Hoeveel dagen werken jullie, en hoe bevalt dit?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Kalush, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Ik werk 4 dagen per week, mijn man 3. Ik vind het zelf net te veel, maar dat komt ook doordat ik een lange reistijd heb. Ik maak dus gewoon erg lange dagen. Als je 4 dagen dicht bij huis werkt is het wel te doen. Helaas kan ik niet minder werken, omdat ik de hoofdkostwinner ben. Drie dagen werken zou bij m'n werkgever wel kunnen, maar een collega die dat doet, klaagde dat zij de minder interessante klussen krijgt.

Ik voel me niet schuldig dat ik veel werk, omdat onze zoon z'n vader vaak ziet. Ze hebben een geweldige band, ik vind dat we een goede balans hebben gevonden. Als de man bijvoorbeeld 5 dagen werkt en de vrouw niet of heel weinig, ziet het kind de vader maar weinig. Dus als je de baan graag wilt: gewoon proberen.

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier wordt net zoveel gewerkt als bij Bloem. Ik werk 4 dagen, mn vriend 3. Hij werkt in de late dienst. Onze dochter gaat dus 2 middagen naar een KDV. Voor ons een uitstekende keus zo. In het begin kon mn vriend nog niet parttime werken. Dat was echt reuzedruk. Zo zou ik het blijvend niet willen regelen.

Ik doe mn werk in 4 dagen met veel plezier. En omdat Jarissa maar 2 middagen naar de opvang gaat, heb ik de mogelijkheid om ook eens wat extra te werken als dat zo uitkomt. Dan gaat ze gewoon een middag extra naar het KDV. Toen ze nog 4 dagen ging, wilde ik dat absoluut niet.

3. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik werk 3 dagen en dat is voor mij het maximum. Wil te graag alles meekrijgen van zijn ontwikkeling ;)

Groetjes Six

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ik werkte voor mijn zwangerschap al 4 dagen, en blijf 4 dagen werken. Mijn man werkt 5,5 dag en ze gaat straks 4 dagen naar de opvang, niet op de woensdag. Dit vind ik de fijnste parttime dag, omdat ze dan altijd max 2 dagen achter elkaar naar het kdv gaat.

De eerste periode kan ze nog niet volledig op het kdv terecht, dus heb ik een gedeelte ouderschapsverlof opgenomen, en werk ik van mei tot september 3 dagen ipv 4. Dat is wel even lekker om in het ritme te komen.
    Maar, vanwege de grote projecten en de leuke baan die ik heb, moet ik, wil ik naar behoren kunnen functioneren en nog een beetje verder komen, ook echt die 4 dagen blijven werken.

Nu is een beetje uitdaging en groei in mijn functie nog wel belangrijk. Ik denk dat ik dat best kan combineren met een goede moeder zijn. Met een beetje hulp in de huishouding wel..
    Misschien dat ik er later alsnog anders over denk en alsnog minder ga werken.. maar voorlopig ga ik nog voor 4 dagen dus.

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik werkte voor mijn zwangerschap fulltime, en ga straks 4 dagen werken.

Het enige waar ik een beetje tegenaan hik is niet dat ik 4 dagen ga werken, maar meer dat Fenna 4 dagen naar het KDV gaat. Nu hebben we dus besloten dat manlief ook 4 dagen gaat werken. :) Dan hebben we allebei een dag met Fenna en zijn er nog maar 3 dagen KDV over.

6. moosterhof

6 mrt 2008
    15
    0
    0
    Wat hebben jullie het allemaal heerlijk voor elkaar zeg. Wou dat het bij mij ook zo lag, maar helaas. Ik ben nu zwanger en werk 4 dagen. Mijn vriend zit nog op school en heeft geen bijbaan. Ik zou heel erg graag 3 dagen gaan werken als de kleine er straks is. Vind 4 dagen echt teveel. Maar hoe ga ik dat finacieel redden? Volgens mij lukt dat nooit. Hoop dat jullie tips voor me hebben, want mijn kindje 4 dagen naar het kdv te brengen vind ik echt teveel.

7. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij werken allebei veel in uren, alleen mijn man en ik kunnen veel thuis werken en tijd zelf indelen.
    Ikzelf ben leidinggevende, en kan veel zelf indelen.Werk ook veel thuis, vergaderingen worden ingepland wanneer het ons allen uitkomt.
    Ik werkte veel minder, maar dit is een erg leuke baan, en dit doe ik met plezier, ik voel het niet zo.
    Mijn kinderen gaan daardoor weinig naar de KDV. De oudste gaan naar school, en ik werk altijd in hun schooltijden. Zij gaan een middag naar de opvang. Norah gaat 14 uur per week naar de opvang, felexibel in te delen.
    Daarbij gaat zij meestal naar een van mijn beste vriendinnen; die gastouder is. Rest van de uren werk ik thuis of s'avonds.
    Kortom; voor de kinderen prima zo

Nadeel: weinig vrije tijd voor jezelf,ik plan eigenlijk alles rondom de kinderen . Ook de tijd die we hebben als gezin met z'n allen is schaars, vaak maar 1 dag in de week, maar dan doen we ook echt leuke dingen, we gaan dan gezellig op pad, s'avonds lekker eten etc.
    Verder is vakantie belangrijk, dat zijn ook echt vrije weken die we met het gezin doorbrengen op een leuke verre locatie.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Vervelend joh! Hopelijk is je vriend snel klaar en dan krijgen jullie het wat ruimer.

Misschien dat je bijv. 3 dagen kunt gaan werken en 1 of 2 dagen als gastouder aan de slag kunt? Dan is je kindje gewoon thuis, maar heb je er alleen wel wat kindjes bij.

SUcces!

9. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ik ben zojuist van 3 naar 2 dagen gegaan. Terwijl ik altijd fulltime heb gewerkt. Had het nooit van mezelf verwacht, maar vond zelfs 3 dagen teveel.....

10. Esin

Esin Niet meer actief

Ik vind het persoonlijk altijd moeilijk om te lezen dat ik moeders zie schrijven over een belangrijke en uitdagende functie en dan hun kindjes 4 en zelfs 5 hele dagen op een KDV stoppen, maar dan denk ik zelf wat is nou belangrijker je werk of je eigen kindje die nog zo klein is en lekker bij moeders thuis hoort te zijn dan op zo'n enorm druk kinderdagverblijf...
    Je mist ook veel van je kinderen en die tijd haal je never nooit meer in..

Ik wil je niet kwetsen en deze bericht is ook niet persoonlijk voor jou bedoelt, maar moest dit ff kwijt, omdat ik er zo verdrietig en zelfs boos om kan worden...

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ieder haar ding. Als jij het vervelend vindt, dan moet jij het niet doen. Iedereen staat hier weer anders in. Ik zou bijvoorbeeld helemaal gek worden als ik, dag in dag uit, de komende 10 jaar, thuis zou zijn. Nou is het zo, dat ik 4 of 5 dagen in een kdv ook te veel vind, maar een ander, kan daar natuurlijk weer heel anders over denken.

12. Esin

Esin Niet meer actief

Prinses ik werk ook hoor, maar 3 en soms 4 ochtenden.

Ik ben om 12 uur alweer klaar en ben dan weer lekker thuis bij mijn kleine meid...

Mijn kleine gaat ook naar het KDV maar ik vind 4 hele dagen persoonlijk erg veel maargoed zoals jij al schreef ieder zijn ding...

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ga straks ook 4 dagen werken. Maar de kleine gaat dan 2 dagen naar opvang. 1Dag naar mijn schoonouders en de rest van de dagen vangen mijn vriend en ik op.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het is ook iets typisch Nederlands om zo weinig te werken. Ga eens naar Frankrijk b.v. Daar gaan kinderen fulltime naar de opvang. En ik geloof niet dat de hele natie Fransen daar onder lijdt.

Voor mij werkt het ideaal om zelf 4 dagen te werken. In de periode dat mn vriend nog fulltime werkte, vond ik de combi wel te druk. Ik ben heel blij dat hij nu 3 dagen werkt.

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik werk ook ochtenden, nu even in ziektewet, gaat het zwaarder als postbezorgster. Dat vind ik fijner en dan ben ik op tijd voor Myrna als ze thuis komt van school en straks ook nog met baby!

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

In belgie is het dacht ik ook heel normaal om gewoon full time te blijven werken. En in zweden (noorwegen ofzo kan ook) ook.

17. Esin

Esin Niet meer actief

Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb geen kinderen genomen op ze op de opvang te stoppen..

Ik wil lekker rustig van mijn kindjes kunnen genieten en niet alleen maar van huis zijn om te werken en weekenouder worden ofzo...

Maargoed ik heb makkelijk praten, want wij kunnen ook van 1 salaris leven en dat is niet voor iedereen weggelegd...

18. Esin

Esin Niet meer actief

Ja ik vind het ook ideaal... Iets minder dat ik dan wel al om 5 uur moet opstaan maargoed het is maar voor 3 dagen en ik ben lekker vroeg klaar..

19. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik werk 20 uur! en het bevalt me helemaal niet....ik mis mijn meisje verschrikkelijk ..ik weet dat altijd thuis zitten niets voor mij is maar toch....
    ik denk dat ik elke minuut bij haar moet zijn :oops:

20. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Tja, het is voor ieder persoonlijk.
    Ik vind een uitdagende baan ook belangrijk, maar begrijp mij niet verkeerd, ook mijn kindjes. Die staan voorop. Als ik merk dat ze eronder lijden ga ik acuut mindert werken.

Ik heb alles van twee kanten kunnen bezien, ik ben ook een tijdje fulltime mama geweest. Nu heb ik een erg leuke baan, ik heb een leidinggevende functie, en dan kun je niet weinig werken. Ik heb alleen een groot geluk, ik kan mijn eigen tijd indelen, ik kan heel veel thuis werken, en verder ook in de avond en weekend (ik ben coordinator van drie huisartsenposten) In praktijk komt het erop neer, dat onze kleinste max twee dagen naar KDV gaat, en onze jongens een middag naar naschoolse opvang.De kinderen vinden het erg leuk, en ik merk aan mijzelf dat ik ook veel tevredener ben. Ik ben blij met deze uitdaging.Daarbij is het voor mijn kinderen alleen maar goed dat ze ook stimulans krijgen via KDV.

Ik ben van mening dat je best aan je carriere kunt blijven werken, alleen het is altijd keuzes maken. Meestal is het wel zo dat je erg weinig tijd hebt voor jezelf, dat is bij mij wel zo. Ik werk, of ik zorg voor de kinderen. Ik probeer altijd toch wat tijd voor mijzelf in te alssen; om te sporten , of een avondje met vriendinnen.Dat is belangrijk.

Deel Deze Pagina