Hallo allemaal. Ik ben net bij de HA geweest omdat ik dacht zwanger te zijn (rare ongi en veel klachten) vooral omdat ik heel veel licht kramperig gevoel heb links van mijn baarmoeder. Dit heb ik nu 2 dagen en hij dacht dat het ook heel goed mijn eisprong zou kunnen zijn. Of een aankondiging hiervan. Als ik uitgerekend heb met dezelfde cyclus als vorige maand zou ik morgen mijn ei moeten hebben. Zijn er meer mensen die hun eisprong voelen? En voelen jullie het ook dagen van te voren aankomen? Of alleen tijdens de "sprong" zelf? Groetjes
doe geen ovulatietesten dus ik weet niet of ik het van te voren voel of op het moment haha. ik voel het iig wel heel goed
Mag ik vragen wat je precies voelt? Ik heb krampen. En heb jij er ook een paar dagen last van? Bij mij begint het af en toe en wordt steeds erger
Hoi DeboraV, Ik voel mijn eisprong ook, maar niet altijd. Normaal voel ik een paar uur pijn. Ik had deze maand echt 7 dagen pijn (omdat ik ovulatietesten gebruik was het mijn ei) Maar waarom had ik dan zoveel dagen pijn. Daarna heb ik zulk soort vragen opgezocht. Er was iemand die ook vroeg waarom je dan zoveel dagen pijn kan hebben tijdens je eisprong? En Natasja (super moderator) had geantwoord dat het naweeën kunnen zijn van je ei. Volgens mij zijn het ook inderdaad een soort naweeen na je ei. Dat denk ik ook
Ok dus dan zou ik mijn ei al gehad hebben. Heb wel geklusd eergisteren maar ben nu bang het niet genoeg is haha
Nou ik zal je nog iets zeggen, bij mijn vorige zwangerschap had ik het 5 dagen voor mijn ei gedaan en daarna niet meer omdat mijn man in het buitenland zat voor zaken. Toen ging ik er al vanuit dat mijn kansen voor die maand voorbij waren enzo. Maar ik was zwanger. (niet te geloven) Zo zie je maar he? Heel veel succes meid en vandaag gewoon weer klussen. liefs bahar
Ik voel mijn eisprong ook altijd. Altijd stevige steekjes rechts of links. Ik gebruik geen ovu testen.
Mijn ei voel ik elke maand heel duidelijk. Erge krampen, nog vervelender dan voor een ongi! Vooral dinsdagavond in bed was het duidelijk dat mijn ei in aantocht was of was gesprongen! Daarna gelijk zere borsten gekregen. Twee dagen voor mijn ei begint het doorzichtige slijm te komen, af en toe echt belachelijk veel! Ik voel trouwens al een paar dagen voor de eisprong al krampen en dat wordt steeds heftiger namate de eisprong nadert. Succes
Ovulatiepijn Sommige vrouwen hebben rond hun eisprong last van ovulatiepijn. Dit is een duidelijk aanwijsbare pijn (kramp) links of rechts in de onderbuik. De ovulatiepijn komt door de spanning in de follikel (de eicel met de omringende cellagen) en de eierstok. Ovulatiepijn lijkt op menstruatiepijn. Deze pijn voel je voor de eisprong. Soms duurt de ovulatiepijn een paar uur, maar het kan ook een dag duren. Als de ovulatiepijn over is, is ook de eisprong voorbij. Als je zwanger wilt worden, kun je vrijen als de pijn optreedt. Je bent dan net op tijd. De eicel leeft immers ongeveer 12 à 24 uur.
Ok hartstikke bedankt allemaal. Als mijn man zich zo wat beter voelt, zal ik hem wel overhalen nog even te klussen. Ik ben door jullie een heel stuk wijzer geworden haha. Nou wordt het afwachten tot over 2 á 2,5 week