hoeveel dekbedovertrekken voor jezelf

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Happymam, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik had er twee en heb één erbij gehaald maar die is de kast niet uit geweest. Had 5 onderlakens maar twee zijn nieuw gebleven. Pff vind het ook onzin elke dag schoon. Was hier om de dag en dan kan de eerste er wel weer op. Onderlaken zou ik eerder verschonen dan heel die hoes! Onzin toch. Ik hoefde na de bevalling geen eens schoon, had maar 10-15 minuten erop gelegen en niks te zien ;)

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier ook kraamverzorgende.

Ik had er zelf 3. 1 op bed, 1 in de was en 1 in de kast is de gedachte haha.

Wij overleggen altijd s'morgens even of je het bed graag verschoond wil hebben. Meestal gebeurd het de eerste dagen vaak dagelijks (vanwege hygiene) en daarna om de dag.

Maar je bent eigen baas, dus geef aan wat je wel en niet wilt.

En als je bijv. geen droger hebt droogt het soms ook niet erg snel en ben je al meer afhankelijk dat het bijv. om de dag of eens in de 2 dagen gebeurd. Geen probleem. Wat er niet is, is er niet.

Maar er kan bijv. ook altijd een ongelukje gebeuren met het bloedverlies (doorlekken ondanks celstofmatje waar je op ligt), of als je je beeb aan het verschonen bent op bed dat die het bed ineens onderpoept of plast (al genoeg meegemaakt dat ouders dat tegen mij zeiden haha) of als je een ouder kindje hebt dat die bijv. knoeit met drinken of zo.

Doe waar jij je fijn bij voelt. Bij de ikea bijv. hebben ze ook fijne overtrekken en hoeslakens vind ik.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had er 2 bijgekocht (want had er ook maar 2) maar niet eens nodig gehad. Kraamhulp waste s ochtends het dekbed en s avonds legte ze het er weer op (maar ik lag niet in bed overdag)

4. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja ik hou ook niet van die goedkopere dekbedovertrekken. Althans, de goedkopere die ik in t verleden heb gekocht oa bij Ikea lagen echt veel stroever als die van de Hema. Dus koop ze nu eigenlijk alleen nog bij de Hema en dan ben je toch wel 50 euro kwijt. Daarom heb ik er maar 2. Maar ach, mocht t nodig zijn heb ik er zo een extra in huis..

5. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Je kunt natuurlijk ipv een nieuwe overtrek te kopen, ook gewoon iets lenen bij je (schoon)ouders, broer/zus, vrienden, etc. Heb ik bij m'n 1e ook gedaan.

Deel Deze Pagina