Ovu-testjes noob

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Skatje, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ok, ik ben vandaag voor de eerste keer ongesteld geworden sinds de geboorte van de jongste (jaaa na bijna 11 maanden, luxe hè?) :D

En nu wil ik mijn ei vinden met ovu testjes.

Maar ik heb die dingen nog nooit gebruikt. Hoe werkt dat?? Ik wil die van zwanger en kids bestellen.

Maar daar hebben ze verschillende: dipsticks, cassette en midstream. Welke zijn het handigst? Die dipsticks, kun je daar gewoon overheen piesen? :p
    Wanneer 'moet' je daarmee beginnen? Zodra de menstruatie voorbij is, of pas een week later??

En als hij positief wordt, héb je dan je ei, of komt je ei er dan aan?
    Wordt zo'n test geleidelijk met de dag positiever, of is hij meestal wit en in 1 keer knal?

Misschien allemaal domme vragen en misschien staat het wel in de bijsluiter van de testjes, maar ben graag goed voorbereid :)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Stel je cyclus is 28 dagen, dan begin je bij dag 11 met testen
    cyclus 29 dagen begin je bij dag 12 met testen
    1e dag menstruatie = dag 1

je pakt bijv een plastic bekertje en plast hierin. Je pakt een zwanger & kids dipsticktest ( goedkoopste, 25 voor 15 euro EN vind ik de beste) en die houd je 5 seconde lang in de urine tot het max streepje.
    Na die 5 seconde leg je de test plat neer.

binnen 5 minuten lees je het resultaat af
    controlestreep paars, teststreep een licht streepje = negatief
    controlestreep paars, teststreep even donker als controlestreep = positief
    controlestreep paars, teststreep donkerder dan controlestreep = positief

de teststreep moet dus even donker of donkerder zijn dan de controlestreep

24-48 uur na het BEGIN van de LH piek die je spot op ovutesten springt doorgaans je ei

voorbeeldfoto: cyclusdag 15 en 16 = positief

je telt vanaf de eerste positieve test ( in dit geval cyclusdag 15)24-48 uur verder = vaak je ei, dus bij mij maximaal cyclusdag 17

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ok, duidelijk! Dank je :D

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Heb ze vandaag binnengehad.

Er zit ook een zwangerschapstest bij. (Why??) Maar goed. Daar staat bij dat je 6 dagen voor NOD daar al mee kunt testen.

Is dat echt zo? Is deze zo gevoelig dan? Heeft iemand daar ervaring mee?

5. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik kreeg er ook een zwangerschapstest bij (is de hele maand zo bij alle bestellingen volgens mij). Ik heb eerder met deze zwangerschapstest 5 dagen voor nod al vrij duidelijk positief getest. Waarschijnlijk zou hij een dag eerder ook wel positief zijn geweest, maar ik had niet eerder getest. Succes met testen:)

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou, ik heb mijn eerste ronde met ovu-testjes gehad! Ben op dag 11 begonnen met testen en op dag 21 en 22 was hij pas positief. Niet donkerder dan de controlestreep maar wel ongeveer even donker. Dan is toch zo'n beetje op dag 23 mijn ei geweest?

Betekent dat als het goed is mijn cyclus 37 dagen is of zo.. Tenzij ik gewoon maandag weer ongesteld word, maar dan heb ik een veel te korte lf??

Heb wel al een soort ongesteldheidsgevoel, dat zou wel een beetje matig zijn.

Deel Deze Pagina