Mijn ouders gemiddeld 1x per 2 weken, schoonouders 2-3 x per week. Schoonouders passen 1 dag op en waaien eigenlijk altijd nog wel 1 of 2x per week langs. Soms vind ik dat wat veel, maar eigenlijk zijn er dan ook altijd maar een half uurtje, even knuffelen met onze dochter of wat brengen ofzo...
De laatste keer dat mijn schoonmoder is geweest was met de verjaardag van onze jongste in februari, daarvoor met de verjaardag van de oudtse in januari en daarvoor met mijn verjaardag in november, zij komt alleen met de verjaardagen en verder niet, schoonvader komt eens per week op donderdagavond je kan er de klok op gelijk zetten, (lang verhaal broer van mijn man woont thuis deeltijd met zijn kindje en dat is op donderdag meestal fikse discussie in huis met opa en oma) Eevn voor de duidelijkheid ze wonen hier 400 meter vandaan
Mijn schoonouders zien we nooit, mijn vader zien we minstens twee keer per week, dan gaan we naar zijn huis. Op zaterdag eten we met de hele familie samen. En mijn vader is leerkracht op de school van mijn dochters dus daar zien ze opa ook veel. (En nu zien we mijn vader iedere dag omdat we er tijdelijk wonen. )
Mijn ouders zie ik wel regelmatig bijna elke week wel een keer. De ouders van mijn vriend..waar zal ik beginnen. Sinds dat ik zwanger ben (moet nog bevallen van ons 1e wondertje) zijn we in principe heel vaak gegaan. Mijn vriend gaat wel elke week erheen. Elke keer als ik naar toe moet gaan, zie ik er tegen op. Het is ongeveer 1 uur en 15 min rijden(ouders van mij wonen 10 min. van ons vandaan). Nu ben ik hoogzwanger dus ja..zolang in de auto zitten vind ik niet fijn. Ik weet zeker zodra de kleine is geboren dat ze elke week er zijn. Maar ik had tegen mijn vriend gezegd dat de kleine daar niet mag logeren. Hun hebben 2 honden waarvan geen discipline is aangeleerd.(Hun honden mogen alles, zelfs op de bank tijdens het avondeten) Zolang hun honden geen discipline aanleren en goede opvoeding geven, blijf mijn zoontje bij mij thuis. Ik heb qua angst vanwege de herder van mijn schoonvader (dat is zo'n jaloerse aanhankelijke trut). Ik hou heel van mijn schoonouders, maar ze mogen wel vaker ons kant op komen.(Ons kleintje moet niet de reden)
(Schoon)ouders wonen allebei dichtbij. Ze komen ongeveer 1-2 x / week langs, dit vind ik prima zo. Ik moet ze echt niet elke dag over de vloer hebben
Schoonouders komen nooit bij ons. Alleen met verjaardagen. Gaan wel denk ongeveer 2x in de maand naar hun toe. Mijn ouders komen eigenlijk ook niet vaak hier. Misschien wel 1 keer in de 2 a 3 maanden. Gaan wel maandelijks naar hun toe.
ik zie mijn ouders 1 a 2 keer per week en mijn schoonouders 1x per week als ze oppassen dan vaker en dat wisselt nogal ze komen niet zo vaak hier wij gaan meestal daar naar toe
Onze ouders wonen allebei binnen 7km van ons huis. schoonvader (schoonmoeder overleden): -past 1 middag in de week op onze oudste bij ons in huis. -in het weekend zien we hem heel af en toe, en dan gaan we altijd daarheen. -past nooit in het weekend op, is een "regel" Mijn moeder (mijn vader overleden): -past 1x in de week hele dag op beide kids bij haar thuis -past ook alle incidentele momenten in de week/weekend op bij haar thuis - ik kom er zelf ook regelmatig (met/zonder kids) even binnenwippen. -komt alleen bij ons met verjaardagen maar komt m.n. omdat ze geen rijbewijs heeft.
Mijn schoonouders wonen hier 5 minuten rijden vandaan en komen maar 3x per jaar bij ons of zo. Schoonmoeder is invalide en komt weinig van haar plek af. Vind soms wel dat ze eens wat vaker bij ons langs kunnen gaan. We gaan meestal daarheen.... 2 of 3x per maand denk ik.
Ik zie mijn schoonouders iedere week als ik mijn dochter daar breng ivm oppas. Daarnaast gaan we ongeveer 1x per maand een keer in het weekend op bezoek met ook mijn vriend erbij. Mijn ouders komen ook 1x per week mijn dochter halen en ik zie ze dan als ik haar weer op kom halen. Daarnaast ben ik daar gem. 1x per week op bezoek. En ook zie ik mijn vader naast de bezoeken regelmatig op de sportclub tijdens wedstrijden.
Mijn schoonouders passen op. Afhankelijk van mijn werkrooster zie ik ze minimaal 1 keer per week en dat kan uitlopen op 4 x per week. Dan ga ik wel meestal daar. Schoonouders komen bij ons 1 keer per week of 1 keer per 2 weken. Ze willen zich niet te veel opdringen omdat we veel werken maar zijn bij hun altijd welkom. Ze zouden van mij zovaak mogen komen als ze willen maar mijn man vindt het fijn om ook eens met zn 3e te zijn. Met mijn moeder geen contact en mijn vader komt 2 keer per maand denk ik.
Mijn schoonmoeder zien we 1x per week mijn schoonvader 1 x per jaar misschien 2 (zijn gescheiden) mijn ouders minimaal 1x per maand. Wij gaan vaker naar hun dan dat ze bij ons komen. Oppassen is hier niet aan de orde maar mochten wij er ff tussenuit willen of een avondje op stap gaan ze altijd naar m'n schoonmoeder.
Laat ik beginnen bij schoonvader; die zien we nooit! Die woont op de Philpijnen 🙈 Mijn schoonmoeder komt haast nooit, hoogstens 2 a 3x per jaar, ze heeft geen rijbewijs en woont 3 kwartier rijden hier vandaan, m'n man heeft haar met de kerst opgehaald en met de geboorte van onze dochter reed ze met haar andere zoon mee hierheen, maar die komen hier verder ook zelden. Wij gaan daar ongeveer 5 a 6x per jaar heen en dan meestal ook meteen langs z'n broer, bij m'n schoonmoeder blijven we vaak maar een uurtje. Mijn ouders wonen een dik uur rijden bij ons vandaan en wij gaan daar iedere maand heen, soms 2x en zij komen ongeveer 1x per 2 maand bij ons. Mijn vader vaker, want die komt hier vaak klussen Woensdag gaan we ook weer naar mijn ouders. Als we naar mijn ouders gaan eten we daar savonds ook en zijn er meestal rond 12/13uur tot 19/20uur. Mijn man en mijn vader zijn echt maatjes Ik vind het altijd gezellig met ze en ik zou ook een straat verderop kunnen wonen, want zij zijn niet van het type dat ze onaangekondigd binnen zouden vallen en hebben zelf ook een druk sociaal leven Dichtbij mijn schoonmoeder wonen zou echt een ramp zijn en zou ik ook écht nooit willen die heeft geen leven namelijk 🙊
Schoonouders passen 1x p. Week op (halen dochter op donderdag uit school rn brengen haar rond 17.30 thuis of iets later als ze daar blijft eten. Mijn moeder is overleden en mijn vader spreek ik niet meer
Hier ook een grotere afstand. Zowel schoonouders als eigen moeder zo eens in de 3 weken. Soms is het elke week en soms zit er dikke maand tussen. Het is maar net wat we allemaal gepland hebben en te doen hebben. Mijn vader zien we niet zo vaak. Ik denk gemiddeld eens in de 6/8 weken. Het klinkt best erg en ik zou best willen dat het vaker was maar ik moet om het weekend werken en in de vrije weekenden wordt vaak al zoveel van ons verwacht.We nodigen hem wel vaker uit bij ons met feestdagen, als we gaan BBQen of gourmetten en hij gaat vaker met ons mee op een lang weekend weg. Ook hij woont verder weg en zomaar daarvoor gaan rijden komt er vaak niet van.
Mijn vader en zijn vrouw om de 2-3 weken Mijn moeder iedere week minstens 1 keer ze past op en soms nog een keer. Haar man soms wel soms niet. Schoonouders altijd 2 keer per week maar vaak nog meerdere keren omdat ze graag een handje helpt met het huishouden oid.
Mijn vader woonto op ruim een uur rijden daar gaan wij om het weekend ongeveer heen (en dan daarbij nog gezamenlijke verjaardagen ed) hij komt niet zo heel vaak hier. (Mn moeder leeft niet meer ). Mn schoonouders wonen op kwartier rijden. Gaan we ook om t weekend heen ongeveer. Mn schoonvader komt hier nog wel eens een dagje helpen klussen. En ze passen wel eens op als k en keer extra moet werken ofzo. Dus die zien we wel wat vaker dat komt vooral door afstand en omdat ze al met pensioen zijn Maar 4x per week hoeft van mij echt niet hoor!
Schoonouders passen 2 dagen bij ons op. Slapen dan ook hier. Wonen 1,5 uur rijden hiervandaan. Daarnaast zien we elkaar nog ongeveer 1x per maand extra door bijv. Verjaardag of zomaar. Mijn moeder past 1x per week bij ons op. Daarnaast komt ze ongeveer om de andere week met mijn vader langs voor een uurtje. Mijn ouders komen enkel voor mijn dochter. Voor zij er was zagen we elkaar 5x per jaar. Verjaardagen en kerst. Mijn schoonouders zagen we voor DL er was ongeveer 2x per maand.
Omdat hier ouders en schoonouders helpen met de opvang zien ze de kinderen 1 a 2x per week. Op die momenten zijn mijn man en ik er niet bij want wij zijn dan aan het werk. Geen probleem dus! Toen ze nog niet hielpen als oppas was onze insteek dat ze minstens 1x in de 2 weken de kinderen konden zien. Omdat ze op die momenten erg graag contact hebben met de kleintjes (en iets minder met ons) lieten wij de kinderen ook regelmatig alleen lunchen of logeren bij de grootouders (hadden wij even lekker de tijd voor onszelf en konden de grootouders zich helemaal concentreren op het entertainen van de kids).