5 weken geleden heb ik een miskraam gehad bij 9 weken. Omdat ik vorige week een raar gevoel had in mijn buik dacht ik dat er een ovulatie aan zat te komen. Dus vorige week woensdag en donderdag een ovulatietest gebruikt, deze gaf 2x aan dat er een ovulatie aan kwam: 2 streepjes. Dat wil dus zeggen dat ik in mijn vruchtbare periode zat. Vrijdag ben ik ongesteld geworden. Dit is toch raar of niet? Dan is zo'n ovulatietest toch niet betrouwbaar? Want tijdens je menstruatieperiode ben je niet vruchtbaar. Wie heeft ook zo'n situatie meegemaakt?
misschien zat er nog een beetje hcg in je lichaam een ovulatie test reageert daar ook weleens op.vandaar dat die dan positief was. kan ook zijn dat je cyclus een beetje door de war is vanwege je miskraam dat is vaker zo. rot voor je dat je een miskraam heb gehad heel veel sterkte. groetjes
Hoi Miss Mimi, bedankt voor je reactie! Maar het zwangerschapshormoon zat niet meer in mijn bloed. Dat was 3 weken geleden al helemaal weg volgens de gyn. Ze hebben 3 weken geleden nog bloedgeprikt om dat te checken. Daarom vond ik het ook zo raar. Maar we "oefenen" gewoon door hoor! Komt 'n keer goed! (hopen we)
das inderdaad wel vreemd ja.verlies je nu nog steeds bloed?weet je zeker dat het je menstruatie is en geen ovulatie bloeding? anders denk ik dat je lichaam gewoon beetje van slag is. en inderdaad gewoon door blijven oefenen
Waren de streepjes allebei even donker? Anders is hij niet positief. Maar als hij echt je eisprong aangeeft een paar dagen voor je menstruatie, dan is dat denk ik niet goed. Maar of de test dan niet goed is, kun je niet zeker weten. Zou misschien nog te maken kunnen hebben met de miskraam? In principe meet de test het LH hormoon, maar hij schijnt idd ook wel eens te reageren op Hcg. Voor de rest is hij volgens mij best wel betrouwbaar.