Hoeveel dekentjes over in huis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kusjesmama, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik leg mijn dochter onder:

1 dekentje bij 20 graden
    2 dekentjes bij 18 graden
    3 dekentjes bij 16 graden

Het dekentje bij 20 graden doe ik half over.
    Merk zelf dat als ik met 20 graden een tijdje op de bank ga liggen ik ook koud word. Daarom dochterlief ook maar een dekentje half over aangezien zij ook stil ligt.

Hoeveel dekentjes doen jullie je kindje over?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik heb een fleece slaapzak (geen trappelzak) en die gebruik ik beneden.....En in bed, nog 2 extra dekentjes eroverheen samen met een lakentje en die slaapzak. (wij hebben geen verwarming boven aan en altijd raam open)

Toen het wat warmer was snachts 1 dekentje naar beneden geslagen maar snachts toch erover heen gedaan want hij had het koud in de nek....

Als je kindje koude handjes heeft is niet erg..koude nek geeft aan dat ze echt koud zijn....dus doe het op gevoel eigenlijk!

Groetjes,
    Miranda

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    altijd 1, als het kouder is krijgt hij gewoon een slaapzak of dikkere pyjama erbij aan.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Geen, en in bed een slaapzak aan.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ehm, semi-willekeurig, zou niet weten hoe warm het is, dus ga af op de temp die hij heeft als ik aan hem voel. Is het warm doe ik een deken minder, is hij koud wat extra's..
    Dat laatste is nog niet gebeurd ;)

Hij ligt nu boven in zijn gewone kleding onder 2 dekentjes. Zal er zo'n 17-18 graden zijn denk ik. En zelfde hoeveelheid voor de nacht bij 16-17 graden. Meer dekentjes dan dit heeft hij niet gehad. Wel de ergste koude dagen een slaapzak extra, omdat die ook lekker over de schouders gaat..

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.316
    113
    Gelderland
    Ik denk mijn kindjes altijd warm toe en daar slapen ze ook het beste op. Even uitproberen denk ik. Kijk niet naar de temp maar ga een beetje op gevoel af. Mijn jongste ligt nu altijd in een slaapzak met 2 dekens erover. Voor de nacht heb ik een slaapzak met mouwen en dan doe ik nog een gehaakte deken erover om hem extra strak in te kunnen stoppen. Hij slaapt er heerlijk op! Met de oudste ook altijd zo gedaan tot hij zijn bedje doorging. Nu slaapt hij altijd in een slaapzak en er ligt een dekbed in alleen gebruikt hij die vaak als kussen ;)

Als het straks langer warm blijft gaat er 1 deken van af en ga ik een dunnere slaapzak gebruiken voor overdag. De nachten blij ik nog even zo doen denk ik.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

In bed heeft ie een pyjama, winterslaapzak zonder mouwen, lakentje en dekentje.
    's Avonds ligt ie beneden in de box alleen in z'n pyjama, een deken trapt ie dan af.

Ik volg hem, niet de thermostaat :p

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

De jongste ligt overdag onder een dun dekentje en 's nachts op de slaapkamer leg ik er een dikkere fleecedeken overheen. Geen idee hoeveel graden het overal is, in de huiskamer staat de verwarming wel aan, in de slaapkamer niet en daar staat de hele dag het raam open. Ik kijk gewoon of mijn dochtertje comfortabel warm aanvoelt en niet zweet.

9. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Altijd een lakentje en een dekentje en ik varieer met dikke of dunne slaapzak, dik of dun pyjamapakje, romper met lange, korte, of geen mouwen, etc.

Deel Deze Pagina