n test.

4. elina joan

elina joan Actief lid

8 mrt 2007
    183
    0
    16
    Zuid-Holland
    @poppenkop,

Een vage test-->>:$:$:$ Echt niet vaag.... Althans dat vind ik...

Ik vind m anders kei positief hoor!!

Ik zeg alvast GEFELICITEERD...

Maar als ik mag vragen waarom vind je m vaag??

Liefs xxx

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    uhm.. ik ben al een tijdje uit de testen maar ik vind hem niet vaag hoor.
    Ik zou zeggen dat deze positief is.

6. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Volgens mij is de kruidvat test toch best wel positief?! :D

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hoezo vage test? Ik zie super duidelijk een kruisje!!
    Maar je hebt ook andere testen gedaan en die zijn negatief begrijp ik? Vaag.. kan de huisarts geen bloedtest doen?

8. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik vind het een penstreepje....of niet?
    Heb ook digitale gedaan, die zeggen niet zwanger en kv 2v5 en die zijn helemaal vaag, in ieder geval niet op de foto te krijgen.
    Ik ga inderdaad maar om een bloedheet vragen.

9. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik vind 'm ook niet vaag hoor, hartstikke duidelijk kruis! Maar wel raar dat andere testen wit zijn. :( Een bloedtest is dan idd wel een goed idee.

10. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Wat naar die onzekerheid! Maar ik sluit me aan bij de rest: ik vind het absoluut geen vage test hoor! Bloedbeeld zal je hopelijk meer duidelijkheid geven!

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik vind dit ook geen vage test hoor!! Je zou een CB met indicator kunnen doen........duidelijkere uitslag kan je dan niet krijgen.

Volgens mij ben je echt zwanger hoor!

12. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Een CB met indicator heb ik ook al gedaan, vorige week, maar ook die gaf aan: niet zwanger.
    Ga morgen naar de huisarts voor een bloedtest.

13. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    He meis,

Sorry voor late reactie. Die test is erg mooi hoor. Niet vaag. Ik zeg voorzichtig zwanger hoor.

En als je vorige week getest hebt, was het misschien nog wat vroeg.

Ik lees hier vaker dat vrouwen met verschillende testen bij de een dan wel positief en bij de ander niet krijgen.
    Dat is zo frustrerend.

Er was hier laatst ook zo'n zelfde foto (ook + test) van iemand en die bleek toch echt zwanger.

Ik zou denk ik kv2v5 zou doen.

Spannend zeg. Hou je ons op de hoogte?

Succes hoor.

Liefs Karin.

14. wuppie86

wuppie86 Actief lid

29 aug 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt mij ook een posititieve test!
    Ik ben heeel benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek!
    Laat je het weten?? Dan hou ik dit forum in de gaten!

15. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik zou ook zeggen: zwanger!!!!
    Wel vervelend voor je om niet te weten waar je aan toe bent.
    Voel je iets dat zou kunnen wijzen op een zwangerschap?
    Succes bij de huisarts!

16. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik voelde me mijn eisprong tot na m'n nod behoorlijk beroerd, voornamelijk waren/zijn m'n darmen van slag. Daarnaast heb ik witte vlekjes op m'n tepels en heb ik af en toe hele erg last van m'n onderrug.
    Andere symptomen die ik had zoals ongi krampjes en zere borsten zijn nu minder aanwezig.
    Bij mijn eerste zwangerschap testte ik een week na nod positief en had ik behalve m'n darmen helemaal nergens last van.
    Het is inderaad heel frustrerend om niet te weten waar je nou aan toe bent.
    Ben maar weer begonnen met ovu testen, vanuit gaande dat m'n cyclus doorloopt verwacht ik zaterdag m'n ei.

Deel Deze Pagina