Hallo! Misschien wel een stomme vraag,maar ik vraag me af hoe jullie dat zo gaan doen? Zelf hou ik wel van een biertje met het uitgaan. Als ik dit niet zou doen, zal dit gelijk vraagtekens oproepen bij mijn vriendinnen zeg maar .... En ik wil het graag nog even allemaal geheim houden ... Maar ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen? Drinken jullie dan wel gewoon alcohol in deze periode? (matig drinken).... Want zodadelijk is het wel gelijk raak, en ben ik al 2 weken zwanger en heb ik wel alcohol gedronken?... Ben benieuwd... :
Hoi Danielle, Ja hoor, ik drink gewoon een glaasje als we op stap gaan en dat kan geen kwaad. Ik ben zelf een beetje aangeschoten geweest toen ik zwanger was, alhoewel ik op dat moment natuurlijk niet wist dat ik zwanger was anders was dat NOOIT gebeurd. Helaas is het fout gegaan en heb ik dit ook aan de gyn gevraagd, maar zij zei dat dat echt geen kwaad kon. Succes, Roosje
Ik drink geen alcohol meer. Ik heb liever dat er vragen komen dan dat er wat zou kunnen gebeuren met het ongeboren kind. gr.
Maar stel dat het een jaar duurt voor ik zwanger raak...? En ik wil dus echt niet dat er mensen vragen gaan stellen.. Niemand verwacht het nog bij ons, daarom lijkt het me zo leuk om het geheim te houden allemaal....
Zou er niet te zwaar aan tillen hoor, zodra je weet dat je zwanger bent ben je vroeg genoeg. Mocht het niet zo gemakkelijk gaan, dan zou ik misschien wat minderen. Maar moet zeggen hier 2x geen enkel probleem, ondanks overgewicht, roken en alcohol... Zo zie je maar, je weet het nooit!
Ik drink ook gewoon zo nu en dan een glaasje wijn hoor. En op verjaardagen of als ik uitga (heel soms) ook wel meer. Ik ben nu al ruim een jaar bezig om zwanger te raken en anders had ik al die tijd niet kunnen drinken. Als je binnen een maand zwanger raakt is het makkelijk vol te houden maar als het langer duurt kun je niet overal rekening mee houden vind ik. Overigens let ik wel op mijn voeding en ben ik gestopt met roken. Maar dat wijntje af en toe blijf ik lekker doen. De eerste paar weken van de zwangerschap ben je ook nog niet door bloed verbonden met het beebje. Weet niet precies hoe lang maar kan dus echt geen kwaad. Vanaf het moment dat je posi test kun je gewoon volledig stoppen.
Als je al nooit alcohol drinkt is het inderdaad makkelijk. Ik kan wel zonder daar gaat het niet om maar ik kan echt genieten van een wijntje op een terrasje of bij het eten, vind ik heerlijk.
Je kindje schijnt de eerste 2 weken zowieso beschermd te zijn, dus kan alcohol nog geen schade aanrichten. Maar ik denk niet dat je je iedere avond onder de bar moet zuipen... whaha. Maar ik drink ook wel eens een borreltje hoor, en helemaal de eerste periode van de cyclus!
Tot de 6e week heb je nog geen bloedband met je kindje, dus je kan gerust voor je nod nog alcohol drinken hoor!
Jup, sluit me hier bij aan. En straks duurt het inderdaad een jaar voordat je zwanger bent, heb je dat alles moeten laten staan.
Hoi, Ik ben gestopt met het drinken van alcohol, veel te bang dat er iets met het ongeboren kindje zou kunnen gebeuren...en het is natuurlijk zo dat je vruchtbaarder bent wanneer je niet drinkt, dus is de kans op zwangerschap ook iets groter! Bij mijn vrienden begint het ook op te vallen....dus ik ben al een aantal keer de bob geweest hihi Maar laat ze maar vragen, da's beter dan!
Ik drink alleen de eerste twee weken van mijn cyclus en vanaf mijn eisprong tot aan mijn menstruatie niks. Ook al is er geen bloedband, ik wil geen enkel risico nemen. Het is wel zo dat ik bij de eerste druppel bloed van mijn menstruatie meteen een fles wijn soldaat maak (bij wijze van spreken )
Ik dronk ook steeds tot aan de eisprong zeg maar. Daarna durfde ik het niet meer, nou zou het niet opvallen als ik niet zou drinken doe het niet vaak, maarja met carnaval wou ik niet als nuchtere er tussen staan
ik ben zoiezo niet z'n drinker meer (tot een jaar zoiets terug zat ik bijna iedere week ik de kroeg) ik vind het dus niet erg niet te drinken ik ben ook gestopt met roken sinds 1.5maand wij zij nu echt bezig voor beebs
Ik lust ook graag een wijntje.. maar hou wel altijd rekening met de periode van mijn cyclus. In de periode na mijn ei hou ik het bij één wijntje. In de andere periode iets meer. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik de dag voor de test nog een wijntje gedronken. Na de posi test meteen alcoholvrij. Sta er nu weer hetzelfde in..
ik heb vandaag 4 wijntjes gedronken, op mijn 21ste verjaardag.... dit was weer voor het eerst sinds 7 maanden dat ik weer een wijntje dronk.... ach ik drink nooit zo veel dus als ik een keer geen alcohol drink zullen mensen ook niet raar opkijken... Gelukkig maar