Ligt ook aan de Prenatal waar je kijkt. Bij de grotere Prenatal warenhuizen hebben ze vaak meerdere soorten in verschillende prijscategorieen. De kleine bij ons in de stad heeft ook een beperkte keuze.
Hier tijdens de zwangerschap van onze 1e één neutraal dekentje gekocht, omdat we het geslacht van ons kindje niet wisten. Met de bedoeling er later een 2e deken in een leuke kleur bij te kopen. Dit is er uiteindelijk noot van gekomen... Heb het altijd prima met die ene deken gered.
@mamalin oh, mooi dat het met 1 dekentje ook kan. Ik zat er zelf ook aan te denken om er eentje te kopen en dan later er nog een bij, voor het geval ze eroverheen spuugt.. maar het lakentje valt er natuurlijk ook nog een stuk overheen.
Ik heb 3 dekentjes en een dekbed. Dekbed kan je bij Ikea kopen, zijn heel goedkoop en met leuke prints en hoezen. De 3 dekentjes zijn van katoen en gebruik ik voor alles: voor in de box te slapen, om in de kinderwagen te slapen, om mee te nemen als we buiten gaan en we daar de borst/fles geven, etc. Dan zijn 3 wel handig, want 1 ligt altijd in de box, 1 altijd in de kinderwagen en 1 altijd in de auto.
@podiki: dat is idd wel handig! waar heb je de dekentjes gekocht? Ik heb een lodger wrapper, dus een dekentje voor in de kinderwagen of naar buiten heb ik dan niet nodig.
Die heb ik ook. in de zomer 1 dekentje en in de winter allebei en ze gaan gewoon in de dekbedhoes. Het is een Duodeken van wol/fleece. geloof dat die toen 40 of 50 euro kostte. Maarja dan heb je er wel gelijk 2 natuurlijk.
Maar zijn dit ledikantdekens of wiegdekentjes? Vind die ledikantdekens namelijk groot hoor, om in de box of kinderwagen te gebruiken. Voor in het ledikantje hadden wij maar 1 deken. Inderdaad wel nog een paar kleinere dekentjes voor in de box en kinderwagen (verschillende kleurtjes).
ze heeft de eerst 8 weken in een wiegje gelegen met 2 losse dekens. 1 van hema (grijs/blauws) en 1 van eenbabywinkel. maar daarna in het ledikant onder de duo deken, ik gebruikte toen beide want het toen eind winter/begin lente.
Ik heb een stuk of 4 dekentjes voor de wieg, waarvan er 3 gebruikt zijn en van een ander gekregen. Wilde graag ook 1 leuk setje zelf aanschaffen! En wil ze ook voor de kinderwagen gebruiken straks. Voor het ledikant hebben we nu 1 duodekentje aangeschaft. Zien wel of we er meer nodig gaan hebben. Zeker als je eerst een wieg gaat gebruiken zou ik met de ledikant dekens nog even afwachten. Dan merk je het vanzelf tijdens het gebruik van de wieg denk ik.
2 of 3 en zodra ze gaan draaien gaan ze gelijk een slaapzakje in bij mij anders komen die dekens steeds los en alles.