eerste kindje MMM,wat te doen bij wens voor tweede?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jet83, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Om een lang verhaal kort te maken. Bij de eerste kwamen wij in de MMM, bleek man slecht zaad te hebben. Eerste meting zo slecht meteen indicatie voor ICSI, tweede meting stuk beter en zou het IUI worden. Voordat we met IUI behandeling mochten starten moest ik HSG. Vlak voordat we behandeling zouden beginnen bleek ik spontaan zwanger. Wat een geluk!

Maar nu willen we een tweede. Ik heb een regelmatige cyclus en voel mijn eisprong goed en dus vrijen we op het juiste moment. Hoe veel cycli zou je afwachten met in het achterhoofd dat het bij man misschien weer eens heel slecht zou kunnen zijn. Ik twijfel enorm. We hebben het nu al een aantal kansen gegeven. Wil ook niet te snel de MMM in gaan. Maar aan de andere kant... we weten natuurlijk meer dan toen we voor ons eerste kindje bezig waren (voordat we bij arts geweest waren).

Wat zou jij doen in mijn situatie of heb je dit meegemaakt en wat heb je gedaan?

2. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Mijn zus had ongeveer hetzelfde. Bij de eerste ruim een jaar geprobeerd, toen IUI en uiteindelijk via ICSI zwanger. Zus heeft een regelmatige cyclus, haar man slechte kwaliteit zaadjes, maar ook een meting met goede kwaliteit.

En toen had ze een half jaar na de geboorte van hun oudste ineens een vroege miskraam, ongepland. Vervolgens was ze de ronde erna bewust zwanger. Bij haar lukte het dus ineens allemaal wel. De zaadkwaliteit is niet meer getest toen, dus of die spontaan verbetert was weet niemand.

Succes!

3. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een bijzonder verhaal! En wat fijn voor je zus en haar man.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In principe mag je als je via de mmm zwanger bent geworden weer direct doktershulp inroepen als je toe bent aan een tweede zwangerschap. Jij bent zonder deze hulp zwanger geworden, maar ik zou toch ff gaan overleggen met de gyn.
    Wie weet mag je een nieuwe zaadtest. Succes!

5. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel Maartje voor je reactie! Dat wist ik namelijk niet. Ik ga vanavond eens met man overleggen.

6. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Mss een beetje late reactie, maar je kunt altijd een afspraak maken bij je gyn voor een nieuwe semenanalyse, en dan daar vanuit verder kijken.

7. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    wij hebben het zelfde problem als jullie. Alleen warden wij na 3 jaar niet spontaan zwanger maar wel na de eerste iui zonder hormone met alleen pregnyl. Toen we voor de tweede gingen, na een jaar zelf geprobeerd te hebben, kreeg ik iui met hormone en dan pregnyl. We dachten dat wordt knallen. Nou niet dus. Ondertussen twee ivf puncties gehad en nog steeds niet zwanger.
    Wat ik hiermee wil zeggen hoe het gegaan is hoeft het niet te gaan. Bij mijn man is de kwaliteit aanzienlijk verbeterd door super gezond te leven maar ze schieten alleen niet raak.
    Succes met je keuze en vergeet nooit een verkeerde keuze is er niet op dit gebied!

Deel Deze Pagina