Hoi Allemaal, Ik heb een BMI van 30 en zijn nu bezig met ons tweede kindje. Helaas wil dit nog niet lukken. (dochter duurde ook 1,5 jaar) Ik heb een BMI van 30 en ik weet dat dit te hoog is. Mijn cyclus is wel elke maand 27 of 28 dagen en heb ik geen problemen met het vinden van mijn eisprong. In hoeverre zit overgewicht nog meer in de weg bij het zwanger worden? Ik begreep dat het bij sommige zorgt voor een onzekere cyclus. Ik ben al bezig met het afvallen, maar dit gaat natuurlijk nooit zo snel als je hoopt. Groetjes Bamy
het hoeft niet altijd in de weg te zitten. Bij de eerste had ik een BMI van 29/30 en direct eerste ronde zwanger, tweede had ik een BMI van 34/35. Bij deze zwangerschap heb ik eem BMI van 35 en ook eerste ronde zwanger. Het kan inderdaad in de weg zitten maar het hoeft dus niet
Bij beide zwangerschappen was mijn BMI boven de 30 en beide keren na ca 6 maanden zwanger, heel gewoon dus. Ik maakte me de tweede keer hier ook druk om, omdat mijn cyclus ineens in de war was (2x). Maar ja afvallen gaat inderdaad niet altijd hard, vooral niet als je normaal gesproken al best gezond leeft. Overigens na die 2e keer extra lange cyclus was ik juist zwanger haha Rustig proberen wat af te vallen is natuurlijk nooit verkeerd en verder daar niet superdruk over maken
Ik ben ook zwanger geraakt met een hoger BMI. Het heeft even geduurd, maar dat hoeft niet perse met mijn BMI te maken hebben gehad. Mijn zusje had een hoger BMI en die was in ronde 2 al zwanger.
Hier ook een bmi van 35. Ik was van de 1e in 3 maanden zwanger met 1 mk, bij de 2e direct zwanger en nu in de 2e maand. Het gaat toch altijd om de combinatie tussen man en vrouw. Bmi kan een factor zijn hoeft niet. Ik eet overigens sinds januari koolhydraten beperkt en er is nu al 9 kilo vanaf. Werkt erg goed. Ik ga gewoon zo door ook tijdens de zwangerschap. Lekker veel groente, fruit, magere kwark en koolhydraatarme crackers. Avondeten 1 lepel aardappel en derest groente en vlees. Het is voor mij een nieuwe leefstijl
Hier ook een BMI van 30, ik ben altijd heel snel zwanger. Tussen mei en december 3x zwanger. Wel 2 miskramen. Heb je ook een iets verhoogde kans op bij overgewicht. Als ik naar mijn omgeving kijk maakt BMI niet echt iets uit hoe lang je er over doet om zwanger te raken.
Wat goed van je dat je wat probeert af te vallen! Misschien dat dit je net het zetje geeft waardoor het wel lukt. Er zijn genoeg vrouwen met overgewicht die wel zwanger worden. Maar hoe hoger je MBI is hoe meer de kans op zwanger worden afneemt. BMI van 35= - 25% minder kans op een zwangerschap BMI van 40= - 45% minder kans op een zwangerschap Maar zo hoog zit jij helemaal niet, dus lijkt dat niet de reden. Hoe lang zijn jullie nu aan het proberen zwanger te worden?
Ik lees toevallig net een artikel over vruchtbaarheid in t algemeen, daar staat in dat gewicht of wat je eet niks uitmaakt voor het zwanger worden maar juist erfelijkheid. Toen wij onderzoeken hadden zei dat de gynaecoloog dat het wel beter was om af te vallen voor een gezondere zwangerschap en dat de kans op miskramen iets groter is als je te zwaar bent, maar het zwanger worden zelf niet. Ik ben zelf ook te zwaar en heb nu 1 keer een vroege miskraam/biochemische zwangerschap gehad in 6 jaar tijd. Dus het kan dus wel lang duren. Wat ik nog wil zeggen over afvallen, dit is altijd goed natuurlijk maar het kan je cyclus enorm in de war brengen als je te snel af valt. Dus het is juist goed als dit niet te snel gaat
De statistieken zijn in mijn nadeel. Maar ik heb vier rondes nodig gehad voor drie blijvende zwangerschappen. Waarvan twee met één keer actie die maand. Behalve gewicht speelt er nog zo veel meer mee. Maar als je met afvallen jouw kansen kan vergroten dan is dat zeker de moeite waard toch?
Mijn bmi was 38, mijn oudste was de eerste ronde raak, de tweede ongepland. Ik was wel relatief jong (25 en 27) en had van tevoren mijn gezondheid uitgebreid laten controleren. Op mijn hoge bmi na was ik kerngezond. Hopelijk ben je snel zwanger!!