zoals het onderwerp al zegt, hoeveel dagen zitten er gemiddeld tussen eerste inspuiting en PU? Ik ben helemaal nieuw in het IVF traject en vind het ontzettend spannend.
Hi @Pompeloesje , dit ligt een beetje aan welk “protocol” je volgt: een lang of kort protocol. Ik volg het lange protocol. Ben nu aan de pil en begin zaterdag met de eerste spuit. De punctie staat nu gepland op 10 september, dus zo’n 28 dagen injecteren tot aan de punctie! Dit kan ook korter zijn als de eicellen veel sneller groeien, of juist langer als ze niet zo snel groeien. Bij een kort protocol is dit een stuk korter, maar heb ik geen ervaring mee Kort protocol is volgens mij wel veel gebruikelijker dan het lange protocol.
Hier was het bij poging 1: 10 dagen na starten met stimuleren echo en punctie klaar. Punctie zo'n 3 dagen later Poging 2: na 16 dagen stimuleren bijna geen follikels... Dosis verdubbeld. 10 dagen later punctieklaar, punctie 3 dagen later. Voor het starten met stimuleren had ik een maand pil geslikt en een week een onderdrukker gespoten die na die week gehalveerd werd.
Hier was t op 9 juli 2018 starten met decapeptyl 19 juli 2018 mocht ik met gonal f starten om te stimuleren. 1 augustus 2018 had ik de punctie 21 dagen decapeptyl, waarvan de laatste 11 dagen gonal f erbij.
Tussen de 11 en de 21 dagen. Geen enkele poging was hetzelfde. Zo ook niet het aantal follikels (tussen de 5 en 28) en bevruchte eicellen (tussen de 3 en 19). En alles op 225 menopur en decapeptyl. Mijn dochter is geboren uit de ‘slechtste’ poging. 5 follikels en 3 bevruchte eicellen.
bedankt voor jullie reacties. Ik ben 7/8 gestart met gonal F 150 eenheden. Vanaf 11/08 gestart met cetrotide. Vandaag follikelmeting gehad. 18 follikels waarvan enkele 11-12 mm al, andere 9 en 10 mm. Moet tot maandag spuiten, dan weer controle en dan PU woensdag of vrijdag. Spannend dus. Ben heel benieuwd.
Wauw das een mooi aantal, bij mij zagen ze er 9 zitten, dit werden uiteindelijk 18 eicellen, waarvan 15 bevrucht werden. Van die 15 heb ik er nog 12 over, het viel me ondanks alles erg mee de punctie, succes!