Hoeveel dagen werken jullie, en hoe bevalt dit?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Kalush, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    volgens mij ben je zelf baas over 'het gehaast en gestress'.

Toegeven, ik weet nog niet hoe het werkt met 2 kinderen, maar met 1 hadden wij geen gehaast en gestress. We hebben dan ook een gastouder ipv een KDV omdat je bij de een wel en bij de ander niet te laat mag komen. Scheelt ook stress. En verder eten we niet stipt om 6 uur.

Wel hebben we dus een poets zodat ik mijn vrije tijd niet met schoonmaken bezig hoef. Ideaal. En hebben we ook heel bewust de opvang om-de-dag, dus ma-wo-vr, zodat er na een 'drukke opvangdag' een rustdag thuis is. In mijn ogen heb ik het prima voor elkaar, mijn kind heeft het prima naar haar zin bij de oppas....nou, wat mij betreft klaar.

Maar het blijft jammer dat er altijd veroordeelt wordt. Altijd vrouwen die andere vrouwen veroordelen. Zo komen we nooit een stap verder....

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Daar ben ik het echt mee eens!
    Ik las net een artikel over advocaten en een moeder vertelt dat ze 60 uur werkt. Als die situatie voor haar werkt is dat toch goed! Je kunt zelf als moeder wel inschatten of je kind(eren) happy is/zijn!

Ik ben ook niet zo stresserig hoor. Ben altijd ruim op tijd overal zonder dat moeilijk hoef te doen, nu ook nog al heb ik veel meer tijd nodig. Tsja dan maar wat eerder uit bed, dat kan je van te voren op je vingers natellen!

Esin, ben blij dat je nog even reageert! Ik weet heus wel dat mensen verschillende meningen hebben. Ik heb ook zo mijn mening over thuismoeders, die echt niet willen werken (nooit meer), maar wat heeft het voor zin om dat te gaan ventileren?

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Mijn andere mening is dat Thuisblijfmoeder/Parttime en werkende moeders gewoon elkaar moeten respecteren ;)

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @Guppie, ik denk en zeg volgens mij ook niet dat kinderen zonder hun mama verloren zijn :) :)
    Ik denk alleen dat dat de moeder nadat zij een kindje 9 maanden in de buik heeft gedragen er in eerste instantie de beste persoon voor is. Verder zeg ik ook nergens dat een dag naar een kdv schadelijk is of zo.

Natuurlijk is het belangrijkste bij hechting dat er gereageerd word op het kind en ingegaan word op behoeftes. MAar het is ook niet niets zo dat je tegenwoordig op veel kdv je kind minimaal 2,5 dag moet brengen.

Bij hechting gaat het namelijk niet alleen om de kwaliteit van zorg en aandacht maar ook zeker om kwantiteit.

Wat betreft vaders die minder werken, dat zal ik ook zeker alleen maar toejuichen. Voor ons zou het in de toekomst ook zeker wat zijn, ieder 3 dag werken of iets dergelijks. Dat zou mijn man ook absoluut niet erg vinden (of het haalbaar is is een 2e). Verder kan hij net zo goed voor ons zoontje zorgen als ik. Ik hebvolgen smij ook nergens gezegd dat alleen moeders dat kunnen. (Wel is het zo dat ik hem door en door ken en bijna altijd gelijk weet of hij eten/drinken/slapen wil, en dat is toch echt iets waarvoor je veel bijelkaar moet zijn).

Maar.... in ons geval vond mijn man het in het begin wel lastiger, terwijl mij het zorgen voor een baby als vanzelf ging. Maar dat is weer verschillend per persoon en relatie. Mijn man gaat het nu Ruben ouder word alleen maar leuker vinden..

Ik ken stellen die beiden werken en zoals ik het vanaf hier kan zien, werkt het voor hen niet. Het is een hoop gestress en gedoe.
    Ik ken ook een stel voor wie het perfect werkt.

Er zijn vrouwen die na 6 maanden thuisblijven opgelucht weer gaan werken, en er zijn vrouwen die een carriere natstreven maar uiteindelijk toch ervoor kiezen thuis te zijn........(zoals ik). Elke situatie, elk mens en elk kind is anders.

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    tuurlijk is elke situatie anders, maar daarom moet het niet veroordeelt worden.

wat jij aangeeft, dat het voor mannen minder natuurlijk is om voor een kleintje te zorgen...ik denk dat dat nog wel meevalt hoor. Dat aangeboren moedergevoel...volgens mij zijn mannen met een paar dagen training (goed opletten in de kraamtijd dus) net zo ver.

6. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben gister ook aangemomen voor een baan voor de ene week 4 dagen en dan de andere week 5 dagen dan weer 4 enz, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken.
    Ik zat voorheen 5 dagen op school.
    Mijn vriend is vaak om 15.00 vrij dat scheelt ook wel, zelf moet ik tot ongeveer 16.30
    In de winter zit mijn vriend ook thuis (hij is hovenier)
    Thyron gaat vanaf 16 april 3 dagen naar het kdv en 1 dag naar oma.
    Ik heb een half jaar thuis gezeten met Thy en op een gegeven moment vond ik het wel een beetje eentonig worden.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Volgens mij heb ik het woord 'mannen' niet genoemd. Ik heb het uitsluitend over mijn eigen man en zeg erachter ook nog eens dat ook dat per situatie verschilt ;)

En als ik veroordelend ben over gekomen wil ik bij deze even heel duidelijk zeggen dat dat nooit mijn bedoeling is geweest. Ik wilde alleen mijn persoonlijke mening vertellen....Volgen smij zeg ik ook nog ergens dat ik denk dat we allemaal het beste voor onze kinderen willen?
    Niet echt veroordelend volgens mij...... ;)

8. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

22 mei 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ik blijf 22 uur werken per week verdeeld over 4 dagen! wil wel graag een andere baan. Wil graag een 27 uur contract verdeeld over 3 dagen, maar goed daar ga ik pas naar opzoek als de baby er is en alles beetje op rolletjes verloopt!

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nee, ik bedoelde ook neit specifiek jou, maar meer in het algemeen. Dat mensen snel veroordelen wat afwijkt van hun eigen 'aanpak'.

En wat je aangeeft voor jouw man wordt heel vaak ook door de rest van mannen-land aangegeven, zo bedoelde ik het. niet specifiek als reactie / commentaar op wat jij zei.

10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Dit moet iedereen voor zich zelf weten toch? Mocht ik hopelijk zwanger kunnen worden dan wil ik ook vier dagen blijven werken en mijn vriend gaat dan ook vier dagen werken. En inderdaad ook omdat ik een leuke en uitdagende functie heb en wil blijven houden. Ons kindje ziet mij dan net zoveel als de vader zodat wij beiden een goede band met het kind opbouwen. Ik vind het persoonlijk een ideale verdeling als je beiden vier dagen werkt; je hebt dezelfde inbreng qua financieen, huishouden, opvoeding en band met je kind!

11. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik werk 3 dagen per week, 27,5 uur. Alyssa gaat 1 dag naar m'n schoonmoeder, 1 dag naar mijn zus en 1 dag is papa thuis.
    Ik vind het prima zo, ondanks dat ik 2 dagen van 8 tot 6, en 1 dag van 7 tot 5 werk. Zijn toch best lange dagen. Maar ik ben er helemaal aan gewend, en vind het heerlijk om de andere 4 dagen bij mijn kleine meid te zijn.

Deel Deze Pagina