Ik wil Jelina al een hele tijd uit een beker leren drinken, maar het wil echt niet lukken. Een grote knoeiboel wordt het. Madam doet namelijk haar tong in de beker, en giet dan alles naar haar schoot in. Ik heb ook al joghurt geprobeerd omdat het dikker is, maar dat wordt ook een grote smeerboel. Ook heb ik al zo'n speciale oefenbeker gekocht waar haar neusje bij vrij blijft, maar lukt ook niet. Ik wil haar zo graag van haar flesje af hebben. Wie heeft de gouden tip? Groetjes Vera
Misschien een stomme vraag... maar Ik lees hier de hele tijd, dat babs uit beker moeten leren drinken. Maar over welke beker hebben jullie het eigenlijk, moet een kind uit een gewone beker leren drinken of uit een antilekbeker en vanaf wanneer moeten ze dat leren.
Nee, geen anti lek beker, maar een gewone beker zonder deksel. Normaal moet je ermee beginnen als ze 6-8 maanden oud zijn. Jelina is echter 1 jaar en 2 weken, maar ze heeft het nog steeds niet onder de knie, hoewel wij wel vaak oefenen met haar.
En met wat moet je dan gaan oefenen, sap lust amy niet echt en water ook niet.. Kan je het met yoghurt op vla proberen?
en wat voor een beker is dat dan. ja een gewone plastic beker denk ik maar ik zie overal anti lek bekers war koop je dan de "eerste" beker?
Het cb zegt zoveel! Wij zijn Jaime uit een beker gaan leren drinken ongeveer 2 maanden geleden. Iedere keer een slokje. Ze drinkt nu redelijk zelf uit een beker, maar je moet hem wel vasthouden nog voor haar. Maar goed het komt er niet aan alle kanten uit. Op het kdv hoorde ik ook dat kinderen van 6 tot 8 maanden echt bijna nooit uit een beker kunnen drinken. Met 13 a 14 maanden beginnen is prima. Ze moeten ook het 'schenken' leren. groetjes Sensee
Wij hebben van die plastic bekers. Je kan er ook een dekseltje op zetten. volgens mij een keer bij de prenatal gehaald ofzo.
Wij zijn ook begonnen met het drinken uit een gewonen beker..! En inderdaad Sam stopt zijn tongentje in de beker whaha.! Je meot de tijd er voor nemen.. steeds mar aan bieden in een beker denk ik
in het begin moet je nog helpen totdat je ziet dat ze doorheeft hoe het moet...Serena heeft ook leren drinken uit de oefenbeker van difrax en was in het begin ook een knoeiboel
Persoonlijk vind ik 6-8 maanden erg vroeg om te leren drinken uit een gewone beker...Uiteindelijk leren ze het heus wel. Maar goed, dat terzijde. Wij zijn ook rond 1 jaar begonnen en dan zelf de beker vasthouden en laten drinken. Wat bij ons heel goed werkte om haar te laten oefenen is gewoon een bekertje met water geven als ze in bad zit. Dan kunnen ze lekker hun gang gaan en hoef jij je niet druk te maken over knoeipartijen! Groetjes
Wij oefenen met een tuitbeker met en zonder dop (dan is het dus een gewone plastic beker maar met handvaten) en ook wel eens met het dekseltje van een fles. in bad oefenen is een goeie tip! hier gaat het al redelijk, er wordt wel geknoeid maar ook gedronken. NB, ik hou altijd de beker vast hoor, inderdaad, zelf schenken is nog weer een stap verder.
Tja, bij mijn eerste twee kinderen vond ik 6-8 maanden ook te vroeg, maar goed, die wilden nog uit een fles drinken en een tuitbeker vonden ze ook prima. Onze derde wil niet meer uit een fles drinken en uit een tuitbeker al helemaal niet. Ze is nu 7 maanden en drinkt (met minimaal knoeien) uit een bekertje. Natuurlijk met hulp van mij, want als ze het zelf doet, wordt het ook een knoeiboel. Yoghurt of pudding uit een beker gaat beter. Ik ben begonnen met haar te laten drinken uit de dop van de Aventbeker... die is een beetje buigzaam en kan je een beetje tot een tuitje knijpen. Nu heb ik kleine bekertjes van de Tupperware met zo'n klein randje er aan... mijn moeder had ze nog van vroeger. Echt ideaal om te leren drinken! Ik weet alleen niet of ze nog verkrijgbaar zijn bij Tupperware, maar misschien hebben jullie moeders ze ook nog...
Misschien kun je haar eerst met een rietje leren drinken? Vaak moeten de kindjes eerst wennen aan de hoeveelheid die ze binnen krijgen. Het CB vroeg pas bij 9,5 maand of we al begonnen waren met het drinken uit een beker. Drinken via een fles met speen is het slechts, daarna tuitbeker, maar gewoon drinken uit een beker of met een rietje schijnt hetzelfde effect te hebben voor de ontwikkeling. Misschien kun je het proberen? Succes en groetjes, Ellis
Ik vind tussen de 6 en 8 maanden ook erg vroeg om ermee te beginnen hoor! Joris is nu 9 maanden, heb ook een bekertje in huis, maar ik ga er zelf nog niet aan beginnen. Heb het 1 keer geprobeerd en hij pakt gelijk de beker en begint ermee te timmeren... Ik wacht nog een paar maandjes ermee voordat ik een beker ga aanbieden.
die heb ik iid ook, en wij oefenen ook meestal in bad. lars is nu 11 maanden, en hij vertikt het nog om uit bv een tuitbeker te drinken, maar is wel heel nieuwschierig, dus als ik uit een glas of beker drink, wil hij dat ook proberen. en dat begint nu te lukken. maar ik vind t allemaal al hard genoeg gaan, dus ik ben er ook niet heel hard mee bezig. als je er een beetje een spelletje van maakt, leren ze het vanzelf wel.
Wij zijn ook rond de 7 maanden begonnen met oefenen. Dit kwam doordat dochterlief de fles begon te weigeren en we dus iets moesten proberen om haar toch vocht binnen te laten krijgen. We hebben toen een domoor-beker (even googlen als je wilt weten hoe die er uit ziet) besteld via internet. Dat is een beker met 2 hele grote oren die baby's makkelijk kunnen vastpakken. Na 3 keer oefenen had mijn dochter het door. Ze kan nu al best goed drinken, al verzuipt ze zichzelf soms omdat ze dan maar door gaat met water naar binnen gieten. Dan verslikt ze zich, maar zit dan met een big smile te kijken of we het wel gezien hebben Helaas snapt onze dochter nou juist weer helemaal niet hoe je uit een tuitbeker kunt drinken, en dat is voor onderweg wel handig. Het enige dat ze doet is kauwen op de tuit
Geen gouden tip. Denk dat je het gewoon moet blijven proberen. Hier gaat het nu behoorlijk goed. NB: ik lees dat een aantal het te vroeg vinden. Waarom eigenlijk? Het CB hier raadde het aan en een tuitbeker af ivm de mondmotoriek. En ja in het beginis het wat knoeien, maar met een handdoek kom je een eind...