Hoeveel doe jij en hoeveel je man/vriend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shawarma, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Hetzelfde hier maar dan een dochter ipv zoon! ;)

2. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik doe eigenlijk echt alles wat met de kleine, huishouden,boodschappen en uitjes en vakanties te maken heeft.Wassen strijken. Ik denk zo'n 90 procent. Hij doet wel eens een luier verschonen ofzo en is wel met hem bezig als ie vrij is.Maar dan gewoon spelen enzo.
    Gelukkig ben ik wel altijd thuis dus dat scheelt. Zo hebben we het gewoon afgesproken hij werk en ik alles hier.

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    50-50 in het huishouden (ben niet zo'n poetser)
    100% ikke voor de boodschappen enzo
    en 80% ikke voor kleintje.

4. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ik werk 24 uur en mijn vriend wel een uur of 60, als het niet meer is! Daarvan werkt hij ook een uur of 20 gewoon thuis.

Toch is het bij ons nog goed verdeeld, ik doe natuurlijk wel meer..
    Ik denk dat het ik 70% en hij 30% en vooral in het weekend is het bijna 50% - 50%

5. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Die 20 uur werken thuis valt wel onder die 60 ;)

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben erg tevreden met de verdeling thuis. Ik denk wel 50-50.
    Ik werk 19 uur en mijn man 36 (4x9).

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    voorheen ik 90% hij 10%

nu ik 100%

8. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik heb 4 jaar thuis gezeten na een ongeval, en in de eerste maanden heeft mijn vriend veel gedaan, tot ik het zelf weer een beetje op kon pakken. Met werken was ik toen gestopt.
    Nu werk ik sinds kort parttime, en hij werkt fulltime.

Ik kook, doe de was, de schoonmaak enz.
    Hij doet de tuin (dus in de winterperiode niks) en fixt dingetjes als er iets kapot is.

Vandaag heeft hij gekookt, gebeurt eens in de 2 a 3 weken sinds ik werk, en af en toe gooit ie ook een wasje in de machine als ik het hem vraag. Misschien moet ik wat vaker vragen of hij wat doet ;)
    De afgelopen 2 weken had hij vakantie en was ik aan het werk. Toen had hij ook echt vakantie! Pfffttt...

Ach, sommige mannen ;)

Kinderen hebben we nog niet, maar als die er zijn dan verwacht ik toch iets meer hulp in huis, en zeker met de kleine toch 'eerlijk' verdelen.

Hoor wel eens van mannen "ik maak mijn vrouw altijd wakker als de kleine huilt, zodat ik verder kan slapen"
    Zodra vriendlief daaraan gaat beginnen krijgt ie van mij op zn donder. Als ik niet wakker word (slaap heel licht) ben ik ook echt toe aan een goede nacht slapen!

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik werk 3 dagen en mijn man 5 (gemiddeld...hij werkt onregelmatig dus de ene keer 6 of 7 dagen/nachten/avonden en de andere week 3 of 4 bijv.)

Ik vind dat hij veeeeeeeeeel meer mag dan...en dan bedoel ik niet dweilen enzo...geen grote dingen...maar meer zn sokken in de was gooien enzo! Het is gewoon een verwend nest..zn moeder liep vroeger achter hem aan..dus ja...

wat betreft Finn mag hij ook soms wel wat meer doen...net als vanavond is hij moe (hij heeft gewerkt) en ik vroeg of hij Finn de laatste fles wilde geven...maar hij ging naar bed.
    Hij hoeft het van mij niet te geven....maar het is wel fijn voor Finn denk ik dan.

percentages voor het huishouden: 80 - 20 en dat mag wel 65 - 35 worden.

percentages Finn: 80 - 20 en dat mag wel 75 - 25 worden.

Ik snap het namelijk volkomen dat hij niet zoveel als ik doe...omdat ik twee dagen minder werk. Hij werkt ook veel avonden dus ja...in bad doen gaat dan al niet.

Maar wat meer initiatief zal ik al heel blij mee zijn! ;)

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Euh ik doe 80% en hubbie 20% denk ik.
    Ik doe het huishouden de was kook eten was af euh verschoon de kattebakken geef ze eten euh verschoon de visjes geef die eten kleed de kids aan,geef ze eten doe ze in bad.

Hubbie doet af en toe stofzuigen en dweilen,droogt af brengt de kids mee na bed.

Moet er wel ff bij zetten dat ik fulltime thuismama ben (nog wel druk met soliciteren) en hubbie werkt meer dan 40 uur per week.

En ik doe bes heel veel bijna alles maar dit zal ook wel komen doordat ik hem teveel heb verwend:p

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Poeh, in procenten....
    Ik werk 24 uur, waarvan 4-8 uur thuis (ligt er een beetje aan), mijn man werkt 32 uur waarvan 8 uur thuis.
    Hij stofzuigt en dweilt, doet de wc en de badkamer, kookt meestal en ruimt meestal de vaatwasser uit. Ook doet hij de grote weekboodschappen.
    Ik doe de was (alles, alhoewel manlief met enige regelmaat zijn eigen ondergoed en sokken even vouwt en opruimt) en de dingen die niet wekelijks hoeven (keuken poetsen (de grote dingen dan he, aanrecht en gasstel schoonmaken vind ik bij koken en vaat horen), ramen, dat soort dingen.
    Qua zorg voor Thirza doe ik het meeste, mijn man vindt het moeilijk om daarin te bedenken wat wel en niet handig is, dus op zijn papadag krijgt hij een lijstje instructies mee :) Maar ik breng Thirza dus meestal naar bed (maar m'n man doet dat ook wel eens), kleed haar meestal aan en geef haar eten.
    Mijn man doet dan de administratie weer (meestal) en ik doe de tuin (hij heeft hooikoorts).
    Zo is het bij ons dus een beetje verdeeld. Al met al we;l 50-50 denk ik...

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat onze verhouding 50/50 is.

We zijn allebei 1 dag per week thuis bij mijn zoontje. Ik kook, doe de was, stof/zuig/dweil. Mijn man doet de wc/badkamer en de afwas. De overige klussen verdelen we ook. Als we beide thuis zijn, doen we even veel met ons zoontje maar misschien hij zelfs iets meer dan ik. Ik haal mijn zoontje iedere dag op van het KDV, we brengen hem samen.

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    #33 debster2009, 4 jan 2010
    Laatst bewerkt: 4 jan 2010
    Wij doen echt allebei bijna evenveel. Ik werk 28 uur en mijn mijn 36, verdeeld over 4 dagen. Ik kleed haar s'ochtends aan en mijn man doet het ritueel s'avonds (meestal dan). Ik ben wat meer van het knuffelen en mijn man dolt en speelt altijd met haar. Echt 50/50 verdeeld. Ook het huishouden is zo verdeeld, mijn man kookt (heb ik een hekel aan) en ik doe weer andere dingen. Mijn man doet ook de hele administratie, maar ik maak weer wat meer schoon. We werken op een halve dag na evenveel en ik vind het niet meer dan normaal dat we de taken gewoon verdelen.
    Als ik dit zo na lees moet ik zeggen dat ik heel blij ben met mijn mannetje :)

14. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis

Natuurlijk doen ze hetzelfde maar ik vind het toch wel een verschil omdat het over het "algemeen" andersom is.
    En de man vaak wat meer "vrijheid" wil.
    Ik weet zeker dat mijn man geen thuisblijfvader kan zijn want hij is veel te dol op zijn werk.
    Al doet hij ook wel veel thuis en vind het heerlijk om een dag thuis bij de kinderen te zijn maar hij vindt het ook weer heerlijk om naar het werk te gaan.
    Maar fulltime thuisvader, nee dat zal toch echt nooit gebeuren.

15. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Nou... de verdeling bij ons is 100% voor mij en 0% voor mijn man.
    We hebben van tevoren afgesproken dat ik voor onze dochter zorg en alles wat hij doet, is mooi meegenomen.

16. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Mijn vriend werkt 36 uur in onregelmatige diensten. Ik werk 16 uur (8 uur op het werk en 8 uur thuis). En het grootste deel van het huishouden komt op mij neer. Ik denk dat ik 90% doe, mijn vriend 10%. Hij doet alleen iets als ik het vraag, zelfs voor opruimen is hij nog te lui. Maar ik heb een jaar lang bijna niets kunnen doen aan het huishouden en toen heeft hij naast zijn fulltime baan alles gedaan, dus ik vind het niet meer dan terecht dat ik nu vrijwel alles doe, ik zit toch 3 dagen meer thuis. Qua verzorging van ons zoontje: ik doe 80%, hij 20%. Heeft er ook mee te maken dat hij natuurlijk meer werkt, maar als we allebei thuis zijn doe ik ook meer. Ik denk eraan dat hij op tijd zijn eten/drinken krijgt en dat hij het ook werkelijk op eet/drinkt. Ik was hem bijna altijd en 's avonds kleed ik hem vaak om. Vriendlief poetst vaak zijn tandjes (een echt mannending, zoals hij het noemt hihi, dat vinden ze allebei erg leuk om samen te doen) en hij gaat vaak met hem onder de douche ipv in badje (waarbij hij vergeet dat hij maar 5 minuutjes met hem onder de douche staat en ik dan heen en weer ren om alles in badkamer te krijgen en zoontje van tevoren uit te kleden en na die tijd weer af te drogen en aan te kleden - en dan het flesje geven, omdat mijn vriend nog steeds onder de douche staat :D).

Lang verhaal, haha! Komt er op neer dat mijn vriend wel een beetje lui is. Ach, hij speelt wel hartstikke leuk met ons zoontje en dat vind ik belangrijker dan dat hij uit zichzelf de keuken mooi laat glimmen! :)

17. Emme

Emme Niet meer actief

Mijn man werkt fulltime buitenshuis en ik werk freelance vanuit huis. Ik probeer het altijd zo in te plannen, dat ik ook het huishouden, de boodschappen e.d. kan doen voordat hij thuiskomt. Als we allebei thuis zijn, is het echt 50-50. Mag niet klagen, dus ;).

18. Ik doe denk ik 80% en mijn vriend 20%.

Ik werk 20 uur en hij +/- 45 uur.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ben ik de thuisblijfmama, maar de papa doet eigenlijk al anderhalf jaar zo een beetje alles, en ik doe alleen waar ik zin in heb.

Klinkt raar, is het misschien ook, maar zo is het door omstandigheden nu eenmaal gelopen.

Op het moment werkt mijn vriend weer 4 ochtenden in de week (is meer dan een half jaar thuis geweest om voor ons te zorgen), dan zorg ik voor onze 3 kinderen. En als hij weer thuis is doen we dat samen, maar eigenlijk doet hij alle huishoudelijke 'klusjes' en ik doe gewoon af en toe een keertje een wasje etc. Ow alleen bedden opmaken dat doe ik altijd, daar heeft hij echt een hekel aan, maar zelfs dat doet ie soms.

Het enige dat ik als enige doe is de tiet geven aan de kleinste, haha! En zelfs daar helpt ie nog in mee want de laatste 2 voedingen savonds doet hij eigenlijk altijd, vind ie super en ik zorg dan dus dat er gekolfde melk klaar staat. En verder wat spelen met de twee grootste. En in bad doen van de kids doen we eigenlijk altijd samen.

Maar oke, mag duidelijk zijn dat het niet de bedoeling is dat het zo zal blijven. We gaan er weer rustig naar toe werken dat hij volledige dagen gaat werken, ook weer gewoon wisselende diensten. En dat ik dan gewoon zorg dat het huishouden gedaan is, dat het eten gekookt word, dat hij gewoon lekker niks hoeft te doen dan genieten als ie thuis is. Hoewel hij natuurlijk ook best wat blijft doen :D!

Uitjes, van echt ergens heen gaan doen we eigenlijk of samen of vriend met de kids (of bijv 2 en dan 1 blijft bij mij, of 2 bij mij en 1 met hem mee). Maar wandelen enzo doen we vaak elke dag even samen en later savonds gaat hij nog weleens alleen.

Echt een super papa! Kan niet anders zeggen, en dat weet hij ook! Maar het is wel de bedoeling dat ik ook weer een super mama word! En heel veel dingen van onze super papa weer terug over ga nemen!!

Liefs, Hanneke!

20. miffy11

miffy11 Niet meer actief

maandag/vrijdag:
    overdag zorg ik dat het huis schoon is en zorg ik voor dochter, vriend doet meeste boodschappen (komt langs ah als hij naar huis loopt). vriend kookt, ik leg dochter op bed.

weekend:
    vriend haalt gemiste tijd met dochtertje in, en zorgt wat meer voor haar dan ik (wil hij zelf hoor!). hij gaat er sochtend uit zodat ik nog even kan uitslapen en ik leg haar savonds op bed.
    evt noodzakelijke dingen in huis/boodschappen doen we dan samen, maar is meestal niet nodig omdat ik het door de week bij houd.

hoor alleen al weken van hem dat hij dacht dat ik door de weeks niks deed, want het huis schoonmaken is zo gedaan, en dochter vraagt helemaal niet zo veel aandacht, deed ik uberhaupt wel iets meer dan zp?
    tot ik dus donderdag op werd genomen in het zh en hij dus alleen met dochter was. zaterdagavond telefoontje van hem:
    IK HEB ZOOOO VEEL RESPECT VOOR JOU!! wist niet dat het zo zwaar kon zijn.. :D

mag absoluut niet klagen, ben erg blij met hulp van vriend. (zeker nu ik bedrust heb)

Deel Deze Pagina