Verschrikkelijke maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxisoldexx, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik ben nu ruim 25 weken zwanger en ik heb 24 uur per dag verschrikkelijke maagzuur. Heb al eerder antagel gehad maar daar moet ik alleen van spugen. Renies helpen ook niet meer. Het is zo erg dat ik hier door slecht eet en tot nu toe alleen maar afgevallen ben.
    Iemand nog tips?

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    even langs de huisarts? of overleggen met je vk.
    Ik denk dat zij het beste weten wat mag en wat helpt.
    Sterkte

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zou ook naar de huisarts gaan. Die kan een zuurremmer voorschrijven (omeprazol oid).

4. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Ik had zelf antagel, maar las al dat je daar van moest spugen. Idd even contact opnemen met je vk of ha.

5. tugbiss

tugbiss Lid

3 jul 2011
    44
    0
    0
    wat helpt bij mij is een glas melk, ik word zelf misselijk van de rennies..

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik heb van de huisarts een pilletje gehad. Hopen dat het gaat helpen want dit is echt niet grappig!

7. bumpie

bumpie Niet meer actief

naar de huisarts gaan en vragen om omeprazol. Dit heb ik ook gekregen met 30 weken wat een verademing je moet dan 1 capsule per dag! helpt echt!

8. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    In overleg met de gyn heb ik een andere prazol gehad. Promoprazol of zoiets. Kon 2 dagen duren voor dat het ging helpen. Kan niet wachten!

9. Repelsteeltje

13 dec 2010
    99
    0
    0
    Ik heb Maalox kun je gewoon bij de apotheek kopen, niet echt lekker, maar werkt wel bij mij.

10. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik heb preceis hetzelfde, ik drink minstens een liter melk per dag en eet maximaal 6 rennies. Daarnaast gebruik ik de antagel ook niet meer omdat ik ervan moet overgeven. Nu Gaviscon geprobeerd maar werkt ook niet echt. Dus ik blijf gewoon wat aanmodderen. Ik krijg geen panteprasol of omeprasol dat is alleen een maagbeschermer zeggen ze in het ziekenhuis.

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Mijn gyn zei van de week dat ik Zantac ofzo mocht halen bij de apotheek als de rennie's niet meer helpen. Staat wel in de bijsluiter dat zwangeren het niet mogen, zullen ze ook zeggen bij de apotheek, maar het mag wel zei ze.

12. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    In Zantac zit wel een bepaald percentage alcohol in. Me zoontje had dit eerst voor zijn maag

Deel Deze Pagina