IUI afgebroken 3 follikels, toch zelf proberen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Buurvrouw31, Jan 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hallo allemaal,
    Deze maand zou ik mijn 1e IUI behandeling hebben. Met 50 mg clomid heb ik nu op dag 11 3 follikels, kleinste 15,5mm, middelste 18mm, grootste 22 mm. Protocol bij mijn ziekenhuis is bij meer dan 2 follikels IUI afbreken. Ik ben diep teleurgesteld ook omdat ik weet dat het er andere ziekenhuizen zijn die bij meer dan 3 follikels afbreken. Advies is geen onbeschermde sex maar ik ben zeer geneigd om dat advies in de wind te slaan. Zijn er meer mensen die hier bij 3 follikels toch een IUI behandeling kregen? Wat denken jullie, advies opvolgen of zullen we toch gewoon de gok wagen?

2. Hoceima

Hoceima Lid

Aug 5, 2012
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh wat gek bij ons mag je bij 3 follikels gewoon de iui doen

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou de gok wagen. Je krijgt niet voor niets IUI, dus de kans dat er nu spontaan 3 eitjes bevrucht worden is niet groot. Met een beetje geluk eentje. Succes! ;)

4. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ja Hoceima dat klopt, bij VU en AMC onder meer ook pas afbreken bij meer dan 3 follikels..Daarom ben ik nu ook absoluut niet blij.

En inderdaad na 3 jaar nog niet zwanger ondanks regelmatige cyclus...hoe groot zou nou de kans zijn dat ik er ineens 3 mag verwachten? Lijkt me toch klein...

Vraag me wel af, als ik nu wel zwanger van 1 of meer raak hoe het ziekenhuis zal reageren als blijkt dat ik me niet aan hun advies heb gehouden..maar ja dat is mijn minste zorg denk ik

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik zou zeker zelf proberen,had zelf ook een paar keer 3 eitjes. Werd gelukkig niet afgebroken.

6. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Wij hebben het toen ook gewoon geprobeerd......

7. monique7

monique7 Actief lid

Aug 7, 2012
    226
    9
    18
    Hier ook tot 2 x toe 3 follikels, ook gewoon iui gehad.
    Uiteindelijk daar niet zwanger van geworden.

8. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Oké als ik het zo lees kunnen we het er wel op wagen. We gaan het toch gewoon proberen..

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier werd nog gewoon IUI gedaan als je drie volgroeide follikels had. Had je er meer, dan werd de behandeling afgebroken en kreeg je een klusverbod. Hier één keer IUI gehad met drie follikels, helaas niet zwanger geworden. Ik zou er dus gewoon voor gaan.

10. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik zeg, doen.

11. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zeg niet-doen. Zeker niet bij je eerste Iui. Je weet namelijk niet hoe je reageert. Als je nu al heel lang bezig zou zijn en je dus weet dat het moeizaam gaat...
    Een drieling... Te veel risico's, te veel stress.
    Heb het van dichtbij meegemaakt (ook geklust bij drie follikels, ondanks seks-verbod) en dat wens ik echt niemand toe.
    Dat is die extra maand wachten echt niet waard.

12. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    #12 Buurvrouw31, Jan 27, 2015
    Last edited: Jan 27, 2015
    Bedankt voor jullie reacties, dat heeft ons ervan overtuigd dat we er deze kans niet aan ons voorbij laten gaan..

Merah, dank ook voor jouw bericht (nu ga ik toch weer een beetje twijfelen..) Voor deze IUI hebben we 1 maal ovulatie inductie gedaan met Clomid en Utrogestan, toen had ik 2 mooie grote follikels en niet zwanger. Ik geloof best dat een 3ling het gevolg kan zijn, jij hebt zelf een voorbeeld hiervan, maar zou de kans niet ongelooflijk klein zijn? De academische centra voeren een protocol waarbij ze pas bij meer dan 3 follikels de behandeling staken. Dat vind ik juist zo krom. Als alle ziekenhuizen aangaven dat meer dan 2 follikels een onaanvaardbare kans op een 3ling geeft dan had ik me er bij neergelegd, maar als een streekziekenhuis dit protocol voert en de academische centra niet dan begin ik behoorlijk te twijfelen of ik daar op af moet gaan.
    Moeilijk dit soort dingen..

13. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

Feb 11, 2014
    367
    44
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi Buurvrouw31, ik heb bij mijn laatste poging IUI pas geleden ook een inseminatie gehad met 3 follikels. Bij ons ging het dus wel door, bij meer dan 3 follikels niet. Omdat het in veel ziekenhuizen nog wel doorgaat bij dat aantal zou ik de gok toch nemen. Ik hoop voor je dat het succes oplevert... Ik moet nog iets meer dan een week afwachten of deze 6e IUI resultaat heeft, dus kan je nog niet melden wat de uitkomst is. Andere cycli is de IUI geweest met 1 of 2 follikels, dus dit is de eerste keer met 3...

14. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Bij ons ook maximaal 3 follikels voor de iui. Ik zeg ga ervoor. Als je geen pregnyl spuit is de kans dat die kleinste mee komt erg klein, met pregnyl kan hij mee doen, is niet persee gezegd.

15. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    ik zou zeggen doen, de kans dat je nu idd 3x zwanger raakt is klein.

Hoe ze gaan reageren in het zh? Zij geven advies, dat kan jij ofwel weigeren ofwel volgen. Ze gaan je niet verbieden hoor. En als het effectief een 3ling is, kun je steeds kiezen voor een reductie van 1 of 2 vruchtjes (hoe raar dat ook klinkt).

Succes gewenst, gewoon je gevoel volgen meid.

16. miich

miich Fanatiek lid

Dec 18, 2012
    1,242
    382
    83
    Utrecht
    Ik zelf zou ook doorgaan, wij zaten afgelopen vrijdag ook in de zenuwen. 3 eitjes waarvan 1 mogelijk een cyste. Ze wilde het bijna afbreken ( gelukkig mochten we doorgaan ).

Maar mochten ze het toch weer afbreken zou ik toch zelf ook doorgaan :)

17. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Onzeker85 - wat spannend, succes nog even met wachten en hopelijk een mooi resultaat.

Gezien jullie reacties heb ik er vertrouwen in dat we het op de natuurlijke manier moeten kunnen proberen. Wij gaan toch gewoon voor een zwangerschap deze maand, een maand ´weggooien´ zien we echt niet zitten.

18. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Heey buurvrouw31

Wij zitten precies in hetzelfde schuitje als jou ik had eerst 4 eitjes waarvan 1 een twijfel geval was iui werd bij ons ook afgeblazen. Daar gaat je kans denk je dan.
    ook wij kregen het advies niet onveilig te vrijen maar de dag daarvoor hadden we al gemeenschap gehad. Wij hebben ons na die dag ook niet gehouden aan dat advies. Gewoon doen hoor zo voelt het toch nog een beetje alsof de kans niet helemaal weg gegooid is. En de kans is inderdaad klein dat alle eitjes bevrucht worden.

19. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hallo Mariah21, we gaan inderdaad gelijk op. Allebei 1e IUI en toevallig dat je in een vergelijkbare situatie zit, alleen bij jou was 4 dus teveel, bij mij was 3 al teveel. Wat een teleurstelling he..je stelt je er zo op in. Ik werd maandag al wakker met een gevoel dat ik overal om moest janken en toen ik bij de echo hoorde dat we deze maand IUI moesten stoppen stond ik daar dus gewoon te huilen. Wat een domper. Maar ik snap dus volledig dat jullie het toch ook zelf proberen. Succes in elk geval:)!

20. mariah21

mariah21 Actief lid

Oct 30, 2014
    308
    66
    28
    Female
    mama
    zuid holland
    Heey buurvrouw31 ja klopt inderdaad je rekent zo erg op die eerste poging, je kijkt er zo naar uit en dan dit echt alsof je wereld instort. Jij had dus ook al zo een voor gevoel dat het niet goed zat ik had precies hetzelfde maar toch jou je hoop. Ook ik heb gehuild hoor toen ze vertelde dat de iui niet door ging.
    Hopelijk heeft dit voor ons toch een rede en hebben we snel een positieve test in handen :)

Share This Page