Oma subsidie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tukkertje, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tukkertje

tukkertje Actief lid

14 mrt 2008
    155
    0
    0
    Hoi,

Wij krijgen een probleem.

Mijn vriendin is de full timer en ik de partimer. Dus ik ben ook meer de huisman . Nu waren mijn werkdagen dinsdags woensdags en 3 van de 4 weekenden. Mijn vriendin is dinsdags vrij en mijn moeder past op op de woensdagen.

Nu zijn ze aan t klooien gegaan met onze rooster op mijn werk. Krijg 2 van de 4 weken blokuurtijden dit houdt in dat ik in week 2 en 4 nu ineens alle dagen moet werken van 11 tot 14.00. En dat zonder overleg maar geloof me wat we ook geprobeert hebben en hebben cao en noem maar op er op nageslagen we(geldt ook voor andere collega;s die maar 21 uur per week werken) komen er niet onderuit.

Nu is week 4 gelukkig al aardig op te lossen. Ik heb 2 dagen kunnen ruilen met een collega van mij dus mag op de dinsdagen en donderdagen van 14 tot 1700. Mijn vriendin gaat op die dagen de ochtenden werken dus dat kan. Zitten we in die week buiten de woensdag om alleen met een extra vrijdag van 3 uur

In week 2 is t probleem iets groter en kan ik niet ruilen dus zitten we ineens met de donderdag en vrijdag beide van 3 uur(buiten de woensdag om maar ik hoop dat alle 4 de woensdagen blijven zoals ze nu zijn)

Nu zit mijn ma door omstandigheden in de bijstand en loopt ze ook nog eens bij mediant vanwege psychologisch klachten. Maar kans is groot dat ze toch weer vrij snel moet gaan solliciteren voor 24 per week.

Ik hoop dat ze , mocht ze een baan vinden , de woensdagen er dan gewoon bij kan doen dus zitten we met 3 dagen in de maand.Niet veel en valt zullen jullie niet zeggen. Ok ok is mss zo maar voor ons is t een probleem.

Klopt t als mijn ma die dagen wil oppassen dat zij omdat ze in de bijstand zit niks aan de subsidie heeft die wij evt. voor haar kunnen aanvragen

En stel ze vindt wat werk maar is net niet genoeg om helemaal uit de bijstand te komen mag ze de oppas dan wel zien als een soort van werk? omdat ze dan wel weer wat eigen centjes verdient?of moet ze dan ook nog alles inleveren?

Dit alles gaat in april al in(mijn rooster) en mocht mijn ma ergens in die tijd toch ergens werk vinden zitten we best met een probleem. Omdat ik al de part timer ben zijn wij niet in de positie om zomaar ff minder te gaan werken. En ik denk dat ik nooit meer zo snel een gastouder vindt of terecht kan bij de kdv. Probleem is ook nog eens dat de kdv in dagdelen gaat en gezien mijn vervelende uren straks in die blokuur week(11 tot 1400) moet ik mike volgens mij de hele dag naar de kdv sturen terwijl ik maar 3 uur vergoed krijg dacht ik.

Leuk is dat, ik ben de part timer, je kiest ervoor om zo je zoon op tevoeden door bijna elke dag 1 van de ouders thuis te hebben en door wat rooster geklooi voel ik me 2 keer per maand ook ineens een full timer:(:(

bah.....Nu maar hopen dat mijn ma t nog ff kan volhouden en we betalen haar een leuk centje voor die extra dagen die er aan komen. Menske heeft t niet zo breed en we kunnen wel wat missen. Maar goed moet niet gekker worden. Zou fijn zijn mocht zij er wat aan overhouden via de bel dienst , dan kunnen wij haar iets minder doen en de rest in spaarpotje stoppen voor mike. Alleen die bijstand he, dat maakt t allemaal een stuk vervelender:( Kan mijn ma natuurlijk niks aan doen , dit ff voorop gesteld, wegens een vervelende ziekte en nog wat andere sh*t is t zo gelopen:(

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nee ze heeft dan niks aan de subsidie, want ze wordt voor hetzelfde bedrag gekort op de bijstand.

Is een andere baan geen optie?

3. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi!

wat vervelend seg! Mijn moeder gaat zo dadelijk ook op onze dochter letten als we moeten werken. Ik hoop dat je snel een oplossing vind! Mag ik eens vragen waar je de oma subsidie kunt aanvragen?

groetjes Sarah

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    www.viaviela.nl

maar bij mij weten gaan ze dan wel eerst het huis controleren of het kind vriendelijk is, net als je gastouder wil worden , want dacht dat het daarvan iot ging.
    wij hebben het niet gedaan, onze dochter gaat 1 dag naar de ene oma en de andere dag naar de andere oma.
    ik geef ze liever zelf af en toe een bos bloemen of iets anders extra's.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Je moet even een gastouderbureau inschakelen en vragen of het voordelig is voor je moeder.

Mijn schoonmoeder gaat ook oppassen, en krijgt (na belastingsaftrek) ongeveer 1700 euro per jaar. En dat kost ons geen cent. Daar kun je heel veel bossen bloemen van kopen.

6. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo hebben wij dat ook geregeld.Mijn moeder wil onze eigen bijdrage niet hebben dus die geeft ze terug en ons kost het ook niets.
    Ben wel blij met deze oplossing.Nu voel ik me toch minder bezwaard om te vragen of ze op wil passen.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb het uitgerekend op de site en ze zou niet zo heel veel krijgen, mijn schoonmoeder past 1 dag op en mijn moeder 1 dag , nou ja nog niet eens een hele dag van half 8 tot kwart over 2 , en dan zouden ze allebij nog geen 30 euro in de maand krijgen

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn schoonmoeder past 2 dagen op a 10 uur. Dus 20 uur in de week. Per dag zou ze ongeveer 20 euro verdienen. Het hangt natuurlijk ook samen van een aantal andere factoren (loon, aantal uur, kosten gastouderbureau, etc.) Voor de 1 loont het wel voor de ander niet.

Uitgaande van onze situatie, zouden jouw "moeders" zo'n 14 euro per dag kunnen verdienen.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ja klopt wel zo ongeveer, zou idd iets van 14 euro zijn.

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    En je betaald 75 Euro per maand aan ViaViela. Echt belachelijk veel! Als het maar voor een paar uur per week is, dan is de kans groot dat je moet bijbetalen..

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dan kan het toch wel de moeite zijn. 14 euro per dag, is 28 euro in de week. Is toch 112 euro in de maand ongeveer.

Deel Deze Pagina