Hallo, ja de vraag zegt het al he? Hoeveel geven jullie jullie kindje aan diksap per dag en wat is de aangerade hoeveelheid? Ik geef haar zo'n Nuby rietjesbeker bijna vol per dag, maar heb het idee soms, dat ze wel meer wil hebben! Wie o wie? Groetjes AROS
Ik geef Esmée ook een fles. Daar doet ze de hele dag mee. Die leg ik bij haar neer als ze speelt en die kan ze dan pakken wanneer ze daar zin in heeft. Daarnaast krijgt ze drinken tijdens de boterham en avondeten. Wat de aanbevolen hoeveelheden zijn weet ik niet maar vocht is altijd goed. Zolang het verantwoord is natuurlijk. Geen suiker en zo.
even offtopic @veertje: ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien, maar wat jij doet is heel slecht voor je dochter haar tandjes. Het beste is om gewoon per keer een flesje te geven en niet de hele dag laten drinken.
Het ligt er een beetje aan. Mijn dochtertje krijgt ook zo'n zelfde fles vol, maar soms wel meer. Ze drinkt altijd wel veel. Ja het resultaat ook enorme plas luiers....maar ja je moet er wat voor doen he!
Keano die krijgt de hele dag door water aangeboden. En als wij koffie/thee drinken krijgt hij een beker diksap die hij meestal in 1x opdrinkt. Liefs, misspuma
onze kleine krijgt ook diksap als tussendoortje in de middag met een koekje niet elke dag maar zo af en toe... vooral als ze dikke poep heeft want als onze kleine teveel diksap drinkt elke dag krijgt ze diaree en is niet de bedoeling...
ik dacht vanaf 4 maanden... moett je eens in de winkel kijken zijn verschillende soorten en daar staat het op... wij geven wel vanaf 4 maanden al diksap maar gedaan omdat wij op vakantie gingen met haar naar turkije dus was wel lekker beetje extra voch en aangezien ze graag wat drinkt gaven wij het bij 4 maanden en volgnes mij is dat ook de leeftijd dat ze het mogen
graag gedaan... en weet bijna wel zeker nu 4 maanden zit net te denken het CB raade ons het zelfs aan dus succes
Wij geven Kyano 1 flesje per dag ( bij de lunch ) en niet iedere dag diksap maar ook wel eens water of een keertje yogi of 50/50 Dat laatste drinkt hij veel...
`s Ochtends een beker diksap en `s middags een beker diksap. Daarnaast nog 3 flessen melk, bij het wakker worden 1, na het broodje `s middags 1 en ergens in de avond nog 1..
Je moet niet denken dat ze de hele dag met die fles in haar mond ligt...Ze heeft de mogelijkheid om te drinken als ze dat wil. Ik hou dat echt wel in de gaten.
Is toch juist alleen maar makkelijker voor die kleine dat ze de fles kan pakken wanneer ze wilt... althans dat vind ik hoor .. en wij doen het ook en die kleine van ons heeft nog geen tandjes dus dan kan het ook neit slecht zijn ...
dat is niet helemaal waar hoor. Dat als ze geen tandjes hebben het dan dus niet slecht is! Dat is het net zo goed hoor, tandjes zijn gewoon in ontwikkeling en bij veel suikers krijgen ze dan gewoon een slecht gebit. Niet om je aan te vallen hoor, maar dan weet je het.
Volgens mij hangt het er vanaf wat je te drinken geeft. Wij geven Jaime meestal water, volgens mij is dat geen probleem als ze dat over de hele dag in kleine beetjes drinkt. Wij hebben eigenlijk voor onszelf gezegd, laat haar eerst maar water leren drinken, al het andere drinkt ze daarna toch wel. Jaime drinkt overigens minimaal 2 avent tuitbekers aan water. Verder zijn we nu aan het oefenen met een 'echte' beker en die drinkt ze ook helemaal 'leeg'..
@senseemillia:nee water is geen probleem hoor! Dat mag de hele dag door wel. In diksap, ook zonder toegevoegde suikers zitten wel suiker die de tandjes al aan kunnen tasten.
hhmm misschien domme vraag maar geef je de diksap dan gewoon in een fles als tussendoortje zeg maar? bij kindjes van 4 maanden zeg maar. joyce
k gaf het altijd als tussendoortje... aangezien ze nogal van lekker drinken hou was het ideaalv oor onze kleine als extra wat diksap en ik zt in de ozmer toen ze 4 maanden was dus zowieso dan extra vocht altijd lekker