Hoeveel dagen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mirjam1978, Oct 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirjam1978

Sep 29, 2006
    8
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik weer eens een keer een vraagje. Ik had al gevraagd of je nog vruchtbaar tijdens de eisprong, maar ik zag op mijn banner dat de eisprong vandaag ook nog is. Hoeveel dagen ben je eigenlijk vruchtbaar zijn dat er vijf of drie of........
    Gisteren heb ik de hele dag een beetje zeurderige buikpijn gehad soort van ongi dat je het moet worden vandaag ook wel een beetje maar gisteren extreem. Maar als ik bijvoorbeeld vanavond nog ga klussen ben ik dan ook nog vruchtbaar. Want volgens mijn banner houdt de eisprong wel twee dagen aan, en aangezien jullie ook zeiden dat je met de eisprong ook nog vruchtbaar bent. Ik zie jullie adviezen graag tegemoet.

Liefs van mij

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey mirjam, een eicel is in principe maar 24 uur vruchtbaar als hij vrijkomt. het is echter wel zo dat een zaadcel maximaal 5 dagen kan blijven leven. dus stel je voor dat je 2 dagen voor je eisprong klust dan wachten de zaadcellen in de eileider op de eicel. stel je hebt je eisprong zoals je aangeeft en je klkust dan dan ben je dus ook nog vruchtbaar. een zaadcel doet er onegeveer een kwartier over na ejaculatie totaan de eileider. (heb ik net gezien op een DVD). maar dus zodra je eicel is geweest ben je nog 24 uur vruchtbaar.

in feite kun je het dus zo stellen dat je 5 dagen per cyclus kan klussen en dan ook kans hebt om zwanger te raken.

maar bij Etos is nu de DVD het wonder van een nieuw leven te koop voor 14:95, die heb ik gisteren gekocht en daar wordt heel mooi dit proces uitgelegd.

3. Mirjam1978

Sep 29, 2006
    8
    0
    0
    Nou harstikke bedankt voor de tip, en we zullen allemaal wel zien hoe het gaat verlopen. Ben heel benieuwd, dit is de tweede ronde dus komen eigenlijk nog maar net kijken. Gefelicteerd trouwens met jullie zwangerschap!

Liefs Mirjam

Share This Page