Hoi meiden, Ik heb een vraagje, ik had 5 december een ovulatietest gedaan en die was positief, maar is het standaard dat je 14 dagen na je eisprong je menstruatie krijgt of kan dat ook langer zijn? Want dan had ik gister ongesteld moeten zijn..ben het nu nog niet maar de test gister was ook negatief. X
Hoi Spiegeltje, die kan ook wat later zijn. Volgens is de luteale fase normaal tussen de 12 en 16 dagen. Maar langer en korter kan ook, ik had zelf bijvoorbeeld vorige maand maar 10 dagen. Ik heb geen verstand van ovulatietesten, dus ik weet niet of die ook vals positief kunnen zijn. Volgens mij geld dat bij een positieve ovulatietest dat je binnen 24 tot 48 uur een eisprong hebt. Stel dat dat 48 uur is (2 dagen) en je hebt een Luteale fase van 16 dagen, dan zou je pas over 3 dagen ongesteld worden. Als je niet ongesteld wordt, zou ik zaterdag nog een keertje testen, maar houd er rekening mee dat negatief echt negatief is, dan valt het alleen maar mee als je toch zwanger bent. Succes en ik duim voor een positestje.